Gå til innhold

Skjermanbefaling 27" QHD


xExodusx

Anbefalte innlegg

har prøvd å lese gjennom forumet og andre plasser når i flere dager, og jeg føler meg dummere og dummere jo mer jeg leser :p

 

skal kjøpe meg en dataskjerm, må være ca.27", og 2560x1440/1400 oppløsning

 

Spiller mest spill som skyrim, diablo, starcraft osv, og veldig lite fps spill (call of duty/battlefield osv), så da holder det vel egentlig med 60Hz i denne omgang, viktigere med bildekvalitet, må ha minst to innganger (dvi/hdmi)

 

Pris som jeg PRØVER å holde meg til er maks 4000,- (kan strekke meg opp mot 5000 vist det virkelig er forbedringer)

 

har ingen behov for 3d (som 3d briller)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips: http://www.komplett....aspx?sku=776858

 

Diagonal størrelse 27"

 

Innebygde enheter USB Hub, 2,0-megapikselskamera

 

Standardoppløsning QHD 2560 x 1440 ved 60 Hz

 

Loddrett gjenopprettelsesrate 56 - 75 Hz

 

Vannrett gjenopprettelsesrate 30 - 90 kHz

 

Lyd:

Type Høyttalere - stereo - integrert

 

Tilkoblingsmuligheter:

 

Grensesnitt DVI-D ( HDCP )

3 x USB 2.0

 

Lydinnlinje:

Hodetelefoner

 

DisplayPort

 

2 x HDMI

Endret av Web King
Lenke til kommentar

begge skjermene så jo veldig bra ut, ser omtrent "like" ut, men dell skjermen var 500kr billigere, eneste er på den testen du viste så skriver de at det er en god del input lag....er dette noe jeg vil merke noe til i det heletatt på den typen spill jeg spiller (de siste 4-5årene har jeg spilt på tv/prosjektor og har ikke hatt noen problemer med det der hvertfall, men nå vet jeg ikke om de er "raske eller trege"

Lenke til kommentar

Jeg har mottatt den Dell-skjermen, og synes den fungerer fint til spill som Skyrim (overraskende nok hang det gamle Radeon 5770-kortet mitt nesten med i svingene også). Jeg prøvde den også litt i Quake 3, og det gikk skikkelig dårlig, men jeg tror det var mest musen sin skyld.

 

Nydelige farger i forhold til den gamle TN-skjermen min, og en del skarpere bilde. Men: den har en del backlight bleed nede, særlig i venstre hjørne. Jeg klarer ikke å se det så lenge oppgavelinjen er på skjermen, og må vri og vende på meg for å se det nå i dagslys, men det var veldig tydelig i går natt.

 

Utvilsomt en god skjerm, men jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Fikk min QNIX QX2710 i helga, testet den litt nå. Null døde piksler, solid stand. Virker å være solid bygd egentlig. Bestilte Glossy, og det er MEGET glossy. Burde valgt Matte finish, men skitt au. Overklokket den til 100 hz, kjører som bare juling. Panelet ble litt mørkere, men det fikset jeg i nV kontrollpanel.

 

Med tanke på at jeg betalte 1800 kroner skal jeg iallefall ikke klage :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...