Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket gtx 770 er best?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Jeg vil si msi gtx 770 gaming er beste kortet under 3,1k

Selvfølgelig men ikke alle nettbutikkene som har MSI Lightning til 3,1k heller.

Derfor anbefalte jeg ASUS sitt til 3,1k grunnet jeg var på "feil" side.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal kjøre litt klokking. Men hva kan du si meg om den driveren kontra den tidligere? (Vet du har lest mye om dette, gidder ikke lese meg grønn på akkurat dette =D) Bør jeg installere den nye driveren?

Jeg har bare skummet over tilbakemeldinger fra andre brukere, men gjengangere er C2D og grafikkfeil.

Nå har det seg slik at lanseringsdriveren til GTX 770 var 320.18, så om du ikke har noen problemer med den driveren vil du sannsynligvis ikke ha problemer med 320.49 heller.

Trenden jeg har sett med klager på drivere startet med 314.22, jeg har sett litt for mange tilbakemeldinger på at 760, 770, og 780 har ingen stabile drivere for at jeg ønsker å anbefale dem fullt ut.

Lenke til kommentar

Aight, takk takk =)

Jeg klokka bare litt opp, gidder ikke utsette GPUen for noe særlig ekstra når den allerede er klokka opp.

Har GTX 770 Zotac AMP!

GPU clock 1190 mhz (boost 1242), Memory 1865.

Altså 40/65 opp.

Så det var ikke mye jeg gjorde men det kjører fint slikt og tror ikke jeg har behov for mere ytelse.

Testa bare med 3dmark firestorm, fikk 7217.

Greit resultat ifølge tester. Hadde jeg fått bedre om jeg hadde klokka CPU eller hadd bedre CPU?

Og hvis jeg klokker CPU vil jeg merke forskjell i spill? Ser at jeg kan klokke den ca. 20-30% med min kjøleløsning, men jeg føler pcen er rask nok som den er.

Har intel 5-4670k, 8 gb ram.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Jeg har bare skummet over tilbakemeldinger fra andre brukere, men gjengangere er C2D og grafikkfeil.

Nå har det seg slik at lanseringsdriveren til GTX 770 var 320.18, så om du ikke har noen problemer med den driveren vil du sannsynligvis ikke ha problemer med 320.49 heller.

Trenden jeg har sett med klager på drivere startet med 314.22, jeg har sett litt for mange tilbakemeldinger på at 760, 770, og 780 har ingen stabile drivere for at jeg ønsker å anbefale dem fullt ut.

Kan jo nevnes at det er mange av de samme folka på guru3d.com som har problemer uansett driver. Overklokke gpu gjør de fleste der virker det som, men det avviser de blankt at kan ha noe med saken å gjøre :p

Lenke til kommentar

Aight, takk takk =)

Jeg klokka bare litt opp, gidder ikke utsette GPUen for noe særlig ekstra når den allerede er klokka opp.

Har GTX 770 Zotac AMP!

GPU clock 1190 mhz (boost 1242), Memory 1865.

Altså 40/65 opp.

Så det var ikke mye jeg gjorde men det kjører fint slikt og tror ikke jeg har behov for mere ytelse.

Testa bare med 3dmark firestorm, fikk 7217.

Greit resultat ifølge tester. Hadde jeg fått bedre om jeg hadde klokka CPU eller hadd bedre CPU?

Og hvis jeg klokker CPU vil jeg merke forskjell i spill? Ser at jeg kan klokke den ca. 20-30% med min kjøleløsning, men jeg føler pcen er rask nok som den er.

Har intel 5-4670k, 8 gb ram.

Overklokker du cpu så kan du få en del høyere fps i f.eks BF3 multiplayer og Arma3.

Overklokket nettopp bror sin pc (3570k)fra

stock til 4600 mhz. Fps steg merkbart i begge spill. Altså minimum fps. Begge spill krever mye cpu kraft. Han bruker ett gtx 670 @ 1300mhz.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Overklokker du cpu så kan du få en del høyere fps i f.eks BF3 multiplayer og Arma3.

stock til 4600 mhz. Fps steg merkbart i begge spill. Altså minimum fps. Begge spill krever mye cpu kraft. Han bruker ett gtx 670 @ 1300mhz.

Irrelevant;

1300 MHz? Wow for en klokk. Mine skjermkort vil ikke gå over 1100... + Coilwhine på det ene kortet så må sende det inn, kunne evt. bytte begge i et 780. Kommer jeg langt med ref.?

Hva slags kjøling bruker brodern på CPU og GPU?

Lenke til kommentar

men var minimum fps for lav før du klokka ? eller ble den bare bedre ved å klokke ?

Lenke til kommentar

Irrelevant;

1300 MHz? Wow for en klokk. Mine skjermkort vil ikke gå over 1100... + Coilwhine på det ene kortet så må sende det inn, kunne evt. bytte begge i et 780. Kommer jeg langt med ref.?

Hva slags kjøling bruker brodern på CPU og GPU?

Jeg tror jeg har Coilwhine på min Zotac GTX 770 AMP!, har ikke hørt det ellers enn når jeg har kjørt 3Dmark, har ikke prøvd kraftige spill enda, så jeg må se om det kommer da også, for den lyden som kom på de 2 første testene på 3Dmark demoen var fæl!

Får man ofte nytt kort når man sender inn med slike feil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg tror jeg har Coilwhine på min Zotac GTX 770 AMP!, har ikke hørt det ellers enn når jeg har kjørt 3Dmark, har ikke prøvd kraftige spill enda, så jeg må se om det kommer da også, for den lyden som kom på de 2 første testene på 3Dmark demoen var fæl!

Får man ofte nytt kort når man sender inn med slike feil?

Jeg vil nå si at det spørs litt på forhandleren. Jeg derimot fikk lov til å sende inn til "reperasjon" ala. bytter og får nytt kort i retur. Jeg tror neppe dem får fikset coilwhine og vil derfor erstatte kortet grunnet 5 års garanti på hardware om jeg ikke tar feil + de er så hyggelige at dem lar meg.

Du bør få undersøkt det, dersom du har det så sender du det inn helt avhengig på hvilken forhandler du kjøpte kortet hos.

Lenke til kommentar

Kjøpte det fra komplett, noen erfaringer på slike saker hos dem?

Skal undersøke mere, men med 5 års erfaring er det ikke stress om jeg venter en mnd.

Er bare veldig kjedelig å ikke ha PC en stund, de er jo ikke superraske på slike ting..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det er ikke 5 års garanti på hardware. Det er 5 år på hvitevarer.

Ikke det nei? Javell.

Kjøpte det fra komplett, noen erfaringer på slike saker hos dem?

Skal undersøke mere, men med 5 års erfaring er det ikke stress om jeg venter en mnd.

Er bare veldig kjedelig å ikke ha PC en stund, de er jo ikke superraske på slike ting..

5 år var visst feil i følge Taake så du må ikke vente forlenge nå. Ta kontakt med dem og se hva dem har å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så man har ikke garanti men reklamasjonsrett? Trodde det lå noe garanti inn i dette også men. Jaja, gjør ikke meg noe så lenge kortet mitt blir erstattet om en tid så. Nytt Vapor-X i hus :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...