Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kablet internet i flere etasjer

Anbefalte innlegg

Hei. Bor i en leilighet i 1 etasje hvor vi får internet via wifi fra 2 etasje. Det er meget godt signal (Zyxel p2812), men ikke alle enheter her kan motta trådløst signal. Vurderer derfor enten http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601558 for å ta imot signal og sende det ut til 3-4 enheter her, eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652653 for å la det hele gå over strømnettet.

Ulempe med første løsning er at det skrives at enheten er ustabil, kobler ofte ut og må dermed restartes. Problem med enhet nr 2 er at jeg ikke vet om dette er mulig, da det går over 2 sikringsskap, der begge er moderne med digital avleser.

Montere kabel er i følge huseier ikke aktuelt, så hva er da den beste løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en drittsett av en huseier du har :p

Men men....jeg ville gått for løsning nr 1, da disse som går over strømnettet ofte ikke virker. Du kan jo evnt. kjøpe på f. eks. Elkjøp og så teste og levere de tilbake om det ikke virker.

Ellers kan du kjøpe en router og flashe den med DD-WRT og sette den opp som client bridge. Garantert mer stabilt enn den første du lenket til.

660px-Client_Bridge.jpg

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med WNR2000 (flashet med DD-WRT og satt opp som repeater) som er den vanlige routerversjonen av repeateren du linket til (WN2000RPT).

Skal du ha noe med veldig god rekkevidde og stabilitet, så kan man gå opp til Asus RT-N66U og flashe den med Tomato Shibby, men det blir kanskje litt overkill for ditt tilfelle. Det spørs hva du har behov for etter du flytter.

Lenke til kommentar

Me kjøpte ein slik WNR2000 og flasha den med ddwrt på jobben, kom fram til konklusjonen at rekkevidden var ganske dårleg, men den rekk sikkert gjennom eit gulv...

Då brukte me den som ein repeater til ein AC66U...

Men om eg flyttar i framtida der det er dårleg lagt til for å legge kabel, så vil nok eg og gå for ein liknande løysning for å få nett til stasjonæren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...