Gladsnekker'n Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Hei, skal kjøpe meg en kapp- og gjærsag ifm diverse snekker-prosjekter, men er usikker på hvilken jeg skal velge. Er noen kampanjer ute og går, hva skal jeg velge: Bosch PCM 8S 1200 W til 2000 kr hos Jernia Makita LS0714L til 2500 kr på Monter Dewalt Dw 770 til 2000 på Smart-Club eller fins det noen andre i den prisklassen jeg bør velge? Lenke til kommentar
Meinang Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Personlig liker jeg DW700 godt, siden jeg har en del erfaring med merket og at kun har hatt bra opplevelser (kanskje med unntak at et en drill jeg har er litt vel tung i forhold til konkurrentene). Jeg vet ikke om du tenker å kjøpe et bord til saga, men isåfall opplevde jeg bordet til Dewalt'n som mer robust. Bosch'n er kanskje litt lettere å ta med seg, men for å være ærlig flytter jeg sjelden mye på saga når jeg har satt den opp der jeg skal gjøre en jobb. Den laser-funksjonen til Bosch'n får den til å skille seg litt ut, men til fin-kutting synes jeg den funksjonen ble for unøyaktig, og bladet på saga gjør den jobben bedre. Bra sager alle tre (har dog ikke gjort annet enn å lese tester av Makita'n), men tilslutt handler det nok om dine egne preferanser! Endret 18. juni 2013 av Meinang Lenke til kommentar
Gladsnekker'n Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Satte meg opp på venteliste på Makita'n, og i mellomtiden har det kommet et tilbud fra Coop Obs bygg på en Bosch PCM 7S til 1790 kr..... Tror forsåvidt ikke det spiller såååå stor rolle i forhold til det jeg skal drive med, men hvis det er noen flere innspill på bruken av disse er det bare fint å høre om dette! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Ca 1700 kr har vel vært gjengs pris på Bosch PCM 7S en stund nå, mens 8S har ligget på 3000. Vi lot oss friste av tilbudspris på 2000 for Bosch PCM 8S hos Clas. Pakket den ut i kjelleren sist helg av en kubeformet eske på 70-80 cm hver vei og 25 kg og monterte. Så skulle jeg gjerne båret den på loftet for å sage og liste litt der, men uff nei, det beistet opp trappene, det får bli en annen helg. Jeg angret på at vi ikke heller kjøpte 7S, den er mye hendigere. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Har 8S selv, og saga er kjempegod, men som det nevnes over, laserfunksjonen er bare "jall" og jeg har aldri brukt den, og den er forholdsvis stor og tung å flytte rundt. Et ordentlig og solid (stabilt) bord er å anbefale i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå