Gå til innhold

[Løst] Ny gaming- og videoredigerings-PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Som tittelen sier skal jeg ha en gaming- og videoredigerings-PC. Dette vil av all hovedsak være basert på den nye Haswell i7-4770k, siden den er veldig bra på begge områder. Jeg vil også gå for Nvidia, siden jeg vil ta bruk av CUDA. Jeg tror jeg vil gå for det nye 770 kortet. Jeg kommer til å overclocke, siden dette i all hovedsak er som en gratis tuning. Jeg vil at prisen ikke skal overstige 12-13 000 kr. Jeg er ellers veldig opptatt av det estetiske, og vil at PC-en skal ha en spesifikk farge (f.eks. rød og sort, blå og hvit etc.). Jeg vil helst ha den i Fractal Design Arc Midi R2, men det er ike nødvendig. Ellers er det frie tøyler.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo allerede funnet ut hva du skal ha i din data, les deg fort opp på hvilke typer 770 som er best for overclocking, gå for 550-650W PSU hvis du ikke har planer om SLI, evt. 750W hvis du skal ha SLI senere.

Ram burde du ta litt over den vanlige 8GB "gaming-gresen" pga. videoredigering, og kan gå for 12-16GB.

Gjør research på hvilke MB som passer bra med 4770K til OC.

Husk greit lydkort om du er interessert i god positional audio gaming lyd.

Så er du i box.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Du har jo allerede funnet ut hva du skal ha i din data, les deg fort opp på hvilke typer 770 som er best for overclocking, gå for 550-650W PSU hvis du ikke har planer om SLI, evt. 750W hvis du skal ha SLI senere.

Ram burde du ta litt over den vanlige 8GB "gaming-gresen" pga. videoredigering, og kan gå for 12-16GB.

Gjør research på hvilke MB som passer bra med 4770K til OC.

Husk greit lydkort om du er interessert i god positional audio gaming lyd.

Så er du i box.

Vil 750 W holde hvis jeg skal kjøre SLI og overclocke både skjermkort og prosessor? Jeg stoler ikke helt på de PSU kalkulatorene, i tillegg til at de ikke har oppdatert med Haswell og GTX 770 og 780.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

750W skal funke, men er du usikker, er det ikke mye ekstra pris å strekke seg til 850.

Haswell skal vel også bruke mindre strøm en Ivy?

Har du noen forslag? Jeg ser etter en som ikke gir så mye lyd, i tillegg skal den helst ha fargen svart (hvis mulig med rød også).

Lenke til kommentar

Her er delene jeg bestemt meg for:

Intel Core i7-4770k

Asus Maximus VI Hero

MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr 2GB

Corsair Vengeance DDR3 Red 16 GB 8*2

Seagate Barracuda 3TB / WD Green 3TB

Intel 335 SSD Series 180GB

Corsair H100i

XFX ProSeries Black Edition 850W PSU

Fractal Design Arc Midi R2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...