Gå til innhold

Trenger tips til bøker

Anbefalte innlegg

Jeg har da lest ut nesten alle bøkene mine, og trenger noe ny, spennende lesning til sommerferien. Grunnet mange dårlige erfaringer ønsker jeg ikke å lese bøker av norske forfattere. Kunne tenke meg noe spennende drama/thriller, da jeg er ganske lei fantasy for tiden. Er dog åpen for forslag til fantasy-bøker. :) Jeg har en GoT-bok liggende, men jeg synes TV-serien var litt kjedelig, og er derfor redd for at bøkene vil være det tilsvarende.

Eksempler på bøker jeg har likt er "The Kingkiller Chronicle" av Patrick Rothfuss, "Boktyven" av Markus Zusak og "Natt over havet" av Ken Follet

Takk :)

Endret av Diabetus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bok 1 er bedre enn første sesong av ASoIaF i alle fall.

Ang. fantasy kan du sjekke ut Anne Bishops' "Dark Jewels"-serie, samt "DragonLance" og "Discworld"-bøkene til Terry Pratchett.

Utenfor fantasy-kategorien, kan jeg anbefale Alex Haleys "Roots", Stieg Larssons "Millenium-trilogi", Mika Waltaris "Egypteren Sinube", Mary Higgins Clarks "Where Are You Know?", Carlos Ruiz Zafóns "The Shadow of the Wind", Neil Gaimans "American Gods", Michael Crichtons "Eaters of the Dead", Kate Mosses "Labyrinth", Raymond Khourys "The Last Templar", Brent Weeks' "The Night Angel"-trilogi og Matthew Reillys bøker om Jack West Jr og bøkene "Temple" og "Contest".

Lenke til kommentar

Hunt for Atlantis, Tomb of Hercules, Secret of Excalibur osv av Andy McDermott er helt klart å anbefale. Er ca syv bøker til sammen til nå, men de to neste er underveis. Ellers har vi jo bøkene om Avdeling Q av Jussi Adler Olsen, så klart. Start med 'Kvinnen i buret'. Det er krim på sitt beste. :)

Lenke til kommentar

Jeg har da lest ut nesten alle bøkene mine, og trenger noe ny, spennende lesning til sommerferien. Grunnet mange dårlige erfaringer ønsker jeg ikke å lese bøker av norske forfattere. Kunne tenke meg noe spennende drama/thriller, da jeg er ganske lei fantasy for tiden. Er dog åpen for forslag til fantasy-bøker. :) Jeg har en GoT-bok liggende, men jeg synes TV-serien var litt kjedelig, og er derfor redd for at bøkene vil være det tilsvarende.

Eksempler på bøker jeg har likt er "The Kingkiller Chronicle" av Patrick Rothfuss, "Boktyven" av Markus Zusak og "Natt over havet" av Ken Follet

Takk :)

Har du lest bøkene til Dan Brown?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...