Gå til innhold

SoftGun Spørsmål


Axxxy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og noen kompiser tenkte å kjøpe oss softguns for å ha det litt moro sammen. Så har noen korte spørsmål.

 

1. Hva er anbefalt max utløpshastighet når man skal spille?

 

2. Tenker på denne pistolen:

http://www.nettsport.no/taurus-pt-247-hw-spring-p-846-c-201.aspx

a. Den har en utløpshastiget på 90m/s. Er det ok, eller burde jeg finne en litt mindre kraftig?

b. Noen som kan svare sånn ca. hvor lenge fjæren vil holde kvaliteten? eller om det er lett/mulig å få tak i ny fjær.

c. Hvor nærme kan jeg være en person, når utløpshastigheten er 90m/s?

d. Burde jeg kanskje kjøpe gass pistol i stedenfor?

 

3. Jeg vet hva HOP-UP er, men hva er egentlig detaljene til BAX?

 

Takk på forhånd!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også anbefalle at du går inn for å kjøpe deg et gassvåpen. Det kan være bedre (og til grad billigere) å handle fra utlandet. Det er et helt annet utvalg med en helt annen kvalitet til en bedre pris enn man klarer å finne i Norge.

 

Selv så mener jeg at man bør unngå en utgangshastighet på over 450FPS (137 m/s), Hastigheten har ikke noe mer å si for avstand og presisjon over et visst punkt, da det er heller vekt og kvalitet på kula samt kvaliteten på løpet og hop-upen som bestemmer avstanden.

 

Kan anbefale noen sider og merker:

 

www.wgcshop.com

www.evike.com

www.redwolfairsoft.com

www.airsoftglobal.com

 

av merker til pistoler så kan jeg anbefale

 

KJW

KSC/KWA

Tokyo Marui (som regel plastdeler, men veldig bra kvalitet!)

WE

 

Lykke til!

Har ikke hørt så mye erfaring med BAX, vet bare at det fungerer som hop-up, bare istedet for å justere horistontal bevegelse, så tar justerer den vertikalt. Altså om kulene vrir seg til høyre for siktet, kan du justere BAX så den vrir seg mot venstre istedet.

Lenke til kommentar

BAX er bare tull. Det er ingen forskjell fra en hopup-enhet hvis du faktisk åpner våpnet å tar ut enheten. Cybergun er de eneste som reklamerer med dette, men Cybergun lager ingen våpen selv, men re-brander billige helt vanlige kinavåpen og selger med god fortjeneste.

 

Hvis du tar en kikk på nasf.no så finner du reglene som de seriøse klubbene rundt om i Norge spiller med.

 

Gå for gass hvis du først skal ha en pistol...fjær holder som regel aldri lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...