Gå til innhold

Maskinen slår seg av når jeg logger på MSN!

Gef

Anbefalte innlegg

Som sagt så skrur maskinen min seg av hver gang jeg logger meg på MSN og skal til å chatte. Dette er ett utrolig irriterende problem! Har testet å hatt på pc'en i 3 timer uten å logge på MSN 6.0, da gikk det helt fint, uten problemer, med engang jeg logget på MSN 6.0 igjen, skrudde den seg av. Den skrur seg ikke rett av, det kommer sånn "Closing Network Connetcions" "saving settings" og "windows is shutting down"!

Hva i ¤"#!¤#¤# skal jeg gjøre for å få MSN til å slutte å fukke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kunne vært en fordel for oss som skal hjelpe deg med "litt" mer informasjon kanskje?

Blant annet, har du testet på eldre versjoner, f.eks. 5.0, e.l.? Dette sier du ikke noe om, men påpeker at du bruker 6.0 nå.

Jeg prøvde med 5.0 også...samme driten der også...jeg har fått fixa det nå! avinstalerte MSN og la det inn på nytt! da funka det ;)
Lenke til kommentar
Har du sjekket om du har Blaster-viruset? Søk etter msblaster.exe i win32 katalogen, og SLETT den hvis den finnes.

Eller bedre; Gå til Symantec.com og last ned blasterfix (tror det er det den heter)

Jeg er 100% sikker på at jeg ikke har blaster viruset! har fixet 3 pc'er med dette viruset, så jeg vet hvordan det oppfører seg.
Lenke til kommentar

Høyreklikk "min datamaskin", velg egenskaper, velg "avansert og klikk på "innstillinger" under "oppstart og gjenoppretting". Er det haket av for "start på nytt automatisk"? I såfall - fjern haken, så får du nok tidsnok vite hvor problemet ligger.

Du kan også forsøke å installere MSN på nytt.

Lenke til kommentar
Høyreklikk "min datamaskin", velg egenskaper, velg "avansert og klikk på "innstillinger" under "oppstart og gjenoppretting". Er det haket av for "start på nytt automatisk"? I såfall - fjern haken, så får du nok tidsnok vite hvor problemet ligger.

Det var faktisk en hake der det stod start på nytt automatisk, fjernet det, så får vi se ;)

takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på om jeg skal formatere hele dritten! pleier som regel å hjelpe selv om det er litt surt! Fikk nettopp nytt hk som nevnt, gadd ikke å formatere så jeg la bare en ny win XP installasjon og slettet den gamle. Håpet på å slippe å formatere, værste jeg vet når det gjelder pc, alle disse programmene, oppdateringene, spillene osv. blah! :-?

zalo: Hvor finner man dette kontaktsjemaet? kanskje jeg vil prøve det heller...

Dasset: Jeg kjører Windows XP PRO Eng SP1. Har søkt gjennom pc'en 4 ganger med ad-aware, fant bare masse Gator dritt som jeg fikk fjernet det meste av. Har også oppdatert Norton for fullt(har 2002 utgaven)og søgt gjennom harddiskene 2 ganger, så jeg tviler på at jeg har virus.

Snakket med kompissen min, han sa at det samme hadde skjedd han en gang, han kan ikke huske alt han gjorde, men det han tror han gjorde var å avinstallere og installere MSN 6.0 igjen for å få det fikset. Men som sagt så funker ikke det med min maskin.

Når som jeg kommer på det, har jeg faktisk hatt kun èn episode med det gamle hk'et mitt, der jeg var ferdig å se ett prog på tv, rikket på musen til pc'en min for å få skjermbildet på, så skrudde den seg av sånn plutselig. Tenkte egentlig ikke noe mer over det siden det aldri skjedde igjen. Kanskje det har noe med feil i MSN, feil i noen av oppdateringene på windowsupdate eller kan det være ett ellerannet virus som fukker med meg.

Skal på Warpzone neste helg, så jeg vil gjerne få dette fikset før det, det sjønner dere vel ;)

I'm confused :-?

Lenke til kommentar

Har noe av det samme problemet som trådforfatter her , som du kan lese på en annen tråd laget av meg.

Jeg haket AV , da den stod på.

Nå restarter den iallefall ikke , men bare kaster meg ut av spillet , slik at jeg må starte det på nytt.

Hva tror du d a ?

Mvh

rur

Lenke til kommentar

ENDELIG har jeg funnet kilden til at pcen skrur seg av!!! det er ikke MSN som gjør det, det er ikke virus eller spyware! Det er rett og slett en liten simpel knapp på tastaturet mitt som gjør det! :p

321623B_Aw4.jpg

Den knappen som jeg har merket med rød farge er det som gjør det hele!

Merket det da jeg satt å skulle chatte, da jeg skrev "pcen min" med den streken oppe mellom pc en at den skrudde seg av rette etterpå :p venta ett par minutter etter jeg var kommet i windows igjen med å trykke på knappen...trykte på knappen og vips! ett sekund etterpå fikk jeg "Saving settings" "closing network connections" "Windows is shutting down" å pcen skrudde seg av !! :lol:

Så nå har jeg fjerna denne knappen med en kniv, slik at jeg ikke skal komme borti den mer :p

hvordan kan noe sånnt skje egentlig??

Det er det rareste jeg noensinne har hvert borti :lol:

Lenke til kommentar
eeh, syns denne posten er veldig lik denne! Eller er jeg veldig trøtt akkurat nå? Sier bare natta jeg:P
Ja det er riktig at det er to nesten like, men jeg postet denne posten først her...fikk ikke svar på en time, så jeg postet den i internett og nettverk fordi jeg tenkte at den hørte mer hjemme der, og at jeg var desperat etter å få svar, pga. jeg ikke hadde peil på hva i #¤""#%% som skjedde!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...