black_sheep Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Størrelse: Minimum 46". Sitter omtrent 4-5 meter fra. (Litt usikker, da vi ikke har flyttet inn enda) Prisklasse: Helst ikke over 10 000,- Specs: Ser vel helst at det er LED/LCD, FullHD, ihvertfall 3x HDMI. - ellers har jeg lite erfaring OG kunnskap med DLNA, 3D, SmartTv osv. Vet egentlig ikke hva jeg går "glipp av". Fruen og jeg ser en del serier via streaming (Sumo, TVNorge.no, Viaplay) Er det noe av disse nye specs'a som gjør dette enklere enn HDMI via PC? Kilde: Er vel digital kabel. Bruk: Vanlig TV-titting (nyheter, diverese serier, osv), FOTBALL, PS3 og film (Blu-Ray). PC-bruk: Jajo, forsåvidt. Streamer jo en del som sagt, så koble til via HDMI å se eventuelt? Fra før hadde jeg Samsung UE46B7070XXE og var igrunn kjempenøgd med den, tross i at den var 3 år gammel. Gidder noen hjelpe meg? Hadde satt kjempepris på det :-) Var på en sjappe for å kikke på Samsung 55" UE55F6475 idag (9990,-), men karen i sjappa sa at 3D-funksjonen nærmest var ubrukelig og den var "helt grei" til PS3. Også var det 50hz, noe jeg har skjønt ikke er så veldig bra. Lenke til kommentar
Popcron Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Virker jo som at du bruker en del streaming, noe som strengt talt er det mest nyttige Smart-TV funksjonen spør du meg. Men så vidt jeg vet er det bare ViaPlay, av de du nevnte, som finnes på Smart-TV. Regner med at det vil komme flere, også norske, streamingtjenester inn på Smart-TVene etterhvert, men slik som det er i dag kommer du nok til å måtte koble til PCen uansett. Den TVen du så i butikken er jo 100hz, så vet ikke hva selgeren drev med... Kjøp den 6-serien fra LG, Samsung eller Philips som du finner best pris på, så tror jeg du blir fornøyd. (6-serie vil si at tallet 6 er det første i serienummeret, feks UE55F6475, 55LA690, 55PFL6158) Om 3D er viktig for det så er det verdt å merke seg forskjellene på aktiv og passiv 3D før du kjøper. Endret 21. juni 2013 av Popcron Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Okey, alle 6-seriene er altså innafor og skal dekke mine specs godt nok med andre ord? - 3D på sin side er ikke et must. Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Tenker nå å legge meg litt høyere i pris. Kom over dette tilbudet som Elkjøp kjører: http://www.elkjop.no...ed-tv-ue55f6805 Er ikke dette en gankse god deal? (for mitt bruk) edit: gikk for denne, så får det bare stå til Endret 1. juli 2013 av black_sheep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå