Gå til innhold

Går over til Windows 8 i dag for første gang. Gode råd i starten?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier. Skal over på W8 nå, og gir det nok en ukes tid før jeg eventuelt går tilbake til W7.

Så for å gjøre overgangen så enkel som mulig lurer jeg på om dere har noen gode råd på veien, ting som har kommet godt med i din overgang til W8.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk $5 på Start8 fra Stardock. Så glemmer du nesten at det er Windows 8 du har fått på pcen.

Uten et program som Start8 kan du vel nesten bare droppe å installere Win8 om du bare har tenkt å gi det en uke, for det tar mye lengre tid enn det å venne seg til en verden uten skrivebord og startknapp, og med apper osv. Særlig hvis du ikke har touchscreen på pcen din.

Lenke til kommentar

Lær deg å bruke søkefunksjonen i startskjermen, veldig raskt å finne frem til det du vil ha.

Jeg har brukt WIN8 i et halvt år nå, og er meget fornøyd. Jeg bruker ikke noe program for å få startknappen tilbake, og det funker fint. Er noen irritasjonsmomenter, men ser at de skal fikse mange av de til 8.1.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Touchskjerm har jeg på nye laptopen, så det skal bli en fin tilvekst.

Søkefunksjonen via startmenyen bruker jeg hele tiden på windows 7 også. Bruker aldri skrivebordet, kun om jeg raskt skal lage ett midlertidig notat over ting jeg skal huske.

Skal se på start8, se hva det er for noe:-)

Noe raske tastatursnarveier som er god å ta med seg?

Lenke til kommentar

Touchskjerm har jeg på nye laptopen, så det skal bli en fin tilvekst.

Søkefunksjonen via startmenyen bruker jeg hele tiden på windows 7 også. Bruker aldri skrivebordet, kun om jeg raskt skal lage ett midlertidig notat over ting jeg skal huske.

Skal se på start8, se hva det er for noe:-)

Noe raske tastatursnarveier som er god å ta med seg?

Hvis du bruker søkefunksjonen flittig er det ikke sikkert du trenger start meny i win7 stil uansett?

Lenke til kommentar

Nei mest sannsynlig ikke, men nå har jeg ihvertfall to alternativer:-)

Eneste gangen jeg bruker den nå er om jeg ikke husker hva ett program heter og må bla igjennom etter det. Alt annet skjer med windows-knappen for så å skrive inn programmet eller innstillingen jeg ønsker å komme til.

Lenke til kommentar

Ett par ting etter noen timers bruk.

Er hele systemet todelt? Altså alt som er i ModernUI er adskilt fra resten av systemet?

Merker det spesielt på nettleser, skydrive osv. Er der noen mulighet å integrere disse så de ikke er adskilt?

ModernUI er ganske så bra på touch-skjermen, men med mus og tastatur liker jeg bedre vanlig skrivebord så langt. Mest fordi jeg ikke kan utføre kopiering osv i fra for eksempel skydrive.

På ett nettbrett tror jeg derimot at ModernUI vil være en ekstremt positiv opplevelse.

Butikkdelen i ModerUI, er det kun programmer og spill til denne delen, eller dukker de opp på skrivebordet også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...