Gloria Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Jeg har da lest ut nesten alle bøkene mine, og trenger noe ny, spennende lesning til sommerferien. Grunnet mange dårlige erfaringer ønsker jeg ikke å lese bøker av norske forfattere. Kunne tenke meg noe spennende drama/thriller, da jeg er ganske lei fantasy for tiden. Er dog åpen for forslag til fantasy-bøker. Jeg har en GoT-bok liggende, men jeg synes TV-serien var litt kjedelig, og er derfor redd for at bøkene vil være det tilsvarende. Eksempler på bøker jeg har likt er "The Kingkiller Chronicle" av Patrick Rothfuss, "Boktyven" av Markus Zusak og "Natt over havet" av Ken Follet Takk Endret 18. juni 2013 av Diabetus Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Bok 1 er bedre enn første sesong av ASoIaF i alle fall. Ang. fantasy kan du sjekke ut Anne Bishops' "Dark Jewels"-serie, samt "DragonLance" og "Discworld"-bøkene til Terry Pratchett. Utenfor fantasy-kategorien, kan jeg anbefale Alex Haleys "Roots", Stieg Larssons "Millenium-trilogi", Mika Waltaris "Egypteren Sinube", Mary Higgins Clarks "Where Are You Know?", Carlos Ruiz Zafóns "The Shadow of the Wind", Neil Gaimans "American Gods", Michael Crichtons "Eaters of the Dead", Kate Mosses "Labyrinth", Raymond Khourys "The Last Templar", Brent Weeks' "The Night Angel"-trilogi og Matthew Reillys bøker om Jack West Jr og bøkene "Temple" og "Contest". Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Takk! Skal få sjekket dem ut Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Kjøp mer Ken Follet, om du likte Natt over havet. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Ken Follet: I stormens tid Krim: Ian Rankin Fantasi: The Dresden files, Prince of thorns (hvis du ønsker det litt mørkt) evt the lies of locke lamora. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hunt for Atlantis, Tomb of Hercules, Secret of Excalibur osv av Andy McDermott er helt klart å anbefale. Er ca syv bøker til sammen til nå, men de to neste er underveis. Ellers har vi jo bøkene om Avdeling Q av Jussi Adler Olsen, så klart. Start med 'Kvinnen i buret'. Det er krim på sitt beste. Lenke til kommentar
Gloryem Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg har da lest ut nesten alle bøkene mine, og trenger noe ny, spennende lesning til sommerferien. Grunnet mange dårlige erfaringer ønsker jeg ikke å lese bøker av norske forfattere. Kunne tenke meg noe spennende drama/thriller, da jeg er ganske lei fantasy for tiden. Er dog åpen for forslag til fantasy-bøker. Jeg har en GoT-bok liggende, men jeg synes TV-serien var litt kjedelig, og er derfor redd for at bøkene vil være det tilsvarende. Eksempler på bøker jeg har likt er "The Kingkiller Chronicle" av Patrick Rothfuss, "Boktyven" av Markus Zusak og "Natt over havet" av Ken Follet Takk Har du lest bøkene til Dan Brown? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Det er det ingen grunn til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå