1BlueAnd1White Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 jeg fikk plutselig lyst til å lære meg å programmere. Jeg kunne tenke meg å lære c++, men og jeg vet ikke om det er best å starte der, jeg har kunn erfaring ifra flash i IT2 på videregående som jeg nettop ble ferdig med. Målet er å få til å lage spill til iOS. Spørsmålet er hvor skal jeg starte? hvilke nettsider lærer det best? bør jeg starte med c++? hvilke programmer skal jeg bruke(helst på mac)? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Apples variant av C heter Objective-C. Som C++ ligger C i bunnen, men de skiller lag i de objektorienterte bitene. Skal du lage iOS-apper så er dette et sted å starte: Link. Googler du "iOS game development" så finner du flere gratis begynnersider. Det finnes også "spillgeneratorer" som inneholder kjernelogikken og hvor du kan lage spill på et mer abstrakt nivå. Og siden du kan flash: Det er mulig å konvertere flash-spill til iOS. Hvor godt det virker vet jeg ikke. Geir Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: I utgangspunktet bruker du xcode. Dette følger med operativsystemet eller kan lastes ned gratis fra Apples hjemmesider. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Kan være verdt å kikke på Unity også. Da kan du lage spill til alt som kryper og går av plattformer, inkludert iOS, og du slipper å bruke Objective-C. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 takk for linken og svar synd at mavericks var litt for nytt for xcode, så jeg måtte nedgradere til mountain lion skal se litt rundt på den sida så kanskje jeg får lært noe Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) takk for linken og svar synd at mavericks var litt for nytt for xcode, så jeg måtte nedgradere til mountain lion skal se litt rundt på den sida så kanskje jeg får lært noe OS X Mavericks for Developers edit: Ah! pre-release av Xcode 5 er bare tilgjengelig for registrerte utviklere... så teit. Spør du meg burde utviklerverktøyene vært tilgjengelig lenge før operativsystemet ble det. Endret 19. juni 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 OS X Mavericks for Developers edit: Ah! pre-release av Xcode 5 er bare tilgjengelig for registrerte utviklere... så teit. Spør du meg burde utviklerverktøyene vært tilgjengelig lenge før operativsystemet ble det. mavericks er vell egentlig også bare tilgjengelig for registrerte utviklere så hvis jeg hadde tenkt over det så kunn ejeg sikkert funnet Xcode 5 også Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 mavericks er vell egentlig også bare tilgjengelig for registrerte utviklere så hvis jeg hadde tenkt over det så kunn ejeg sikkert funnet Xcode 5 også Enklere å laste ned XCode enn å degradere operativsystemet ville jeg mene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå