Nilsen Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Plate- og filmbransjen oppretter egen norsk allianse mot piratkopiering.Nå skal de ta norske nettpirater Lenke til kommentar
Populært innlegg Suplatik Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 VPN Selgere kommer til å tjene store penger i årene fremover 75 Lenke til kommentar
Populært innlegg Olestokk Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 "Vi skal gjøre det så vanskelig som mulig å laste ned ulovlig, slik at folk velger en lovlig løsning". De skal gjøre det vanskeligere for meg å tak i innholdet deres. Da blir det ikke noe "innhold" på meg da. 41 Lenke til kommentar
jkf007 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Kulturdepartementet har besørget en storstilt sponsing av personer som for eksempel Kim DotCom.. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg UriasX Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 ? Det lastes ned 15 millioner filmer ulovlig i Norge hvert år, og 6 millioner nedlastninger av hele sesonger. Hvis TV-stansjoner som selger annonser mister mange millioner seere på grunn av at man laster ned, kan det være et potensielt stort tap. 15 millioner filmer kan ganges opp med 80 kroner, da blir det raskt milliarder av kroner i tap. ? Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap, avslutter Johansen. Når skal de lære at en nedlasting ikke er det samme som et tapt salg?.. 63 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zepticon Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 At disse foreningene kan være så maktesløst dumme. Hva om de brukte de milionene av kroner, og all den energien, på å lage et produkt og en distribusjonsløsning folk faktisk var villige til å betale for? 53 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ciryaher Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Noe er riv ruskende galt når lovverket åpnes for at Mr Hvemsomhelst skal få leke "politi" ... Endret 18. juni 2013 av Ciryaher 30 Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 "Vi skal gjøre det så vanskelig som mulig å laste ned ulovlig, slik at folk velger en lovlig løsning" Så det kommer lovlige løsninger som er like bra som de ulovlige da? Har både Netflix og Wimp, men det har flere ganger hendt at jeg har begynt på en film eller serie på Netflix for så kjapt å gå over til alternativet... 3 Lenke til kommentar
harald72 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) En ip-adresse er ikke det samme som en person: http://www.dagbladet...rnett/16410741/ Endret 18. juni 2013 av harald72 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hagledesperado Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Og jeg som hadde vurdert å legge ned den "hemmelige" FTP-serveren min, hvor venner og familie kan dele som de vil. (Bare feriebilder og selvlagde Nokia-ringetoner, selvsagt.) Nei vel, så får jeg vel holde den gående i overskuelig framtid da. Når bransjen definerer dette som en "oss mot dem"-situasjon, så får vi vel bare godta det, og handle deretter. Hey folk i bransjen: Etter hvert som dere går konkurs, den ene etter den andre, prøv å ha i bakhodet at det var dere som erklærte krig mot kundene deres, ikke motsatt. At folk derfor tok pengene sine og gikk, var så selvfølgelig at en 5-åring ville ha forstått det. Og det var ikke det at dere ikke ble advart, dere valgte bare å ignorere advarslene, så det er ingen som syns synd på dere heller. Good riddance. Nå blir det kanskje ledig plass i markedet og i media, til noe som ikke er masseprodusert søppel? Det er i hvert fall lov å håpe. Endret 18. juni 2013 av Hagledesperado 36 Lenke til kommentar
Populært innlegg Phinex Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Ser jo poenget, men jeg klare ikke se hvordan de skal ta "alle" på denne måten. Politiet har jo såvidt ressurser til å ta voldteksmenn. HVorfor skal politiet prioritere en stakkars menneske som laster ned tvserier han ikke finner lovlig noen sted? Det er jo også helt latterlig at denne johansen mener at foreldrene blir helt fra seg når de finner ut hva sønnen/dattera har gjort. For å si det sånn, jeg har bekjente i alle kretser som driver med piratkopiering. både innenfor politiet og offentlige instanser. Mange "foreldre" laster gjerne ned mer enn barna deres gjør også. hvorfor kan man ikke heller bruke penger og ressurser på å utvikle gode billige og fornuftige alternativ til piratkopiering istedet for å bare etablere forbud mot alt ? 11 Lenke til kommentar
enespj Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 generaslsekretær ? eller generalsekretær ? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hagledesperado Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Politiet har jo såvidt ressurser til å ta voldteksmenn. HVorfor skal politiet prioritere en stakkars menneske som laster ned tvserier han ikke finner lovlig noen sted? Lobbyvirksomhet og korrupsjon, vips så har vi en prioritering. 32 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Fra før gikk åndsverksloven på folkemunne som "åndssvaksloven"... Tydeligvis må vi nå finne et ord som drar dette litt lenger da dette ikke er kraftfullt nok ! 8 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Politiet har jo såvidt ressurser til å ta voldteksmenn. HVorfor skal politiet prioritere en stakkars menneske som laster ned tvserier han ikke finner lovlig noen sted?Lobbyvirksomhet og korrupsjon, vips så har vi en prioritering. Wow, er import over din evne til å si det med få ord ! Kjempebra "Hagledesperado" Endret 18. juni 2013 av morten_b 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg dewylde Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Hadde de brukt like mye ressurser på å lage gode lovlige alternativer som de gjør på å ta 'piratene', hadde ikke piratkopiering vært så populært heller. Slik det er nå, tror jeg mange synes de lovlige alternativene er dårlige. Dessuten; tapene i milliard-klassen som han referer til, er jo basert på at piratene i stedet for å kopiere, ville kjøpt alt de lastet ned - noe som er usannsynlig. Det jeg finner tragisk er at de neppe vil få tak i de virkelig piratene, og dette vil kun ramme de som ikke innser at fil-deling er ulovlig og ikke vet hvordan de skal holde seg anonyme, veldig ofte barn og kanskje eldre. Redd det blir en del triste historier om barn med beslaglagte bærbare og familier i gjeld fordi poden prøvde å få laste ned musikk. Må innrømme dette lukter av advokater i media bransjen som har lyst til å tjene seg fete på bøtelegging av 'pirater'. Trist rett og slett. 10 Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Sier bare lykke til. Kommer til å feile så det suser med disse lovene. 3 Lenke til kommentar
bRITT LillebQ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 ? Det lastes ned 15 millioner filmer ulovlig i Norge hvert år, og 6 millioner nedlastninger av hele sesonger. Hvis TV-stansjoner som selger annonser mister mange millioner seere på grunn av at man laster ned, kan det være et potensielt stort tap. 15 millioner filmer kan ganges opp med 80 kroner, da blir det raskt milliarder av kroner i tap.? Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap, avslutter Johansen.Når skal de lære at en nedlasting ikke er det samme som et tapt salg?.. Så hva er det da? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 På tide å finne en VPN som gir meg full hastighet. 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 "Vi skal gjøre det så vanskelig som mulig å laste ned ulovlig, slik at folk velger en lovlig løsning". De skal gjøre det vanskeligere for meg å tak i innholdet deres. Da blir det ikke noe "innhold" på meg da. Nettopp. Ingen piratkopiering = ingen reklameverdi og mersalg. De tenker ikke så langt at de forstår at de som piratkopierer stort sett ikke får tak i materiellet noen andre steder enn på eksempelvis torrent! Hadde tilbyderne løst dette på en fornuftig måte ville mange fler vært lovlydig. De fleste jeg kjenner som "piratkopierte" musikk i stor stil har gått bort ifra dette nå som spotify og liknende løsninger har kommet. Noe lignende for film/serier, og vips! Problem mostly solved. Noen vil selvfølgelig alltid kopiere, men vesentlig færre vil det, om de lovlydige alternativene er gode nok 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå