Gå til innhold

Første billigoperatør får 4G og HD Voice


Anbefalte innlegg

... Hvis andre med lavprisabonnement også opplever å få 4G på mobilen, vil vi gjerne høre om det. Gjerne om hvilke hastigheter dere opplever også. :-)

 

Har selv Djuice, og der er hastigheten begrenset på abonnementssiden til ~10 mbps. Det skal sies at jeg har oppnådd 41-42 mbps når jeg har stått på Oslo S.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Ble litt skuffet over 4G hastighetene, og tok en ny test nå.

76ms, 36,20dl, 24,98ul

58ms, 37,19dl, 14,18ul

65ms, 41,44dl, 19,04ul

Hvis jeg ikke tar feil mener jeg å ha hørt at 4G er mer utsatt for økt trafikk enn 3G. Altså at det er mer utsatt for når mange bruker 4G i ditt område i forhold til hva 3G er.

Lenke til kommentar
http://www.chess.no/mer-moro/nyheter/4g-pa-mobilen/De nevner ikke nettbrett her, men siden det ikke virker på iPhone, så er det ikke så rart hvis det ikke virker på iPad heller.
jeg har iPhone4 å den er det ikke 4G på.

 

Hva er poenget ditt? Selvfølgelig får du ikke 4g på en tlf som ikke har 4g... Du har tross alt en gammel telefon med gammel teknologi som om 3 dager er 3 år gammel. Jeg får heller ikke 4g på min Motorola StarTAC 130 fra 1998.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er poenget ditt? Selvfølgelig får du ikke 4g på en tlf som ikke har 4g... Du har tross alt en gammel telefon med gammel teknologi som om 3 dager er 3 år gammel. Jeg får heller ikke 4g på min Motorola StarTAC 130 fra 1998.

poenget mitt??? Hadde du lest skikkelig så hadde du skjønt at jeg spør om ikke enheten ipad4 skulle fått 4G??? Vet jo for faen at det ikke er 4G på en gammel iPhone4! Poenget er jo at jeg hadde håpet å fått det på padda gjennom tvilling-sim kortet. Tok du poenget???
Lenke til kommentar

poenget mitt??? Hadde du lest skikkelig så hadde du skjønt at jeg spør om ikke enheten ipad4 skulle fått 4G??? Vet jo for faen at det ikke er 4G på en gammel iPhone4! Poenget er jo at jeg hadde håpet å fått det på padda gjennom tvilling-sim kortet. Tok du poenget???

 

Så vidt meg bekjent er det kun iPhone 5 ig iPad Mini som har støtte for 4G.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Har selv Djuice, og der er hastigheten begrenset på abonnementssiden til ~10 mbps. Det skal sies at jeg har oppnådd 41-42 mbps når jeg har stått på Oslo S.

 

 

Mvh Faller

Noen som vet hvilke operatører som begrenser hastigheter på den måten som Djuice (og Telenor) gjør? Har Netcom selv og kjørte en speedtest på 3G, fikk rundt 10mpbs med god dekning

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke operatører som begrenser hastigheter på den måten som Djuice (og Telenor) gjør? Har Netcom selv og kjørte en speedtest på 3G, fikk rundt 10mpbs med god dekning

 

Jeg vil anta at de fleste gjør det for å unngå rovbruk av mobilnettet til surfing osv.

 

det medfører ikke riktighet. Ipad4 modell A 1460 skal kunne kjøre 4G over 1800 båndet. Å det er det her jeg bor ifølge NetCom.

 

Du har helt rett!

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Hva er poenget ditt? Selvfølgelig får du ikke 4g på en tlf som ikke har 4g... Du har tross alt en gammel telefon med gammel teknologi som om 3 dager er 3 år gammel. Jeg får heller ikke 4g på min Motorola StarTAC 130 fra 1998.
poenget mitt??? Hadde du lest skikkelig så hadde du skjønt at jeg spør om ikke enheten ipad4 skulle fått 4G??? Vet jo for faen at det ikke er 4G på en gammel iPhone4! Poenget er jo at jeg hadde håpet å fått det på padda gjennom tvilling-sim kortet. Tok du poenget???

