Gå til innhold

Noen som skal på fagskole til høsten? Elektro/automasjon

Anbefalte innlegg

Noen her som skal på fagskole? Lurer litt på hva slags bakgrunn dere har, og hva slags linje dere har kommet inn på? Hva slags karakterer dere har hatt fra videregående osv..

Har selv 9 års erfaring som elektriker i hus installasjoner og på skip. Men har nå kommet inn på automasjon fagskole. Kan bli litt vanskelig.

Har fra før + - 4 i snitt men på videregående var det bare moped, bil og damer som sto i hodet mitt. Er nå super motivert og håper på C og bedre med lesing i helgene og på kveldstid i tillegg.

Interressen for faget kom ikke før noen år siden, og har siden lest mye fagstoff på kveldene etter jobb og på fritid. Før det jobbet jeg bare for lønninga hver mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Jeg skal starte på 2. året automasjon nå til høsten.

Jeg er utdannet skipselektriker, dvs tok læretiden på sjøen og hadde rundt 3,5 i snitt på videregående.

Var ikke noe spesielt skoleflink...

Nå har jeg C i snitt, med skippertak et par kvelder før prøvene så går det greit for de fleste som er litt oppegående.

Nå gleder jeg meg til 2. året da vi får mye mer relevant stoff, da første året gikk vi i klasse med elkraft og måtte lære det samme som de.

Jeg startet på førsteåret samme året jeg fikk fagbrev. Mesteparten er rundt like gamle, men vi har også noen helt opp mot 30 årene.

Lærerne starter ganske så grunnleggende i fagene men går ganske kjapt men effektivt opp i gradene.

Håper noe av dette var til hjelp :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takker for svar:)

Bra lærerne starter ganske grunnleggende, iogmed at det er elektrikere, automatikere, telemontører osv.. på samme linja. Da får jo alle en grei sjanse til å gjøre det bra med litt innsats.

Ser det er mange firmaer nå som søker etter ingeniør/tekniker evt skipselektriker. Når du har begge deler og en kombinasjon av erfaring, elkraft og automasjon så tror jeg du vil stille ganske sterkt etter skolen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...