Gå til innhold

Offshore!

Anbefalte innlegg

Hei!

Mann, 22 år fra Bergen. Har idag svennebrev som rørlegger, med erfaring fra service.

Jeg tror ikke at jeg kommer til å finne en fin stabil jobb i nordsjøen med dette. Derfor lurte jeg på om noen hadde tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre meg bedre kvalifisert for en jobb der ute(div. sikkerhetskurs kan jeg så klart ta underveis). Hadde vært kjempekult å fått seg ett nytt fagbrev!

Tar imot ethvert tips :-)

Endret av Helgiman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp det som må til, fagskole er tingen for de som søker offshore. + relevant relevant erfaring, ta 5 år på landbassert industri først.

Vil du på båt så er det vel 2-3års maskinist eller styrmannsutdanning som gjelder, kan da seinere søke deg over på flyterigg.

Lenke til kommentar

Di aller fleste offshore har ikke teknisk fagskole eller høyere utdanning, bare fagbrev relevant til yrket dem praktiserer.

Dersom du har fagbrev knyttet til bolighus o.l kan du vurdere industrirørlegger foreksempel, men det er jo egentlig som ett helt annet yrke. Søk til servicebedrifter onshore/verft/prosessanleggene på land som mongstad, kollsnes, snøhvit, ormen lange, nyhamna o.l slik du får relevant erfaring.

Lenke til kommentar

Ser det er Orange offshore som annsetter.

Har de for det meste rigg/plattform arbeid? Nordmenn de annsetter?

Har søkt hos de flere ganger som elektriker, men ikke mye respons. 10års erfaring fra husinnstallasjoner og skip.

Hva slags lønninger og turnus er det de har?

Lenke til kommentar

Det har jeg dessverre ingen formening om. Er sikkert lurt å ta kontakt med dem å høre, spesielt angående punktet "Orange Offshore kan forskuttere manglende kurs mot nedbetaling avtale til aktuelle kandidater.".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...