Raper Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarer når vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++ blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp. Lista over kundene til Lindorff var lang så det viker som om uansett hvem vi ringer til så havner vi hos Lindorff. Selskapene sparer visst enorme beløp på å få andre til å ta skittentøy vasken deres. Også slipper de jo å høre på misfornøyde kunder. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3113670.html Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Så det selv dessverre er det sånn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarernår vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++ blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp. Ser ikke det store problemet med dette så sant ISP gir rett grunnlag for fakturering. Tror neppe Lindorff er spesielt glade i kunder som ikke gir de korrekte data og fakturere etter. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Interessant, det har jeg faktisk ikke tenkt på før. Er en rar verden da dere... Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det er jo ikke uvanlig å leie ut tjenester som vakthold, sentralbord osv til andre bedrifter. Så at dette også skjer med support-tjenester er ikke noe nytt. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Så denne reportasjen selv og ble faktisk overrasket! Trodde virkelig man kom til NextGenTel når man ringte til dem jeg Menmen Lenke til kommentar
sth Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Hvis du ringer Microsoft,Cisco etc support i USA , er sannsynligheten stor at en tekniker i India svarer i andre enden ..... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 har selv jobbet i DRS/SNT et firma som tilbyr bla. disse tjenestene så ja det er nok ikke ngt man kommer til... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 I følge FBI på NRK i kveld så er det Lindorff i Drammen som svarernår vi ringer for å få support for diverse.De har Tele2 og Nexgentel++++ blant annet som kunder.Og her sitter vi tullinger og tror at vi kommer til Tele2 eller NGT når vi trenger hjelp. Lista over kundene til Lindorff var lang så det viker som om uansett hvem vi ringer til så havner vi hos Lindorff. Selskapene sparer visst enorme beløp på å få andre til å ta skittentøy vasken deres. Også slipper de jo å høre på misfornøyde kunder. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3113670.html Jeg vet, dette er elendig. De som sitter og svarer på telefonene har sikkert lister med standardsvar og vet nesten ikke en ting om nettene til de de har support for. Er mye bedre at selskapene har dette selv, blir mye tettere integrert.. Men outsourcing er vist "inn" et nå så.. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Ringer du support hos Tele2 kommer du IKKE til Lindorff. Du kommer til et callsenter hvor alle jobber for Tele2 med nettopp Tele2-support. Lenke til kommentar
Raper Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Tele2 sto oppført på Lindorff's kundeliste som NRK viste i kveld. Se reprisen hvis du ikke så programmet. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Tele2 sto oppført på Lindorff's kundeliste som NRK viste i kveld.Se reprisen hvis du ikke så progremmet. Hva svarer de på da? Ikke support ihvertfall... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg ser ikke helt problemet med dette? Telenor eller hvemfean måtte jo også ansatt folk og gitt dem opplæring og slikt. Om en annen bedrift diver callcentervirksomheten, gjør de det sikkert ikke noe dårligere. Forresten, når dere blir ringt opp av en telefonselger som sier "Hei, mitt navn er det og det, jeg ringer fra Firmafirmaet", hvor mange tror at personen faktisk jobber for dette firmaet? Svææært mye av callcentervirksomhet er outsourcet, fordi det er dyrt og komplisert å drive et effektivt callcenter. Så kan bedriftene gjøre det de kan best, så kan f.eks. Lindorff eller hvemfean gjøre det de er best på! Og neida, jeg jobber ikke for Lindorff. Jeg jobber for Sandberg, et annet selskap som driver callcenter, både inn- og utgående samt et lass med andre tjenester. bfisk Lenke til kommentar
Raper Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Da spør jeg i all min uskyldighet dere vise.Kan det være outsourceing som gjør at det tar så djevelsk lang tid fra man bestiller ADSL til man blir oppkoblet.4-5 uker hos Tele2. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Da spør jeg i all min uskyldighet dere vise.Kan det være outsourceingsom gjør at det tar så djevelsk lang tid fra man bestiller ADSL til man blir oppkoblet.4-5 uker hos Tele2. Neppe. Selv om montørtjenester o.l blir outsourcet er jo nettopp dette for å øke effektiviteten på det - la folk holde på med det de kan best. Jeg ville tro at et selskap som driver f.eks. bare med montering jobber mye mer effektivt enn om de også skulle drive kunde behandling. Noen gjør én jobb, noen gjør en annen, og jeg tror det skulle vært mindre effektivt uten outsourcing, faktisk. ( men la hagla ligge om jeg tar feil ) bfisk Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Da spør jeg i all min uskyldighet dere vise.Kan det være outsourceingsom gjør at det tar så djevelsk lang tid fra man bestiller ADSL til man blir oppkoblet.4-5 uker hos Tele2. Grunnen til dette er rett og slett fordi det er MANGE ledd en slik bestilling skal igjennom. Først inn til Tele2. Så skal de behandle orderen og legge den inn i Telenor sitt videreselger-system. Deretter skal man finne riktig trådpar og finne ut om du faktisk bor der du bor. Så må man booke en montør. Ofte ifra Bravida. Disse er som regel fullbookede i mange uker fremover. Så må dette koordineres igjen med Tele2 som skal sende ut modem osv... = Er nødt til å ta tid :-) Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Tele2 sto oppført på Lindorff's kundeliste som NRK viste i kveld.Se reprisen hvis du ikke så progremmet. Hva svarer de på da? Ikke support ihvertfall... Hvorfor vet du så masse om Tele 2 ? Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Fordi jeg jobber for de.../gjorde Lenke til kommentar
h0bbel Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 NGT har selv supporten. Det er kun valget for "faktura spørsmål" som blir sendt videre til Lindorff - Naturlig nok. Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Folkens.. Det er IKKE support som outsources til Lindorff men faktureringen. Så i det du velger faktura på valg menyen havner du hos Lindorff, velger du support/kundeservice så havner du nok hos selve firmaet og deres egen support tjeneste. Som forøvrig også kan være outsourcet man da ikke til Lindorff hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå