van der Her Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hei, Jeg skal kjøpe ny bærbar/ultrabook, og er veldig interessert i noen forslag. Kan ikke så mye om PC, men vet sånn ca hva jeg er interessert i etter å ha hatt en del pc'er opp gjennom årene, som på forskjellige måter har irritert meg. Jeg har merket meg at touch-screen er veldig på fremmarsj, men jeg har egentlig ikke gjort meg noen tanker om jeg ønsker dette eller ikke. Gjerne for meg hvis dette blir fremtiden for alle pc'er? Ja, ... for er det slik? Pris - 5000 til max 9000 tusen Tynn og lett Stille / viften bråker ikke Så lang batteritid som mulig Bør helst kunne klare enkle spill som FM (footballmanager). Ellers skal pc'n brukes til streaming/nett-tv og til nedlasting av filmer etc. Windows eller OS (apple)? Håper denne gang å få en pc som kan vare noe år. Er lei av at pc'ene blir ubrukelige etter svært kort tid. Takker for svar. Mvh Kristian Lenke til kommentar
NorwegianGooner Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 En Asus Zenbook UX32VD skal nok funke flott til Football Manager. Andre spill du planlegger å spille? Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Nei, egentlig ikke. Ingen som er mer avansert i hvert fall. Har ps3 til det Andre/flere innspill til innlegget mitt? any? Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Sjekk ut Macbook air 2013 modellen, den har et veldig bra batteri og den skal nok klare football manager:) Lenke til kommentar
fflex Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Det er ikke bare MacBook Air som kan skilte med god batteritid. Med lanseringen av Haswell så vil samtlige nye ultrabooker få et stort løft på den fronten. Det samme med integrert grafikkløsning. Hadde sett an litt og iallfall sørget for å få en basert på nyeste Intel chipset. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Må slenge inn et godt ord for Samsung 9-serien også, np900x3d f.eks. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Takk takk, alle sammen! Det er fint med litt hjelp Noen som har noe si om spørsmålet mitt rundt touch-pc? Lenke til kommentar
NorwegianGooner Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Noen som har noe si om spørsmålet mitt rundt touch-pc? Hva lurer du egentlig på? Om du vil ha nå eller vente? Jeg tror at hvis du vil prøve så er dette en fin tid med Windows 8 spesialisert til det. Virker jo ganske kult, spille FM med touch? Når det gjelder touch-screen laptops så kan du sjekke ut Lenovo Yoga eller Sony Vaio Pro. Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Nei, jeg kommer til å kjøpe laptop ved utgangen av denne mnd uansett. Jeg tenkte egentlig at hvis jeg skulle investere litt i en pc som jeg kan ha noen år fremover, vil jeg ikke ligge "etter" hvis alle nye bærbare pc'er (til hverdagslig/enkel bruk) om ett års tid har touch. Lurte egentlig bare på om denne nye trenden etter hvert blir noe som man ville finne på alle ultrabooks eller bærebare-pc'er i årene fremover? :-) Hva tenkes? Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Hva lurer du egentlig på? Om du vil ha nå eller vente? Jeg tror at hvis du vil prøve så er dette en fin tid med Windows 8 spesialisert til det. Virker jo ganske kult, spille FM med touch? Når det gjelder touch-screen laptops så kan du sjekke ut Lenovo Yoga eller Sony Vaio Pro. Nei, jeg kommer til å kjøpe laptop ved utgangen av denne mnd uansett. Jeg tenkte egentlig at hvis jeg skulle investere litt i en pc som jeg kan ha noen år fremover, vil jeg ikke ligge "etter" hvis alle nye bærbare pc'er (til hverdagslig/enkel bruk) om ett års tid har touch. Lurte egentlig bare på om denne nye trenden etter hvert blir noe som man ville finne på alle ultrabooks eller bærebare-pc'er i årene fremover? :-) Hva tenkes? Lenke til kommentar
NorwegianGooner Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 I dagens teknologi vil man alltid henge litt etter. Slik er det bare, og godt er det. Jeg skjønner ikke helt hva du mener når du sier at bærbare vil ha touch om ett års tid. En rekke laptops har touch idag, og de fungerer utmerket. Og ja, touch vil nok ikke forsvinne med det samme. Snarere tvert imot. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Spørsmålet er vel om du vil ha det siste av hardware, eller om du er fornøyd med den generasjonen som akkurat i disse dager er på vei over i glemselen? Intel har kommet med en ny generasjon prosessorer, Nvidia og AMD med nye grafikkort, og dermed er alle produsenter og forhandlere i ferd med å skifte ut modellparken sin. Følgelig vil du finne en drøss med forhandlere som gjerne vil bli kvitt eldre modeller, og prøver seg mer enn gjerne på å ta full pris for disse, eller med en bitteliten rabatt. Disse bør du unngå å kjøpe; forlang kraftig rabatt på slike pc'er. Eller du kan selvfølgelig gå for en av de nye modellene - mange er allerede ute for bestilling på forhandlernes nettsider, og mange fler kommer utover sommeren. Et eksempel på den nye generasjonen "ultrabook": Multicom Arctic W740S. Intel's nyeste prosessor, den beste Intel grafikkchip'en innebygget (Iris Pro), IPS-skjerm. Matt, 1920x1080. Og nei, touch-skjerm vil ikke bli fremtiden for alle pc'er. Mange bruker tastatur/mus veldig mye, kanskje en hel arbeidsdag - og alle som har forsøkt å gjøre det samme med en stor touch-skjerm forstår at det lar seg ikke gjøre. Den armen du bruker vil være helt gåen etter 5-15 minutter. På mindre skjermer og til hobbybruk kommer touch til å bli populært, sikkert, der holder det jo som regel bare å flytte litt på hånden. Store skjermer og "seriøst" arbeid - nei. Der vil vi ha tastatur og mus/tegnebrett med oss lenge ennå. Endret 21. juni 2013 av thomit Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 Spørsmålet er vel om du vil ha det siste av hardware, eller om du er fornøyd med den generasjonen som akkurat i disse dager er på vei over i glemselen? Intel har kommet med en ny generasjon prosessorer, Nvidia og AMD med nye grafikkort, og dermed er alle produsenter og forhandlere i ferd med å skifte ut modellparken sin. Følgelig vil du finne en drøss med forhandlere som gjerne vil bli kvitt eldre modeller, og prøver seg mer enn gjerne på å ta full pris for disse, eller med en bitteliten rabatt. Disse bør du unngå å kjøpe; forlang kraftig rabatt på slike pc'er. Eller du kan selvfølgelig gå for en av de nye modellene - mange er allerede ute for bestilling på forhandlernes nettsider, og mange fler kommer utover sommeren. Et eksempel på den nye generasjonen "ultrabook": Multicom Arctic W740S. Intel's nyeste prosessor, den beste Intel grafikkchip'en innebygget (Iris Pro), IPS-skjerm. Matt, 1920x1080. Og nei, touch-skjerm vil ikke bli fremtiden for alle pc'er. Mange bruker tastatur/mus veldig mye, kanskje en hel arbeidsdag - og alle som har forsøkt å gjøre det samme med en stor touch-skjerm forstår at det lar seg ikke gjøre. Den armen du bruker vil være helt gåen etter 5-15 minutter. På mindre skjermer og til hobbybruk kommer touch til å bli populært, sikkert, der holder det jo som regel bare å flytte litt på hånden. Store skjermer og "seriøst" arbeid - nei. Der vil vi ha tastatur og mus/tegnebrett med oss lenge ennå. Takker for et godt svar, mr. :-) Jeg trenger å lære masse. Kan så lite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå