Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenker veldig mye på å kjøpe ny pc, Skal snart konfirmeres, og da skal jeg bruke noe penger på pc, men jeg klarer ikke å vente, og jeg har 7000kr å bruke akuratt nå. Men jeg er ikke den typen som har så mye peiling på pc, så jeg lurte på om jeg kunne få noen tips av dere? En God Gaming-Pc til ca 7000kr.

Trenger hjelp! :)

Bildet under viser det jeg tenker, og jeg har ikke så mye peiling :p

post-309319-0-74608800-1371586149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, skal se på det!

Har hørt blant venner osv. De sier jeg må ha i7, isåfall, hvilken i5 tenker du på?

Tror ikke jeg har råd til Radeon hd 7950 for øyeblikket :/

konfirmes i September, den 14 :)

Takk for svar!

Du har venner som ikke vet noe om data. i5-4670k yter likt som i7-4770k i spill, og da kan du kjøpe et bedre grafikkort. Kjøp i5-4670k + et Z87 hovedkort, med et GTX 770 grafikkort.

Lenke til kommentar

Okei, skal se på det!

Har hørt blant venner osv. De sier jeg må ha i7, isåfall, hvilken i5 tenker du på?

Tror ikke jeg har råd til Radeon hd 7950 for øyeblikket :/

konfirmes i September, den 14 :)

Takk for svar!

Du trenger bare i7 viss du skal bruke den til mye video rendering og sånnt...

til gaming er de like goe.

Tenkte på i5 4670.

Men vil råde deg til å vente til du har konfirmert deg!

Du får da mer penger til data og kan få noe herftigere :D

Lenke til kommentar

Du har venner som ikke vet noe om data. i5-4670k yter likt som i7-4770k i spill, og da kan du kjøpe et bedre grafikkort. Kjøp i5-4670k + et Z87 hovedkort, med et GTX 770 grafikkort.

Takker, men et gtx 770 er ikke så nødvendig, har bare 7k å bruke, og spiller for det meste bare Minecraft, Left 4 Dead og Arma 2. z87 høres bra ut! Tar det nå som jeg har bestemt meg for å ta i5! :)

Lenke til kommentar

Du burde nok vente, ja, så kan du heller investere i noe "skikkelig". Du kommer iallefall litt lenger med en 8-9000 til rådighet ;)

Du trenger ikke i7, bare så det er sagt. Gå for en i5-4670K, så kan du overklokke. Da må du også ha et Z87-hovedkort. Hvis overklokking er helt uaktuelt, kan du gå for i5-4670 og et H77-hovedkort istedet. Invester i et noe kraftigere skjermkort (7950/770) og en litt kraftigere strømforsyning (600 watt tenker jeg) :thumbup:

Lenke til kommentar

Du trenger bare i7 viss du skal bruke den til mye video rendering og sånnt...

til gaming er de like goe.

Tenkte på i5 4670.

Men vil råde deg til å vente til du har konfirmert deg!

Du får da mer penger til data og kan få noe herftigere :D

Da har jeg bestemt meg for i5 4670! takk for info! Sparte meg en tusenlapp der! Men Har ikke lyst å vente til September, er så lenge ;) Spiller bare spill som Minecraft, Left4Dead og Arma, så trenger ikke den aller heftigste pc'en, men om jeg hadde konfirmert meg nå, hadde jeg nok gått opp i 11 tusen i pc ;)

Lenke til kommentar

Du burde nok vente, ja, så kan du heller investere i noe "skikkelig". Du kommer iallefall litt lenger med en 8-9000 til rådighet ;)

Du trenger ikke i7, bare så det er sagt. Gå for en i5-4670K, så kan du overklokke. Da må du også ha et Z87-hovedkort. Hvis overklokking er helt uaktuelt, kan du gå for i5-4670 og et H77-hovedkort istedet. Invester i et noe kraftigere skjermkort (7950/770) og en litt kraftigere strømforsyning (600 watt tenker jeg) :thumbup:

Overklokking er aktuelt det ;) Har bestemt meg for z87,Okei, strømforsyning er ikke så dyrt, så den går nok fint! Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

Når du har konfirmert deg bør du kjøpe en ekstra harddisk. 120GB går veldig fort tomt. Forresten, hvis du vil ta bilde av skjermen er det bare å trykke på print screen (eventuelt bare prt sc), så får du et bilde av hele skjermen. Så kan du eventuelt klippe litt i paint ;)

Lenke til kommentar

Når du har konfirmert deg bør du kjøpe en ekstra harddisk. 120GB går veldig fort tomt. Forresten, hvis du vil ta bilde av skjermen er det bare å trykke på print screen (eventuelt bare prt sc), så får du et bilde av hele skjermen. Så kan du eventuelt klippe litt i paint ;)

Kjøper nok en ny harddisk etter en stund ;) Pleier ikke å bruke opp så fort, men vi får se. Takk for tipset om prtsc, skal gjøre det neste gang! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...