Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tidlig håravfall: Prøve TRX2?

frelak

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 30 år og har tidlig hårtap. Det startet så smått når jeg var omtrent 20 år og det har gått ganske sakte, men sikkert frem til nå.

Hårtapet er naturlig, jeg har fått undersøkt det hos lege når jeg var 20-21.

Det utarter seg so hos "eldre", hvor hårtapet startet og er verst rundt kronen, det er tynt oppå hodet, og jeg har noe viker. Ganske normal spredning av hårtapet, mao. Ingen deler av hodet er helt bare, men det er ganske tynt rundt kronen.

Jeg bruker Recrea forte, og har brukt det i ca 6 år. Noen måneder etter at jeg begynte med det så jeg en FORMIDABEL forbedring. Hårtapet så ut tuil å stoppe helt opp, og håret kom tilbake, også i de områdene hvor hårtapet hadde kommet lengst.

Effekten av recrea forta varte forøvrig ikke for alltid. Det dabbet av etter en stund, og nå, etter 6 år er det en god del værre enn før jeg begynte med recrea forte. Jeg bruker det fortsatt, av frykt for at dersom jeg kutter det ut så akselererer hårtapet. Med andre ord innbiller jeg meg at recrea forte holder igjen hårtapet litt. Om jeg har rett i dette vites ikke...

Jeg har lagt merke til andre produkter på markeded, blant annet TRX2, som skrytes opp i skyene av markedsføringen dems.

Er det noen her inne som har prøvd dette produktet, og virker det?

Er det eventuelt andre produkter eller metoder noen vil anbefale mot hårtap?

For min del er det ikke så aktuelt med produkter som er kjent for omfattende bivirkninger, da aksepterer jeg heller hårtapet. Men nevn gjerne disse også, kanskje det er interessant for andre lesere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil også anbefale å kutte ut all form for hårprodukter. Shampo, hårvoks,balsam, hårgele, hair paste. Du skjønner tegninga, jeg og broren min kutta ut all form for hårprodukter.

Før mista jeg en del hårstrå, men nå gjør jeg ikke det :) Broren min hadde noen "bald spots" før, men de gikk over så fort han kutta ut all form for hårprodukter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du økonomi til det burde du vurdere hårtransplantasjon :)

Har sett en del reklame for dette. Jeg har vært inne på tanken, men "plastisk kirurgi" er liksom ikke min greie. Det er nok litt i dyreste laget for meg, uansett.

Vil også anbefale å kutte ut all form for hårprodukter. Shampo, hårvoks,balsam, hårgele, hair paste. Du skjønner tegninga, jeg og broren min kutta ut all form for hårprodukter.

Jeg bruker ikke mye hårprodukter. Kun shampo (silikonfri, som anbefales sammen med recrea forte). Og voks en sjelden gang, da.

Takk for tipset, tror nok jeg skal prøve det :)

Hvor lang tid tok det før dere merket noen bedring?

Endret av frelak
Lenke til kommentar

Merka seriøst bedring med en gang. Jeg mener det, kutt ut absolutt all form for hårprodukter! uansett om de er silikonfri eller ikke. Jeg har også langt hår, og mens jeg tok på meg headsett før kunne jeg oppleve at 2 hårstrå falt ut av håret mitt. Nå skjer dette en sjelden gang bare og da er det bare 1 hårstrå. Merker ikke at jeg mister hår i det hele tatt nå. Jeg har heller ikke noe tegn på håravfall lenger. Har sundt og sterkt hår. Broren min derimot ble jeg positivt overrasket over. Jeg trodde han var på vei til å få viker, men etter at han kutta ut alle hårprodukter har visst dette gått over!

Endret av NiJoh
Lenke til kommentar

Støtter det å kutte ut hårprodukter. Jeg kutta ut shampo og balsam i håret for tre-fire måneder siden, og håret ble merkbart flottere med en gang. Vasker nå kun grundig med vann i dusjen.

Shampoen sin oppgave er å fjerne alt fra håret, inkludert den naturlige oljen som kroppen produserer for å beskytte håret. Balsamen vil deretter dekke håret med en fabrikert olje igjen for å beskytte, og for å gi glans og diverse andre effekter. Det sier seg selv at håret ikke har godt av behandlingen.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

^Tipper dette er forhandleren av produktet.

Følger man linken så finner vi hjelpeløs google-oversettelse som mye mulig ville gitt stryk til ungdomsskoleksamen og inneholder meningsløse og udokumenterte påstander. Så og si bare rein reklame.

Produsenten har blitt anklaget for å villede i reklamen i UK og har blitt pålagt å endre informasjonen om produktet der.

Produktet er ikke forsket frem ved universitetet i Oxford (som de heller ikke klarer å oversette riktig), men fremstilt av en som tidligere har studert der. De snylter derfor på prestisjen som universitetet i Oxford gir.

Selve bedriften ligger i Regensburg, dvs nord i Tyskland, som jo kjent ikke har særlig mye med universitetet i Oxford å gjøre. 

Når de er så lemfeldig med fakta så kan en sannelig lure på om denne vare holder det de lover.

https://www.asa.org.uk/Rulings/Adjudications/2014/1/Oxford-Biolabs-Ltd/SHP_ADJ_244720.aspx#.VoZlpRXhDIU

Ed: La til link.

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...