Gå til innhold

Svindler på QXL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er galt med slike folk som regelrett går ut for å svindle folk .. men å selge en pc , ferdig bygget.. som koster 5-600 kr mer en i deler.. er langt ifra svindel .. om en fattig student tjener 5-600 kr på å bygge en pc og selge på qxl, ja , så tror jeg begge parter blir fornøyd.. han som bygger den tjener noen slanter, og han som kjøper den får en ferdig pc , som alikavel gir mye for pengene i forhold til f.eks. diverse merke maskiner som HP / dell og sånt.. som ikke er så lett å oppgradere heller.

Derimot.. han første i tråden , som solgte den pc'en til 13k i aftenposten.. DET er svindel ;)

Jeg kunne selv tenkt meg å bygd dele-pc'er og tjent sån 5-600 pr pc .. det synes jeg er fair, for ferdig bygget og testet pc . Så kan event. lisens og operativsystem kjøpes utenom.

Lenke til kommentar

Det er uredelig i den grad han påstår at den er verdt 8000+.

Hvis han sier at det er en maskin han har bygget selv, tar litt for jobben og opplyser hva det i praksis koster er det helt greit.

Ville ikke brydd meg hvis selger ikke hadde kommet med feilaktige hentydninger om hva maskinen er verdt, og at han ikke ville selge maskinen til hvilken som helst pris til tross for at maskinen var lagt inn uten minstepris.

Selger man uten minstepris og ikke oppgir feilaktige prisestimater, er det opp til kjøper å finne ut hva sakene er verdt.

Men begynner du å fortelle eventyr i annonsen for å skru opp prisen, er det et forsøk på svindel.

Lenke til kommentar
Det er uredelig i den grad han påstår at den er verdt 8000+.

Hvis han sier at det er en maskin han har bygget selv, tar litt for jobben og opplyser hva det i praksis koster er det helt greit.

Ville ikke brydd meg hvis selger ikke hadde kommet med feilaktige hentydninger om hva maskinen er verdt, og at han ikke ville selge maskinen til hvilken som helst pris til tross for at maskinen var lagt inn uten minstepris.

Selger man uten minstepris og ikke oppgir feilaktige prisestimater, er det opp til kjøper å finne ut hva sakene er verdt.

Men begynner du å fortelle eventyr i annonsen for å skru opp prisen, er det et forsøk på svindel.

Er faktisk helt enig med det du sier .. jeg kunne tenkt meg å bygge pc'er og selge dem og ta litt for bygginga .. men da hadde jeg skreve f.eks. sån Nypris deler på komplett - ca 5500 kr .. så er det jo opptil folk lissom hva de vil betale ekstra for "servicen" .. det er da vel redelig nok ?

Lenke til kommentar
Synes det er galt med slike folk som regelrett går ut for å svindle folk .. men å selge en pc , ferdig bygget.. som koster 5-600 kr mer en i deler.. er langt ifra svindel .. om en fattig student tjener 5-600 kr på å bygge en pc og selge på qxl, ja , så tror jeg begge parter blir fornøyd.. han som bygger den tjener noen slanter, og han som kjøper den får en ferdig pc , som alikavel gir mye for pengene i forhold til f.eks. diverse merke maskiner som HP / dell og sånt.. som ikke er så lett å oppgradere heller.

Derimot.. han første i tråden , som solgte den pc'en til 13k i aftenposten.. DET er svindel ;)

Jeg kunne selv tenkt meg å bygd dele-pc'er og tjent sån 5-600 pr pc .. det synes jeg er fair, for ferdig bygget og testet pc . Så kan event. lisens og operativsystem kjøpes utenom.

Jepp ! Er enig med deg, man kan godt bygge en "litt bedre PC" og

tjene seg noen hundre shillinger. Da vil ofte kjøperen også få seg litt

mer i forhold til mange ferdige produkter :wink:

Det finnes jo mange dyktige folk her i Forum som kan sakene sine.

Lenke til kommentar

vet nå hvor jeg skal selge pcen min ;) hehe, neida. Uffatelig at folk som ikkke vet så mye om pc undersøker litt før de fyrer på med bud. HAn karen som får solgt pcen sin til 21000 eller 26500 kan jo kjøpe seg en svinbra pc etterpå og enda ha igjen.. Hmm :S

Lenke til kommentar

Burde jo være fellingskvote på sånne folk da. :evil:

Kan man ikke bruke den dere linken "Finner du varen mistenkelig eller støtende, vennligst informer Qxls kundeservice"

Burde jo være en smal sak å få fyren heftig å uhemmet kasta ut av alt som kalles Qxl. :shrug:

Hvis man bare bruker linken og høflig anmoder Qxl om å sjekke litt opp på prisen til det han selger. Da vil de jo se at dette ikke bare er lureri men skikkelig SVINDEL. :grumpy:

Det vil jo Qxl tjene på også. Folk vil stole mer på det som selges å Qxl vil tjene mer fordi flere bruker det. Og alle levde lykkelig i alle sine dager.

Lenke til kommentar

På det forrige "brukernavnet" han benyttet seg av på QXL. "Måtte" jeg bare bruke spørsmålslinken om det var han som hadde de hyggelige svarene og billige PCène.... Dagen etter hadde mannen svartelistet meg, slik at jeg ikke kunne spørre han flere kritiske spørsamål. Denne mannen virkelig irriterer meg :evil:

Mitt tips er at flere gjør det samme. Når potensielle kunder av denne svindleren ser at han er useriøs, vil de heller ikke handle. Synes nesten det er vår plikt å sørge for at ikke flere blir lurt...

Lenke til kommentar

http://no.qxl.no/contents/no/prem_visit/surete.htm

QXL jobber kontinuerlig med å forsikre at du kan kjøpe og selge på en tryggest mulig måte !

Våre brukeres sikkerhet er i høysetet på QXL : det er vårt høyeste mål å opprettholde tryggheten man trenger ved kjøp & salg. Vi har en rekke enestående funksjoner internt som effektivt er med på å fange opp forsøk på svindel eller ødeleggende virksomhet. Vi samarbeider tett både med Politiet og andre organisasjoner for å både forhindre og fange opp eventuelle forsøk på ulovligheter. Vi har i samråd med disse utviklet en rekke avanserte verktøy og systemer som er helt unike på QXL og som gjør det sikrest mulig for deg som bruker å handle på QXL! Du kan forøvrig lese mer om våre sikkerhetsprosedyrer og samarbeid her

Skal si det er "betryggende" å handle på QXL når bruker selv kan slette innleggene som er lagt til i auksjonen hans. Da er det bare å slette de innleggende som ER sanne, men som setter selger i dårlig lys. Huff nei, fikk nesten litt lyst å smekke QXL litt. Men jeg skal vente med det til jeg får flere kort på bordet...

Lenke til kommentar

Ok. Det er ikke kun de HELT uten kjennskap til pc som kan gå på dette. Sjekket ut Radeon 7000 64mb DDR PCI skjermkort som jeg skulle ha til en fjerde skjerm. Så ett til 400 kroner brukt. Det var fortsatt garanti på kortet. Dette er jo ikke mye penger som noen av de pc'ene som er til salgs, men det lønte seg likevel å sjekke prisen på Komplett. kr. 409,- for ett nytt kort. Her var det ikke så åpenbar høy pris, men likevel nære på at jeg gikk for det siden prisen ikke var så avskrekkende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...