 

Hvis det er det du tror du sa i posten jeg svarte på tror jeg du skal lese posten din igjen. Det eneste du sier i den posten er: "jeg har iPhone4 å den er det ikke 4G på." Dette svarte du på en post som omhandlet ipad4 og iphone 5. Med andre ord en helt usaklig kommentar av deg...

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er det du tror du sa i posten jeg svarte på tror jeg du skal lese posten din igjen. Det eneste du sier i den posten er: "jeg har iPhone4 å den er det ikke 4G på." Dette svarte du på en post som omhandlet ipad4 og iphone 5. Med andre ord en helt usaklig kommentar av deg...

Opp til deg å tolke det som du vil :) jeg presiserer jo at jeg har iPhone 4 so m ikke har 4G, men posten handlet som DU sier om iPhone 5 og iPad4, eller??? Og jeg lurte på om jeg ville få 4G på iPad4 gjennom et tvilling-sim kort bare. Men, jeg tror du skjønner nå hva jeg mente? Du slang vel litt med leppa selv, å da må du tåle litt pepp tilbake ;)
Lenke til kommentar
Hvis det er det du tror du sa i posten jeg svarte på tror jeg du skal lese posten din igjen. Det eneste du sier i den posten er: "jeg har iPhone4 å den er det ikke 4G på." Dette svarte du på en post som omhandlet ipad4 og iphone 5. Med andre ord en helt usaklig kommentar av deg...
Opp til deg å tolke det som du vil :) jeg presiserer jo at jeg har iPhone 4 so m ikke har 4G, men posten handlet som DU sier om iPhone 5 og iPad4, eller??? Og jeg lurte på om jeg ville få 4G på iPad4 gjennom et tvilling-sim kort bare. Men, jeg tror du skjønner nå hva jeg mente? Du slang vel litt med leppa selv, å da må du tåle litt pepp tilbake ;)

 

Er du helt dum eller? Ja du presiserer at du har iphone4 uten 4g, men HVORFOR? Kan du være så snill og fortelle hva som var vitsen med å fortelle at du ikke har 4g på iPhone4? Spesielt når du svarer det på en post som ikke har noe med iphone4 å gjøre, Hva var sammenhengen? Det var hele poenget mitt. Du snakker bare svada, og bekrefter bare stereotypen om at applebrukere er dumme.

Lenke til kommentar
Hvis det er det du tror du sa i posten jeg svarte på tror jeg du skal lese posten din igjen. Det eneste du sier i den posten er: "jeg har iPhone4 å den er det ikke 4G på." Dette svarte du på en post som omhandlet ipad4 og iphone 5. Med andre ord en helt usaklig kommentar av deg...
Opp til deg å tolke det som du vil :) jeg presiserer jo at jeg har iPhone 4 so m ikke har 4G, men posten handlet som DU sier om iPhone 5 og iPad4, eller??? Og jeg lurte på om jeg ville få 4G på iPad4 gjennom et tvilling-sim kort bare. Men, jeg tror du skjønner nå hva jeg mente? Du slang vel litt med leppa selv, å da må du tåle litt pepp tilbake ;)

 

Hvis det du lurer på er om du må ha 4g på begge enheter du bruker med tvillingsim, for at du skal få 4g på en av dem, så må jeg si du er veldig dårlig til å stille spørsmål.

 

Dette kan jeg nesten helt sikkert garantere at ikke har noe å si selv uten å ha lest noe om det. Det går garantert ann å få 4g selv om kun en av enhetene med tvillingsim støtter det.

Lenke til kommentar

Når jeg går in på generelt >om > der står det "mobildata nr" UKJENT?? Kan feilen være at man må ha data-sim kort, og ikke tvilling-sim? Kan noen sjekke om de har et nr etter "mobildata nr" Takker for svar ;)

 

Det du skal ha er ikke et tvillingkort, men datatvilling. Hvis du setter inn et tvillingkort vil ingen samtaler komme gjennom til telefonen fordi de får et opptattsignal pga iPaden.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...