Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Høytrykksspyler - Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde satt veldig pris på noen gode råd om hva valget burde falle på.

Føler jeg kommer helt til kort når jeg ser alle produkt- og varenummere, samt hva som følger med av ekstrautstyr osv.

Det jeg trenger er godt med trykk og vannmengde og det må være mulighet til å få tak i rotorjet dyse.

Jeg kjøpte en Nilfisk E140 135bar i går på Jula til 3000kr. Men så ser jeg at Netonnet har en Nilfisk E145 til 2890. Denne er vel både bedre og nyere slik jeg forstår det?

Men har ikke funnet noen rotorjet dyse til Nilfisk, og føler meg helt lost her.

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo takk for linken :)

Men er under min prisklasse.

Jeg bestemte meg for å kjøpe Nilfisk E145 da det er den største og nyeste modellen i Nilfisk sin Excellent serie, og har fått utrolig mye skryt og er bedre enn noen Karcher til prisen ifølge en haug av brukererfaringer.

Så fant jeg også adapter fra Nilfisk til Karcher på Clas Ohlson slik at jeg kan bruke Karcher sin spesialdyse (RotoJet) til husveggene. Så da er alt i boks for min del :)

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart holdt meg unna merket Kärcher. Spylerne er billig, men vent til problemer oppstår.

Svindyre reservedeler. I tillegg yter verkstedet til Kärcher dårlig service med å insistere på å ta utstyr inn på service i for bagatell- feil de godt kjenner til og tar veldig kort tid å reparere. Og så fakturerer de meg gaffel. Kjenner flere som er missfornøyd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

145 er et godt kjøp, har hatt den et år og det fungerer gull.

Stålarmert slange og bedre grep på pistolen, ellers er det nok likt.

Det fulgte med 2 dyser, hvorav den ene er type roterende, og den bruker jeg aldri da det blir for brutalt på alt annet enn kantsteinen.

Du får gjerne 140 i pakker med mye tilbehør, og det kan være mye å spare, men stålarmert slange og behagelig pistol er noe du setter pris på over tid. Ekstrautstyret får du til halv pris på høsten eller om det er en forhandler som bytter merke.

Jeg hadde endel utstyr til nilfisk fra en eldre Alto-modell, hvis ikke ville jeg kanskje sett nærmere på Foma som også har mye med stålarmert slange.

Holdt meg til 10ampere så jeg kunne bruke den overalt, men det blir nok 16amp neste gang så jeg får enda større vannmengde til bilen. Nå har jeg jo såklart enda mer utstyr, så det skal mye til å ikke velge nilfisk/alto sin nautilus når 145 engang stopper.

Lenke til kommentar

Ja, fikk Nilfisk E145 for litt over en måned siden nå, og er knallfornøyd.

Tornadodysen syntes jeg fungerer veldig bra. Har brukt den til å vaske ned huset før maling. Var jaggu deilig å slippe å skrape det :D

Og har brukt den uttallige ganger til bilvask og alt annet.

Har også brukt den til å høyttrykkspyle store tepper jeg har inni huset. Bare hengte dem opp ute og spylte først med skumspyleren og deretter med tornadodysen. Aldri før har teppene vært så rene, fine i fargene og godtluktende som nå :)

Så ja, kan brukes til egentlig alt denne her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...