T.O.E Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hei! Jeg prøver å reformatere pc'n, eller "Remove everything and reinstall windows" som windows 8 kaller det. Ved første forsøk får jeg meldingen "Some files are missing. Your Windows installation or recover media will provide these files" hvor det er ingen vei å gå etter det, bare "cancel". Etter hjelp jeg fant via google bruker jeg en av mine USB'er til å lage en recovery file, ettersom det er det som forårsaker feilmeldingen sier de. Jeg fikk lagd en recovery file uten problemer, men jeg får samme feilmelding når jeg prøver på nytt. Stikker jeg USB'n inn i min bærbare får jeg ikke noen feilmelding og kan formatere uten problemer. Hva er problemet på min stasjonære? Takk! Endret 18. juni 2013 av T.O.E Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Du sier ingenting om din hardware. Hva mener du med recovery disk? Noe du lager fra maskinens nåværende status, eller en fresh install? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Du sier ingenting om din hardware. Hva mener du med recovery disk? Noe du lager fra maskinens nåværende status, eller en fresh install? La til mine specs i førsteposten. Recovery disk kalles vel heller recovery media i denne sammenheng. Om jeg har forstått rett så er recovery media absolutt nødvendig for å reformatere windows 8 på den anbefalte måten. Du kan gjerne sjekke denne videoen på under 2 minutter om hvordan man lager den i windows 8: http://www.youtube.com/watch?v=5i4vCnMn9Xs Dette er min ønskede prosess om å "remove everything an reinstall windows": (nok en video på under 2 minutter) http://www.youtube.com/watch?v=0w45rZbDHNU Istedet for meldigen han har på 0:35 er der jeg får beskjeden "Some files are missing. Your Windows installation or recover media will provide these files". Prosessen i video nr. 1 skal visst være løsningen på feilmeldingen, men det fungerer ikke for meg. Endret 18. juni 2013 av T.O.E Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Last heller ned en fresh iso fra microsoft og legg den på minnepenn. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg vil jo helst få til denne attraktive og simple windowsfunksjonen som er tilrettelagt for windows 8 brukere, enn å ty til noe jeg aldri har hørt om før. Det blir bare et helt nytt felt jeg må finne ut av selv hvis jeg skal gjøre som du sier. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Kan det være at du har USB3 port på den stasjonære? Endret 19. juni 2013 av Hårek Ikke relevant Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Ser nå at forrige post ikke var relevant. Tenkte på en annen situasjon. Gjorde et forsøk nå med en test-PC, og får akkurat samme problem. Men hvis jeg setter inn minnepinnen som jeg installerte fra, så fungerer det. Så det kan virke som det er noe galt med Microsoft sin prosedyre? Microsoft sier faktisk "To Refresh or Reset the computer, you need to have Windows 8 installation media." Så det holder ikke å bruke denne forenklede Recovery Disk'en. Endret 19. juni 2013 av Hårek Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Vel det er litt merkelig, ettersom jeg fikk installert Windows 8 på samme måte på min stasjonære som på min bærbare; via product key og nedlasting fra nettet. Det var universitetet jeg går på som gav meg det gratis. Så det bør være en eller annen forskjell mellom den stasjonære og den bærbare utløser problemet. Men det kan godt være at jeg tenker i feil retning her og da. Jeg tok kontakt med en mer profesjonell person via techrepublic.com som prøver å hjelpe meg litt. Han anbefaler en annen metode, men jeg har problemer der og. Vår (korte) samtale kan sees her: http://www.techrepublic.com/forum/discussions/102-401870?messageId=3769487 (de 3 nederste kommentarene). Jeg venter nye svar fra han. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå