Gå til innhold

Flytte / laste ned app til SD kort med Galaxy S4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastat ned need for speed. Var på 1.94Gb så den stjeler mye plass på internminnet.

Har lett og googlet. Virker som de fleste har en knapp som hvor det står Move til SD. Men det har ikke jeg og Kies sier jeg har nyeste firmware.

Lenke til kommentar

Android (Google) tok bort muligheten for å flytte til eksternt minnekort i Jellybean. Har ingenting med Touchwiz å gjøre.

Du finner enkelte apps på play som skal gjeninføre funksjonaliteten, men de virker stort sett kun på enheter som ikke har et "virtuelt eksternt" minnekort innebygd. Galaxy serien til Samsung har stort set alle et slikt minnekort.

Samsung har visstnok gått ut med planer om å lage en egen app som vil gi denne funksjonaliteten for S4 som følge av alt bråket rundt faktisk lagringsplass kontra oppgitt lagringsplass.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Mener å ha lest for kort tid siden at Samsung jobber med å legge inn denne funksjonen igjen etter voldsom etterspørsel. Kommer nok en oppdatering om ikke alt for lenge som fikser dette.

Lenke til kommentar
Norsk versjon av oppdateringen kom i dag med mulighet for å flytte apper til SD-kort.

VEt du om oppdateringen kommer itl andre modeller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Android (Google) tok bort muligheten for å flytte til eksternt minnekort i Jellybean. Har ingenting med Touchwiz å gjøre.

Jeg har Jelly Bean 4.2, og på min telefon virker det å flytte apper til SD-kortet. Det kan ha noe med at jeg har CyanogenMod, men det er innebygd i appmenyen. :)

Har tidligere hørt at det var Samsung som hadde tatt bort funksjonen i TouchWiz.

Lenke til kommentar
Jeg har Jelly Bean 4.2, og på min telefon virker det å flytte apper til SD-kortet. Det kan ha noe med at jeg har CyanogenMod, men det er innebygd i appmenyen. :) Har tidligere hørt at det var Samsung som hadde tatt bort funksjonen i TouchWiz.

Dette er en feiloppfatning, det er ikke samsung som har fjernet funksjonen, det er Google, i og med at de mener det ikke er nødvendig. Google har også sagt ifra om at det er fult mulig og legge spill-data på sd-kort, men at det er utviklerne for appene som må legge inn dette i koden sin. Uheldigvis er det få utviklere som legger inn denne kodesnutten.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Dette er en feiloppfatning, det er ikke samsung som har fjernet funksjonen, det er Google, i og med at de mener det ikke er nødvendig. Google har også sagt ifra om at det er fult mulig og legge spill-data på sd-kort, men at det er utviklerne for appene som må legge inn dette i koden sin. Uheldigvis er det få utviklere som legger inn denne kodesnutten.

Takk for oppklaringen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...