Gå til innhold

Clocke en XP2000 for første.. (HJELP)

-MarL-

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve å clocke min første CPU.

CPUen min er en XP2000 og hovedkorte er MSI KT3 Ultra2

Når jeg skal clocke skal jeg bare sette opp FSB? eller må jeg sette opp CPU Ratio, CPU Vcore, DDR Voltage og AGP Voltage?

FSB står på 133 MHz

CPU Ratio står på Auto

CPU Vcore står på Auto

DDR Voltage står på Auto

AGP Voltage står på Auto

Så står det noe øverst også: Spread Spectirum Disabled

Jeg har bare tenkt å clocken litt opp.

Jeg har prøvd å sette opp FSB og Vcoren men ingen tin skjedde. Er det noe jeg gjør feil? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme prosessoren og hovedkortet, og jeg kan med en gang si at du ikke bør forvente deg så voldsomt mye. Selv fikk jeg min opp til 1.85GHz (148(FSB) x 12,5(CPU Ratio)), og jeg tror ikke det er så veldig mye mer å hente ut av Palominokjernen. Du kan unlocke den for å kunne kjøre den med en annen multiplyer, bare søk litt på forumet så finner du en guide, men med den prosessoren er det ikke så mye vits.

Det du gjør er å skru FSBen oppover i små skritt helt til det ikke er stabilt lengre. Så skrur du opp vcore ett hakk og fortsetter. Jeg tror maks vcore på kortet er omlag 1.9(?) så du kan godt kjøre på med det (men pass på temperaturen). DDR voltagen trenger du egentlig ikke å stille opp, og AGP voltagen trenger du heller ikke å røre.

Iom at hovedkortet ikke har AGP/PCI sperre på kortet er det ikke lurt å presse FSBen så veldig høyt, men jeg tror egentlig ikke du kommer nær faresonen med det oppsettet. Jeg gjorde i hvertfall ikke det...

Lenke til kommentar

Har samme CPU og nesten samme hk (MSI KT3 Ultra) Last ned Fuzzy Logic og det vil overklokke så lang maskinen klarer.. Jeg økte CPU Vcore og da ble ting litt mere vennlig men den største forskjellen fikk jeg etter jeg byttet kjøler da gikk jeg fra 139 i fsb til 149.. Kortet og prosessoren er skikkelig crappy til overklokking.. Men men har ikke råd til mere for tiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...