SirreStrikk Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hei, For snart to uker siden så våknet jeg opp med det jeg vil påstå var en kink. Tenkte ikke så mye over det så jeg dro på trening og trente bryst. Kjente heller ingen spesifikke smerter annet enn litt stivhet i nakken før leggetid. Dagen etter når jeg sto opp så var det klart at noe hadde blitt verre. Stivheten/smertene var veldig tydelige når jeg lå i sengen og skulle legge meg/reise meg. Jeg kan fint snu hodet i alle retningen uten at det kommer smerter, også utføre daglige gjøremål uten problemer. Tenkte meg på trening utover dagen og kjente det stakk litt av og til i nakken uten at jeg tenkte noe mer over det. Skulle kjøre rygg med chins/nedtrekk. Merket med engang at det ikke var mulig overhodet, stikking i nakken kom momentant jeg tok i nedtrekk stangen. Chins var heller ikke mulig. Fikk komkludert med at smerten sitter i høyre bakdel av nakken. Når jeg kjenner på stedet så virker det nesten som at det er hovnet opp i forhold til den andre siden av nakken. Er ikke spesielt vondt å presse på stedet. Dagen etter tok jeg meg en svømme tur, og da kjente jeg en annen smerte jeg aldri har kjent før. Den kommer i det jeg tar svømmetak(brystsvømming) og det kommer et "klikk", akkurat som om to ben hopper over hverandre med påfølgende ubehag. Dette skjer ikke i nakken, men under clavicula beinet på høyre side en plass. Hele problemet med dette er at jeg ikke får trent, og det plager meg noe helt vanvittig. Jeg er fortiden i Spania og kommer meg ikke til norge før til helgen, derfor vil jeg høre her hva dere kan tro det er. Evt om det er noen øvelser/bevegelser jeg kan utføre for å lindre/helbrede skaden på. Min misstanke er at det er en muskel/sene strekk, men det stemmer igjen ikke med den "klikke" lyden jeg får like ved brystet. Aner virkelig ikke hvordan jeg har fått til dette, da det ikke har vært noen som helst smerte på treningen enten i forkant, under eller etter treningen. Kun dagen etter når jeg våknet og på påfølgende treningsøkt. Endret 18. juni 2013 av SirreStrikk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg ville tatt pause fra all trening som gjør vondt. Om du ikke gjør det kan du risikere å måtte gå mye lengre uten å få trent fremover. Gå til en fysioterapeut/naprapat/kiropraktor (alt etter hvem du stoler mest på) når du kommer hjem og ta det videre derfra. Haster det virkelig kan du jo sjekke opp om folketrygden eller reiseforsikring vil dekke at du går til tilsvarende i Spania, alt etter hvor du er er det vel kanskje ikke umulig å oppdrive en norsktalende fysioterapeut. Antakeligvis er det ikke svindyrt heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå