Gå til innhold

Huawei har lansert verdens tynneste smartmobil

Anbefalte innlegg

Huawei har kanskje verdens tynneste smartmobil, men spesifikasjonene er også svært tynne.

*Aller helst burde det være 1080p, men 720p for gå under tvil da skjermen er så liten. (ppi-en blir jo ikke så verst)

*Mob'en har alt for stor ramme. Spesielt øverst (ved høyttaleren) og nederst. Dette gir følgefeilen:

*ALT, ALT for høy vekt. 120g... Really Huawei ??? Det er kun 10g mindre enn S4, og den har 5" og er tykkere.

*Svakt batteri (slik det gjerne blir med tynne mob'er, 600 mAh mindre enn S4 på 2600 mAh)

*Litt svak prosessor.

Lett å se at det er mye lurere å prioritere batteritid, skjerm og prosessor. Ser for meg en mobil med vanlig tykkelse men med et riktig kraftig batteri. Den kunne hatt octa-core med bigLITTLE- konfigurasjon for å holde lenge. Skjermen kunne dekket så godt som hele forsiden. Alle knappene på mob'en kunne vært plassert på sidene... En slik telefon ville være liten, lett, hatt bra batteri og en relativt stor skjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder skjermstørrelse, så er større bedre. Dvs inntil den blir ubehagelig å holde i en hånd når man skal ringe. En smarttelefon er tross alt i stadig større grad i bruk som surfeenhet og da er realestate utrolig viktig. Jeg har 5" skjerm nå, men må si at Note 3 frister veldig. Da får man plutselig en phablet som fyller en langt større nisje. Men man må selvsagt selv vurdere hva man bruker telefonen til og egen komfortsone når det gjelder grep osv. Men ikke tro at ens eget behov betyr at andres er "idioti".

EDIT: Typo

Større ER bedre? Man skal jo ha med seg denne mobiltelefonen overalt.

Andres behov er idioti? Da har du misforstått inlegget mitt.

Kommer helt an på bruken. For ditt bruksmønster kan det nok være en fordel med liten skjerm. 99% av tiden jeg bruker mobilen går til mail+annet kontorstuff, surfing og spill. Da setter jeg pris på hver tomme jeg kan få. Har selv en Note 2 med 5.55" skjerm og det eneste jeg har å utsette på den er at den ikke er en tomme større.

Jeg har fortalt deg mitt bruksmønster. Jeg skjønner selvsagt at noen har bruk for stor skjerm, men det kommer slett ikke uten ulemper.

Jeg tror vi kommer til å se en korreksjon snart, hvor (high end android) bestselgerne faller fra 5" til rundt 4 -4,5". Særlig nå som nettbrett er allemannseie, og hvor skjermstørrelsen faller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...