Gå til innhold

Svindler på QXL

Anbefalte innlegg

Må dere slutte å bry dere om hva andre foretar seg!! Hvem har gjort dere til "politi"?

Har dere tenkt på at personen det her er snakk om kanskje lider av dysleksi? Hvis han får/fikk solgt PC'en for kr 13.000,- så ære være han for det, uten at dere skal bry dere......Kan dere ikke bare overse slikt? Tydeligvis ikke. La typen være i fred. Hadde dere likt at andre la seg opp i deres saker?

Hvorfor vi bryr oss? Fordi typen åpenbart driver med svindel på høyt nivå. Han lurer de uten skikkelige PC kunnskaper til å tro at de gjør et røverkjøp, selv om de ikke gjør det.

Det er et lite ordtak som sier "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv". Det betyr rett og slett at man skal slå ned på sånne som dette her.

Hvis du mener at vi bare skal sitte passive å se på at denne svindleren skal herje på QXL, så vil jeg gjerne spørre deg om du sitter like passiv og ser på den behandlingen enkelte i samfunnet får i dag? Engasjerer du deg kun i saker som angår deg selv? I så fall er dette en meget feig og avvisende instilling som du bør tenke nøye over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge vert en selger på qxl men gam eg da de innførte alle disse tusenvis av gebyrer (til og med for gjennstander som ikke blir solgt :evil: )

Jeg synest det burde bli MYE bedre system på det å lage en konto der, for samme fyren kan jo bare lage ny konto med annet navn og fortsette den svindelgreien sin.

Denne fyren var jo helt grøt i huet for slik som han ommenterte andre`s spørsmål beviste jo fort at han var udugelig på qxl, men vil han komme tilbake?

Har selv blitt svindlet på qxl, men for et beløp under 100 lappen, og garanti ordningen er vekke, så det ser nesten ut som om qxl fraskriver seg alt ansvar og ikke bryr seg.

Det er ihvertfal min mening om qxl. :-)

Lenke til kommentar
hehe han på qxl driver med svindling, men leste i lokal avisa følgende:

Pent brukt pc, 4 år gammel, nypris 40000,- selges kr 20000,- ved hurtig avgjørelse.

Tror jeg skal selge min gamle 133 mhz maskin.. :D

Ja og det er til og med folk som selger sin gamle commandore 64 som "skjeldent samleobjekt" kun 8000 kr

Helt villt.

JEG ANNBEFALER ALLE SOM HANDLER PÅ QXL Å SJEKKE GODT HVA DE BYR PÅ FØR DE BYR FOR 90% AV ALT SOM SELGES DER SELGES DYERE ENN DET DU KAN FÅ DET FOR I BUTIKKEN. :yes:

Lenke til kommentar

alså det er to helt forskjellige ting å ha en bra anonse som trekker bra me salg, og ha en anonse som det står masse urett i. Feks jeg kan enda huske når jeg solge et ATI 3D rage 2 kort for 700kr å det var i geforce3 dagene. selvsagt var det en ALL for høy pris men jeg hadde en helt ærlig anonse..

Lenke til kommentar
Hvis du  mener at vi bare skal sitte passive å se på at denne svindleren skal herje på QXL, så vil jeg gjerne spørre deg om du sitter like passiv og ser på den behandlingen enkelte i samfunnet får i dag? Engasjerer du deg kun i saker som angår deg selv? I så fall er dette en meget feig og avvisende instilling som du bør tenke nøye over.

Litt offtopic, men jeg syntes du tok FRP så godt på kornet her at jeg ikke kunne unnlate å blande meg! ;)

Når det gjelder topic, så støtter jeg dere som tok skjeen i egen hånd fullt ut. Så lenge det finnes folk som prøver å sko seg på andres ulykke, så har man en plikt til å hjelpe.

-KJ

Lenke til kommentar
Hvis du  mener at vi bare skal sitte passive å se på at denne svindleren skal herje på QXL, så vil jeg gjerne spørre deg om du sitter like passiv og ser på den behandlingen enkelte i samfunnet får i dag? Engasjerer du deg kun i saker som angår deg selv? I så fall er dette en meget feig og avvisende instilling som du bør tenke nøye over.

Litt offtopic, men jeg syntes du tok FRP så godt på kornet her at jeg ikke kunne unnlate å blande meg! ;)

Når det gjelder topic, så støtter jeg dere som tok skjeen i egen hånd fullt ut. Så lenge det finnes folk som prøver å sko seg på andres ulykke, så har man en plikt til å hjelpe.

-KJ

:yes:

Lenke til kommentar
Svar til PantZman: Når jeg skal kjøpe noe, så sjekker jeg FØRST litt om varen jeg skal kjøpe. Det er det sikkert andre som også gjør, du også...kanskje...Spesielt hvis det er snakk om en del penger. Folk er vel ikke dumme heller.......eller????

Det finnes mangen meget dumme mennesker i landet. Noen kan noe om PC og hardware, som endel her på forumet. Noen kan mye om bil. Noen kan mye om Hi-Fi. Jeg anser meg selv som innehaver av mye kunnskap om PC, harware. Endel om Hi-Fi og litt om bil. Jeg er en forstårsegpåer av teknisker saker og den slags. Skal jeg kjøpe noe annet er det nok godt mulig jeg kan bli lurt. Om jeg leverer inn bilen på verksted og de sier at det er store sjanser for at jeg trenger ny differesialsperre, så kan det nok godt tenkes at jeg sier, hmm... da får dere vel bytte den da. Og ikke vet jeg om jeg en gang har en differensial sperre på den bilen jeg leverer inn. Da er det jo litt greit om det står en kar der og sier. Hmm... du har ikke noe diff sperre på den kjerra der.

Så at det er mangen mennesker som lar seg lure av ord i annonsen som Sikker, rask, og masse best i test greier, og ny priser.

Godt det er noen som passer på sier bare jeg. Litt synd det er vanskelig å passe på i avisene, det var vel der gubben fikk solgt kassa si tilslutt.

Jeg har iallfall fått alle mine bekjente, kamerat er og familiemedlemmer til å kontakte meg før de skal kjøpe et eller annet av PC utstyr.

-Chief-

Lenke til kommentar

Gallingen leverer pc'n med masse software også. Office XP, Norton Antivirus 2004, ++. Pussig det bare følger med en cd, nemlig Windows XP-cd'n. Hva kan dette skyldes? :roll: Det er sikkert noe helt uskyldig altså.

Du må gjerne ta han i forsvar Jovi60, men jeg skjønner ikke hvorfor. Vær vennlig å forklar nærmere. Er det noe vi andre ikke har forstått? :roll:

Lenke til kommentar
Må dere slutte å bry dere om hva andre foretar seg!! Hvem har gjort dere til "politi"?

Har dere tenkt på at personen det her er snakk om kanskje lider av dysleksi? Hvis han får/fikk solgt PC'en for kr 13.000,- så ære være han for det, uten at dere skal bry dere......Kan dere ikke bare overse slikt? Tydeligvis ikke. La typen være i fred. Hadde dere likt at andre la seg opp i deres saker?

Hvorfor vi bryr oss? Fordi typen åpenbart driver med svindel på høyt nivå. Han lurer de uten skikkelige PC kunnskaper til å tro at de gjør et røverkjøp, selv om de ikke gjør det.

Det er et lite ordtak som sier "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv". Det betyr rett og slett at man skal slå ned på sånne som dette her.

Hvis du mener at vi bare skal sitte passive å se på at denne svindleren skal herje på QXL, så vil jeg gjerne spørre deg om du sitter like passiv og ser på den behandlingen enkelte i samfunnet får i dag? Engasjerer du deg kun i saker som angår deg selv? I så fall er dette en meget feig og avvisende instilling som du bør tenke nøye over.

Godt sagt muffe.

Og til deg Jovi60, det er din type innstilling som gjør at mange åpenbare kriminelle handlinger i landet forblir ustraffet. :-?

Lenke til kommentar

Tror nok du står temmelig alene her Jovi60! De fleste som for eksempel ser på "TV2 hjelper deg" og "FBI" og lar seg engasjere over saker der det begås urett. Det tyder på at vi har en rettferdighetssans når det gjelder forbrukerspørsmål.

Folk flest (tydeligvis unntak til den regelen også) liker ikke svindlere, så når man kommer over slike forsøker man å hjelpe andre til å unngå svindlerens triks.

Lenke til kommentar
Nå må dere slutte å rakke ned på fyren! Han er vel ikke en svindler bare for at han ikke har de store kunnskapene om PC'er....Nå får dere gi dere....Tror bare dere er svartsjuke.....

Kan hende han ikke har peiling,men jeg tror ikke det. Dette er/var et forsøk på svindel ingenting annet.

Hadde det vert uvitenhet hadde han forandret annonsen da han fikk de første tilbakemeldingene,men nei han slettet heller posten for å bli kvitt de negative kommentarene og så postet han på nytt i samme stilen.

Er meget betenkt over at du prøver å beskytte en sånn person,han er ikke til "fare" for oss som vet litt om data og priser men han er til fare for dem som er ute etter å få seg en brukbar maskin til en brukbar pris uten at de har oversikt over priser på dette.

Det du egentlig gjør her er å støtte opp under en person som bevist prøver å svindle folk,det skremmer meg :grumpy:

Lenke til kommentar
Nå må dere slutte å rakke ned på fyren! Han er vel ikke en svindler bare for at han ikke har de store kunnskapene om PC'er....Nå får dere gi dere....Tror bare dere er svartsjuke.....

Jovi60 == Gallingen? Eller broren? Hvertfall i slekt!

Ikke si at jeg er den første som tenker tanken...

Lenke til kommentar

Hehe... er nok rimelig sikker selv på at det er en viss forbindelse mellom de to nick'ene... Kanskje fetter'n på Tøyen?

Uansett - han påstår at han har solgt vidunderet, noe som virker veeeldig lite sannsynlig.

Han skriver: "LEXMARK Z53 SUPER KJAPP DOKUMENT BLEKK SKRIVER" ????

En 3 år gammel Lexmark-printer som ihvertfall IKKE er kjapp... og hvorfor tilbyr han å formatere diskene dersom det virkelig er original-versjoner av Office, Norton osv som er installert?

Lurer litt på hvordan han kan ha kvittering på XP til kr 4.400,- for deretter å endre det til at han har kvittering for kr 3.136,-...

Kanskje fetter'n jobber i en data-sjappe? Hmmm....

Jaja... bra det er noen der ute som er våkne og som kan rakke ned på fyren...

Lenke til kommentar
Fyren er jo helt idiot. Han har skrevet FORFERDELIG mye dumt, og han kan ikke skrive rett i det hele tatt. Men denne tar fullstendig kaka, og sier LITT om hvor lite peiling han egentlig har på data:

? DU FÅR MED CHASSIS COOLER AV MERKE DC BRUSHLESS.

Den der er jo genial, i tillegg til at prosessoren er av typen Intel Inside. Holder på å le meg ihjel... Skjønner ikke at det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...