Gå til innhold

Nå skal de ta norske nettpirater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, grunnen for at jeg laster ned de seriene/filmene jeg gjør er fordi jeg nekter å se på tv (grunnet prinsippet med nrk lisens), dessuten sender ingen kanaler i Norge f.eks. Game of Thrones etterhvert som de nye episodene kommer. Abonnerer på både HBO og netflix. Dette koster meg rundt 2800 kr i året. Hvis jeg i tillegg skal ha tv må jeg betale for lisens + parabol (for å få de kanalene jeg har lyst på) som vil få en pris på 8500 kr ca. Totalt sett bruker jeg da 10800 kr i året + spotify og andre ting som kino osv. som kommer i tillegg. Vil ikke si det er verdt det når jeg like godt kan laste ned de 4-5 seriene, og 10 filmene jeg har lyst å se i løpet av året. Skaff en bedre løsning som skreddersyr det en vil se på for en hvis pris. Her gjør både HBO og netflix en god jobb :)

Det med at de mister flere milliarder på piratnedlasting i året er bare tull. Den største promoteringen til seriene kommer via denne "kanalen". Etter denne loven er tatt i kraft er det nok VPN selgere som en her allerede har kommentert som sitter igjen med pengene :) Good luck!

Lenke til kommentar

Sikkert allerede nevnt, men er det ikke litt feil å gå etter de som laster ned, ikke de som laster opp ? Minner om typisk amerikansk narko-politikk, fylle opp fengsler med de som bruker istedenfor å fokusere på de som selger.

Selv om eksempelet kanskje ikke funker helt så går vi jo ikke ut og jakter på folk som har kjøpt tyvgods, vi jakter på tyvene. Hvis vi setter grenser for hva som er lov å laste ned på internett (ikke opp) så vil internett fort bli ett massivt minefelt der hvem som helst kan trykke på feil link og plutselig bli stor-kriminell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vi få begynne å lage egene private filmer og legge opp på tpb. fjerner de disse så har de gått for langt. nå lages det drm sopa acta frie filmer. rart de ikke skulle prøve å tå oss når vi filmer oss selv eller tar bilder av hverandre. bilde blokkering blir vel neste. kjøp dere en vpn router .sett den opp og broadcast fritt ut med de dyrekjøpte ablomangene deres. skremselspropoganda dette.hvorfor ikke kryptere det vi skriver sender til hverandre. en nøkkel er gyldig i 24 og mere. super computere kan knekke dine passord raskt. helst bruk 146 bostaver ol i passord. ha passordet på en minnebrikke som du booter enhver pc fra.legg til drivere ol. unbuto live dvd og en skjult mac adresse fra vpn ruteren din. sats nå på vpn og sett opp flere falske vpn rutere på nettet. ikke betal noen tjenester som ikke garanterer at du er anonym. høyst 1 minutt er nok for at de finner din ip adresse og bosted. 2014 blir 1984. i 84 fantes det ikke slike nettverk med enorm hastighet. vPN PEERBLOCK EVT PROXY OG ADFENDER FREE OR PRO VER. DETTE ER OPPSKRIFTA på å bli litt annonym.bedrift som plages av spam ads.legg inn chrome med adblocker som standard og evt firefox

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

vakkert når hjemmevidoen kommer og tar over.hjemmelaga med action og blodscener. skal vi ikke ha lov til å se gamle filmer da ala 1900-19??. de er da frie så ikke skrem dere selv. charlie chaplin er free to see. skulle det bli forbud mot torrenting så la være å tro at de kan fjerne gamle filmer. de filmene er og blir vår eie. tenk deg hva hvis det ikke skulle vøre lov til å ta et bilde / bilder og legge dem opp hvor du vil. først må du ha en sikkerhetsnøkkel som sendes inn til gotkjenning .14 dager senere får du lov til å sende 1 bilde opp.eller axess dinied sopa made you ugly. neste tema takk. dere kan ta opp hvor mye luft en får lov til å ha i dekka.å nei feil side. luft du puster må betalest innen 3 sekunder 1 mill for 1 sekund. krypter og send fake filer og hjelp tpb å legg ut fake materiale. bare se til å ikke bli sparkA av tpb da. vpn peerblock og egen kryptering fra egen epost. truecrypt bitlocker uansett versjon vista windows 7 8 og evt 8.1 sin vpn tjeneste når den kommer på.kos dere og lev livet. skulle du havne i kneika bare konstanter at det er slik verden er blitt ala 19 84-2014

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Har du tatt deg en schnaps ikveld eller kmo911 ?

Hvis ikke, kanskje du skulle strukturert alle konspirasjonsteoriene litt bedre så det var mulig å skjønne hva du mener..

Lenke til kommentar

charlie chaplin er free to see. skulle det bli forbud mot torrenting så la være å tro at de kan fjerne gamle filmer. de filmene er og blir vår eie.

