Lightboy Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hei.Jeg har i de tre siste ukene hatt utrolig my trøbbel med internett ramler ut hele tiden.Jeg har telio og har kobblet en dir 655 til teliomodemet.Har noen andre hatt trøbbel med telio i det siste?Alle driverne/firmwaren har jeg oppdatert.Både det trådløse og det kablede netet detter ut når det skjer. Endret 18. juni 2013 av Lightboy Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Har du forsøkt skikkelig reset av routeren? Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg har prøvd å dra ut alt flere ganger uten at det har hjulpet noe,vet ikke om det er det som menes som reset men. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Skikkelig reset er å holde reset knappen inne i 30 sekunder. Deretter må routeren settes opp på nytt. Endret 18. juni 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Hvis du har koblet modem -> Telioboks -> Router, så ville jeg heller prøvd å sette modem -> router -> Telio. DIR-655 skal være mer stabil rett i modemet. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Rutern står i et annet rom men den er kobblet med kabel til modemet. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Hva heter modemet / routeren du har fra telio? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg blir helt forvirret av begrepene som brukes her. Telioboksen er vel ikke et modem? Det er temmelig sikkert et SIP-adapter med routerfunksjon. Hvis du har koblet denne til internettporten på DIR-655, så er det trolig dette SIP-adapteret som er problemet. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Nå er det jo NextGenTel som driver innternett supporten for telio etter oppkjøpet og om han da har en ny boks fra de er det nok enten en inteno x5668 eller en thomson tg789vn. Det jeg tenkte å ville vite, eller om han har en av de gamle ekle boksene til teilio. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Spørsmålet var egentlig rettet mot trådstarter Sakiko. Kom vel ikke så klart fram Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Det er en inteno x5668 ja.jeg prøvde å resete både itenon og dir 655 uten at det hjalp.jeg oppdaterte også firmwaren til dir-655 uten at det hjalp så veldig.det rare er at noen ganger er det kunn den trådløse som klikker mens andre ganger er det alt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Du kan jo sjekke hvilken belastning routermodem og router blir utsatt for. Hvis du bruker bittorrent så vil det lønne seg å sette ned antall forbindelser i programmet (global connections) til f.eks max 100. Det andre du kan gjøre er å prøve å lokalisere feilkilden. Last ned pingplotter og sjekk ved hvilket hopp den først får pakketap. Er det 192.168.0.1, så er det DIR-655. Er det 10.0.0.1, så er det Inteno som er synderen. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 19. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kjører en ping test i natt for å se. Jeg bruker ikke noe bittorent programmer så det kan ikke være det. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Hmm, har du slått av DHCP på dir 655 routeren og gjort denne til et AP (En såkalt dum ruter)? Om ikke er det godt mulig dette er problemet. Eller har du kanskje bridget intenoen til 655en? For da gjelder jo ikke dette problemet heller. Når begge routerene prøver å ta kontrollen blir det fort krøll. Om dette ikke skulle være problemet, har du prøvd å bare kjøre nett fra intenoen? Faller det fortsatt like mye ut? Da kan vi være ganske sikker på at 655 er i orden. Om det funker med bare intenoen er det ganske sikkert 655 som skaper problemene og da typist med DHCP som tidligere nevnt. Om det er problemer med intenoen kan det være problem med programvaren til routeren, om din tilkobling er DHCP så vil routeren prøve hvert 2 minutt eller så og koble seg opp på PPPoE for eksmpel. Men etter det jeg husker skal dette problemet være løst, og litt uskiker på om det gjeldt telio kunder i det hele tatt. Endret 20. juni 2013 av Sakiko Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Tror ikke han kan bridge routermodem. Den har iptelefoni innebygget, som vil deaktiveres i bridge om jeg ikke er helt på bærtur. Endret 20. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) x5668 har ikke innebygget telefon adapter så den kan fint kjørers i bridge. Endret 20. juni 2013 av Sakiko 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Ja du har rett, jeg må ha svimlet og sett på feil type routermodem da jeg sjekket i går Oppskrift på å sette den i bridge finnes da på ngtforum.net. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Sory vist jeg virker litt grønn,men hva er DHCP og AP?Jeg har et separert iptelefon adapter som er også kobblet til itil x5668.Jeg kjørte en ping test i et døgn men der var ikke noe pakkedata tap i det hele tatt på x5668 så da må det være noe med dir 655en. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 DHCP er funksjonen som dele ut ipadresser fra en router eller som mottar ipadresse automatisk i f.eks en PC. AP (aksesspunkt) er trådløsenhet i f.eks en router. Det Sakiko foreslo lengre oppe var å gjøre DIR-655 om fra en router til et aksesspunkt. Det betyr at man dropper routerfunksjonen og kun bruker trådløsfunksjonen og switchen i DIR-655. Dette gjør at du trolig slipper de stabilitetsproblemene du har hatt (så fremt det er DIR-655 som er årsak). Hvis du klikker på nettverkstips i signaturen min, så står det oppskrift på hvordan men gjør om en router til et aksesspunkt. Det går ut på å slå av DHCP-server i DIR-655 og bruke den som et "dumt" AP. Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) DHCP står for Dynamic Host Configuration Protocol og er det som tildeler datamaskiner og telefoner og ligende en IPaddresse automatisk slik at du slipper å sette sette selv. Så når du da har 2 routere som begge prøver å dele en ip addresse rundt om så ligger de og krangler og nettet funker dårlig. AP står for Access point og kan forklares som en "dum" router, denne deler da bare videre for eks trådløst signal og hoved routeren er den som bestemmer IP og router pakkene. Jeg ville ha testet å sette dlink routeren opp som et AP, se her: http://www.technoler...y-access-point/ Edit; @Jan Skrotnes var litt raskere hehe Endret 20. juni 2013 av Sakiko 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå