Gå til innhold

Ny CPU på budsjett

BMWACE

Anbefalte innlegg

AMD er ikke så forferdelig til gaming som alle skal ha det til. Regner med at du ikke har det beste skjermkortet, siden budsjettet til CPU og HK er så lavt. Å da holder AMD i massevis, regner med at skjermkortet kneler lenge før prossesoren gjør det.

Har forøvrig ati 6870 GPU (se bilde i første post)

Er ikke værre enn å få den sendt i en konvolutt. Sikkert 30-40kr. Må bare ligge i litt bobleplast.

Må hentes - ingen unntak.

Men uansett takk for forslag Kalle

Endret av BMWACE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forøvrig ati 6870 GPU (se bilde i første post)

Må hentes - ingen unntak.

Men uansett takk for forslag Kalle

Jeg ville kontaktet selger å sagt at han kan sende med postoppkrav. Det er 110% trygt. Du betaler den ut, og pengene overføres fra posten til selger etter 1-2 dager.

Lenke til kommentar

AMD er billigere, på en måte. Flere kjerner per krone, høyere klokkefrekvens per krone osv. Men dette er ikke noe man kan gå etter, det er ytelse per krone som betyr noe, uansett hvor "billig" AMD måtte være. Og der er AMD dyrere.

Angående 3570K så kan du sjekke på bruktmarkedet (www.hardware.no/bruktmarked), Finn (www.finn.no) eller Prisjakt (www.prisjakt.no).

Med mindre TS går for 2x Titan, så er det skjermkortet som kneler først i de fleste spill.

Når TS spør etter CPU på budsjett hadde jeg valgt AMD fremfor Intel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg bygget min pc på stramt budsjett og jeg gikk for AMD og angrer ikke et sekund på det.

CPU blir sjelden flaskehalsen i pcen, Skjermkortet er som regel det som blir flaskehalsen.

Dyreste AMD FX 8-core ligger på 1399kr. så miin konklusjon er at du heller bruker mer penger på skjermkortet en CPU.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg bygget min pc på stramt budsjett og jeg gikk for AMD og angrer ikke et sekund på det.

CPU blir sjelden flaskehalsen i pcen, Skjermkortet er som regel det som blir flaskehalsen.

Dyreste AMD FX 8-core ligger på 1399kr. så miin konklusjon er at du heller bruker mer penger på skjermkortet en CPU.

Og hvilken cpu gikk du for?

Lenke til kommentar

Når sant skal sies så hadde jeg faktisk AMD i min første gaming pc for et par år tilbake.

Jeg var også fornøyd med det helt til en kompis av meg viste meg hvor mye mer kraft han fikk fra sin core i7 i forhold til min 6 kjerne amd prossessor.

Konklusjonen er at du får den beste spillopplevelsen med Intel, siden du får en god del høyere framerate/fps ingame. Å kjøpe amd prossessor til en gamingmaskin nå til dags er egentlig helt idiotisk.

Om budskjettet er for stramt til å kjøpe en i5 eller i7, vil jeg anbefale deg å spare mer penger til du har råd til en intel prossessor(er jo bare snakk om maks 500-800kr dyrere).

Hva skjermkort angår så ville jeg gått for gtx 760 på stramt budsjett, kommer litt ann på hvilke spill du skal spille også da.

Helt til slutt er min anbefaling at du kjøper intel prossessor(i5/i7) og kjøper deg et dugende skjermkort, om du ikke har råd til dette så bør du spare mer penger og vente litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...