"De" er way ahead of you. Siden vi snakker om Charlie Chaplin, antar jeg at du tar utgangspunkt i amerikansk copyright, og perioden er utvidet kraftig nylig.

Du sier at det er lov å se Charlie Chaplins filmer. Men alt han lagde etter 1922 er fortsatt i copyright-perioden.

Filmer spilt inn FØR 1923 ble public domain i 1998. De hadde 75 års beskyttelse. Så kom Sonny Bono Copyright Term Extension Act.

Filmer spilt inn ETTER 1923 kommer ikke i public domain før i 2019. De har 95 års beskyttelse.

Før 2019 kommer lovene til å bli endret igjen og copyright-lengden vil bli utvidet for n-te gang.

Copyright kommer ikke til å utløpe igjen. Til det er lobbybransjen ALT, ALT for mektig, og politikere alt, alt for SMÅ MENNESKER. Lobbyisme har frarøvet menneskeheten dets kulturarv.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk kommer til å se mindre tv-serier og film. De vil bli mindre avhengige av nytt innhold. Dermed vil markedet skrumpe inn. Vi vil få færre musikkartister i Norge.

Innholdsleveandrører som Viasat og Netflix tjener ikke noe spesielt mer eller mindre.

90 % av alt som selges er bare skit. Det gidder ikke flertallet av folk å betale for. De siste 10 % vil ikke finne frem til produktet.

Tapene som bransjen beregner er ikke riktig. Man kan ikke bare ta 80 kr ganger antall filmer og så finne et økonomisk tap. Mesteparten av dette hadde ikke blitt til noen omsetning uansett. Forskning viser også at piratkopiering faktisk øker omsetningen, folk kjøper det de liker og handler enda mer fordi interessen øker.

Man skyter seg selv i foten.

Åndverksloven er i strid med grunnloven. At partier som Høyre er for dette er i strid med partiets grunnleggende ideologi. Venstre har riktig innstilling.

Lenke til kommentar

Ja, det er ganske mange som synes at Google må holdes ansvarlig for å tilgjengeliggjøre materiell.

I Japan skrives det lovverk som definerer at det er ulovlig å se ulisensiert materiale. I følge den loven vil det være straffbart å klikke på en youtube-lenke nesten hver gang. Når du slår på TV'n, vet du da om TV2 eller NRK har rettighetene til å sende det de sender? På internett blir det ditt ansvar å vite om dette. I følge slike lover, har du begått et lovbrudd hvis du ser det lekkede videoklippet av amerikanske soldater som dreper journalister på Dagsrevyen.

Det er også ganske mange, spesielt innenfor media, som mener at sider som diskusjon.no må underlegges redaksjonelt ansvar i form av at hvert innlegg må forhåndsgodkjennes. Minst en av de tre store nettavisene våre ser ut til over tid å ha hatt en kampanje med artikler som underbygger om dette, og ensidig framstiller anonymitet som feighet med ondsinnede hensikter.

Videre er det mange som mener anonymitet i kommentarfelter og diskusjonsfelter skal forbys. Noen mener at dette kan løses med at det er lovpålagt å registrere dine nicks hos staten. Dette fra norske politikere, ikke kristenkonservative USA. Her er det tydelig at man ønsker å få styring over ytringer og meninger koste hva det koste vil. Politikk Syria verdig.

Ett av favorittsitatene mine kommer fra en av storlobbyistene: "I'm a guy who doesn't see anything good having come from the internet. Period."

Lobbyisme må tas kontroll over. Det sies at media er den femte fjerde statsmakt. Det er heller sånn at lobbyismen påvirker både media og staten i slik grad at vi kan snakke om å styre.

Edit: rettet en av mine mange pinlige feil

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samlet sett vil vel film og musikkmarkedet gå opp eller ned som mange ting annet.

Aktørene uttaler seg om hvert segment i kjeden men loven er jo i og for seg grei nok.

Er nok preventivt att loven kom da du minker litt trafikk, men hvor mye vil jo tiden vise seg.

VPN kan nok bli et problem ettersom betaling muligens ikke kan skje gjennom mastercard og lignende

Lenke til kommentar

Er de kun etter folk som laster ned norske filmer og serier, eller er de etter de som laster ned innhold fra hele verden?

Det vil være flere "de". Noen jobber for norske oppdragsgivere, noen jobber for de store internasjonale.

Lenke til kommentar

Er de kun etter folk som laster ned norske filmer og serier, eller er de etter de som laster ned innhold fra hele verden?

Etter som jeg forstår er det snakk om materiale som på et eller annet vis er "utgitt" i norge de har mulighet til å ta deg for. Som forsåvidt omfatter det meste unntatt mer obskurt materiale, noe jeg tviler på de gidder å overvåke i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...