DementedAlbino Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Som tittel sier. Skal over på W8 nå, og gir det nok en ukes tid før jeg eventuelt går tilbake til W7. Så for å gjøre overgangen så enkel som mulig lurer jeg på om dere har noen gode råd på veien, ting som har kommet godt med i din overgang til W8. Endret 20. juli 2013 av svortevik Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Bruk $5 på Start8 fra Stardock. Så glemmer du nesten at det er Windows 8 du har fått på pcen. Uten et program som Start8 kan du vel nesten bare droppe å installere Win8 om du bare har tenkt å gi det en uke, for det tar mye lengre tid enn det å venne seg til en verden uten skrivebord og startknapp, og med apper osv. Særlig hvis du ikke har touchscreen på pcen din. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Lær deg å bruke søkefunksjonen i startskjermen, veldig raskt å finne frem til det du vil ha. Jeg har brukt WIN8 i et halvt år nå, og er meget fornøyd. Jeg bruker ikke noe program for å få startknappen tilbake, og det funker fint. Er noen irritasjonsmomenter, men ser at de skal fikse mange av de til 8.1. 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Touchskjerm har jeg på nye laptopen, så det skal bli en fin tilvekst. Søkefunksjonen via startmenyen bruker jeg hele tiden på windows 7 også. Bruker aldri skrivebordet, kun om jeg raskt skal lage ett midlertidig notat over ting jeg skal huske. Skal se på start8, se hva det er for noe:-) Noe raske tastatursnarveier som er god å ta med seg? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Gjør som myhken sier. Installer program for å få tilbake startmenyen. Men i motsetning så vil jeg anbefale StartIsBack - 2 lisenser til $3 Du kan kjøre det 1 mnd gratis Endret 20. juni 2013 av Hille Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Touchskjerm har jeg på nye laptopen, så det skal bli en fin tilvekst. Søkefunksjonen via startmenyen bruker jeg hele tiden på windows 7 også. Bruker aldri skrivebordet, kun om jeg raskt skal lage ett midlertidig notat over ting jeg skal huske. Skal se på start8, se hva det er for noe:-) Noe raske tastatursnarveier som er god å ta med seg? Hvis du bruker søkefunksjonen flittig er det ikke sikkert du trenger start meny i win7 stil uansett? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Nei mest sannsynlig ikke, men nå har jeg ihvertfall to alternativer:-) Eneste gangen jeg bruker den nå er om jeg ikke husker hva ett program heter og må bla igjennom etter det. Alt annet skjer med windows-knappen for så å skrive inn programmet eller innstillingen jeg ønsker å komme til. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Ett par ting etter noen timers bruk. Er hele systemet todelt? Altså alt som er i ModernUI er adskilt fra resten av systemet? Merker det spesielt på nettleser, skydrive osv. Er der noen mulighet å integrere disse så de ikke er adskilt? ModernUI er ganske så bra på touch-skjermen, men med mus og tastatur liker jeg bedre vanlig skrivebord så langt. Mest fordi jeg ikke kan utføre kopiering osv i fra for eksempel skydrive. På ett nettbrett tror jeg derimot at ModernUI vil være en ekstremt positiv opplevelse. Butikkdelen i ModerUI, er det kun programmer og spill til denne delen, eller dukker de opp på skrivebordet også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå