Gå til innhold

[Løst] Laptop til maks 5500, hvilken av disse ville du valgt og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Ble veldig rotete sist jeg spurte om hjelp til valg av maskin, så prøver igjen her:-)

Jeg vil ha en maskin som er raskere og bedre i bruk enn den jeg nå bruker.

Asus F8Sa

Jeg har en SSD som jeg kan montere i nye maskinen så jeg beholder de raske oppstartstidene. Bruk blir helt vanlig stuebruk, for det meste surfing, litt bilderedigering og minimalt med videoredigering. Litt spilling,for det meste starcraft 2 eller FM, to spill som begge går på maskinen jeg har nå.

Vil ha litt kvalitetsfølese på den, altså ikke en av disse Acer maskinene til 2000 som oser av billig plast. Er det mulig å få bakgrunnsbelysning på tastatur er det supert, touch skjerm trekker også opp og ikke minst at jeg kan se en film på 2 timer uten at maskinen går tom for strøm.

Har funnet noen alternativet, så lurer da på hvilen DU ville valgt, og hvorfor. Har du dårlig erfaring med en av de så kom med det også.

Asus Zenbook

Sony Vaio

Samsung 7-serie

Samsung 5-serie

Asus Vivobook

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-K56CB-XO276H-2412737.html

Selv tror jeg at jeg hadde havnet på denne til den prisen.

Positivt:

Tynn og pen

God dedikert grafikk!

Godt tastatur (har prøvd det).

Pris

Negativt:

Skjermoppløsning, men er få maskiner med fullhd i denne prisklassen.

Ikke like god batteritid som 13" maskinene.

Den er ikke 13" som du linker til dog, men selv syns jeg det er verdt å ha dedikert grafikk, selv om man spiller bare SC2 så blir spillopplevelsen mye bedre.

Ellers syns jeg alle maskinene du linker til er gode alternativer, selv er jeg mest fan av samsung, og til dels asus.

Lenke til kommentar

Er bare tilfeldigheter at det kun er 13.3" og 14" jeg har linket til. Måtte velge ut noen av de jeg synes så ut som gode alternativer, men er selvsagt åpen for andre forslag.

Jeg er ikke spesielt glad i maskiner av den størrelsen, men det er nok bare en vane sak. Maskinen brukes 99% av tiden ved at jeg har den i fanget i sofaen,og da er ikke behovet for større maskin der.

Skal uansett se nærmere på linken du kom med, takk for tips:-)

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg går for Samsung 7-series om ikke noen har noen innspill i siste sekund.

Da får jeg touch skjerm, oppløsning i full HD og SSD disk til under 5000.

Eneste jeg er litt i stuss på er om skjermen blir litt liten, samt det hadde vært kjekt med bakgrunnsbelyst tastatur Får ta meg en tur til forhandler og se hvordan maskinen er i bruk.

Men en kan vel ikke få alt for 5000 heller:-)

Lenke til kommentar

Det er i allefall en meget fin pris på den maskinen hos Lefdal. Samsung har levert mange svært gode maskiner de siste årene, tilbudet er farlig fristende... det som etter min mening ser mest negativt ut med denne er blank skjerm og muligens litt svakt batteri.

Lenke til kommentar

I følge to tester som selger viste meg så klarte batteriet ca 6 timer med blandet bruk. Om dette stemmer aner jeg ikke. Har faktisk ikke pakket den ut enda, utsetter det til helgen så ikke hele døgnrytmen blir snudd på hodet i ukedagene. Blir lett litt ekstra trykking når det er ny maskin:-)

Jeg hadde mest lyst å gå for tilsvarende maskin i 9 serien, da med 15.4" matt skjerm, ellers veldig lik. Problemet var at den var godt over mitt budsjett på 5000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...