Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter flere dager etter påbegynt rotfylling

Norgo

Anbefalte innlegg

På torsdag så startet jeg å rotfylle en av tennene i overkjeven. Jeg hadde ingen spesielle smerter etterpå, annet en når jeg drakk kaldt vann senere samme dag. Men de siste dagene så har smertene intensivert og nå i kveld er det skikkelig ille. Jeg har forstått det sånn at en påbegynt rotfylling kan blusse opp, men jeg har ingen hevelse eller puss i ganen og denslags. Ibux og paracet i kombinasjon fungerer ikke i det hele tatt.

Jeg har funnet litt informasjon om dette:

"I sjeldne tilfeller blir det oppblussing av betennelsen etter behandling. Det er ikke fullt ut forstått hvorfor dette skjer ved ca 5 % av tilfellene. Dersom det etter behandlingen oppstår hevelse og sterke smerter kan det gis sterke smertestillende midler og penicillin, eller andre antibiotika, for å hemme betennelsen."

Er det noen som har opplevd noe av det samme? Isåfall måtte dere dra til tannlegen igjen, eller kan jeg ringe om be om resept på penicillin og paralgin forte?

Tannlegen ligger et stykke unna, så det er litt knotete for meg å drive å reise fram og tilbake så jeg håper å unngå det fram til jeg skal ha neste behandling av tannen.

Endret av Norgo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk antibiotika og smertestillende på resept over telefon, heldigvis har smertene roet seg kraftig ned. Min egen erfaring med nellik er at den har en viss smertestillende effekt, men det duger ikke mot kraftige smerter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...