Gå til innhold

Gjør iPhone til en lysmåler

Anbefalte innlegg

Siden pluggen har flre "ledd" antar jeg de bruker mikrofon-delen, støtter de fleste WP eller Android-telefoner mikrofon i jack-utgangen (headsett)? De kan også tenkes å bruke "kontrollene" (volum opp/ned, play/pause) som også sendes i ett av leddene, dette er vel bare iPhone/iPod som bruker?

Tror ikke jeg har sett en mobil uten støtte for mikrofon i minijacken noensinne. (av de som har minijack så klart)

Samtlige har også støttet knapper gjennom 4-polig port.

Siste telefonen jeg så som ikke brukte nøyaktig samme system som apple er snart tre år gammel.

Men om denne dataen leses av av en app, så må denne programmeres , i hvert fall delvis, unikt for hvert OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er denne utrolig bedre enn Light Meter( gratis app) , som bruker kamerat på iphone? Skjønner ikke vitsen med en løs ting hvis en aalllerede nå kan bruke Light Meter, ta med seg iphone bort til det en skal ta bilde av, snu de mot den inkommende lyset, trykkee hold, og så gå tilbake til kameraet å stille inn verdien?

Lenke til kommentar

Er denne utrolig bedre enn Light Meter( gratis app) , som bruker kamerat på iphone? Skjønner ikke vitsen med en løs ting hvis en aalllerede nå kan bruke Light Meter, ta med seg iphone bort til det en skal ta bilde av, snu de mot den inkommende lyset, trykkee hold, og så gå tilbake til kameraet å stille inn verdien?

Eller enda enklere - ta et bilde, sjekke histogrammet, gjøre eventuelle justeringer.

Bruker du denne metoden får man det beste resultatet ved å velge den mest riktige lysmålemetoden i kamera (matrise/senter/spot)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...