Gå til innhold

Hovedkort/internett

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det er internett på Hovedkortet, dere skjønner, kjøper del for del, og får en kompis å sette sammen pc'en for meg. Men jeg vet ikke hvordan delene fungerer. Hvordan jeg får signal til pc'en fra nettverket osv. ligger dette i hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort har ikke innebygd trådløst nettverk. Trenger du ikke trådløst er det bare å koble til nettet med kabel. Dette anbefales, da det gir en mye mer stabil linje. Trenger du trådløst nettverk må du kjøpe trådløst nettverkskort i tillegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, nettverk ligger i hovedkortet, enten i form av Ethernet eller trådløst, hvis du har en link til hvilket hovedkort du har kan du få spesifikt svar, men det vanligste med stasjonære er fortsatt ethernet kabel.

Du kan også sette inn trådløst kort i ettertid på hovedkortet og få trådløst nett den veien, eventuelt også gjennom USB modem.

Har selv trådløst kort i PCI slot, men har også en USB versjon(som fungerer helt ræva)

Lenke til kommentar

Hei!

Lurte på om det er internett på Hovedkortet, dere skjønner, kjøper del for del, og får en kompis å sette sammen pc'en for meg. Men jeg vet ikke hvordan delene fungerer. Hvordan jeg får signal til pc'en fra nettverket osv. ligger dette i hovedkortet?

Du er på feil del av forumet, men om du mener wifi er det riktig som Moby sier: De fleste har ikke det.

Asus z87-pro/expert/deluxe er eksempler som har.

Anbefales likevel å kjøpe nettverkskort på siden, de er ofte bedre, men dyrere

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar

Ja, nettverk ligger i hovedkortet, enten i form av Ethernet eller trådløst, hvis du har en link til hvilket hovedkort du har kan du få spesifikt svar, men det vanligste med stasjonære er fortsatt ethernet kabel.

Du kan også sette inn trådløst kort i ettertid på hovedkortet og få trådløst nett den veien, eventuelt også gjennom USB modem.

Har selv trådløst kort i PCI slot, men har også en USB versjon(som fungerer helt ræva)

Har ingen for øyeblikket, men den jeg har sett på å kjøpe er MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150. Skjønte ikke hvordan jeg fant ut om det var internett på det eller ikke.

Lenke til kommentar

Du er på feil del av forumet, men om du mener wifi er det riktig som Moby sier: De fleste har ikke det.

Asus z87-pro/expert/deluxe er eksempler som har.

Anbefales likevel å kjøpe nettverkskort på siden, de er ofte bedre, men dyrere

Beklager, skal gå på en annen del senere, tenkte dette var riktig siden jeg ikke har kjøpt hovedkortet enda :)

Men okei, takk! har sett på MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 :) Siden det er Z87, har det det da?

Lenke til kommentar

Har ingen for øyeblikket, men den jeg har sett på å kjøpe er MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150. Skjønte ikke hvordan jeg fant ut om det var internett på det eller ikke.

Altså, det er jo internett på de, men du må da koble pc'en til ruter/modem via kabel.

Da må du vurdere om dette blir vanskelig mtp. plassering av pcen i forhold til ruteren, hvis det blir vanskelig, ordner du deg et trådløst kort i tillegg, så går det trådløst.

Endret av Alekpowah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste hovedkort har ikke innebygd trådløst nettverk. Trenger du ikke trådløst er det bare å koble til nettet med kabel. Dette anbefales, da det gir en mye mer stabil linje. Trenger du trådløst nettverk må du kjøpe trådløst nettverkskort i tillegg.

Okei, takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...