Gå til innhold

Nec nd1300a nytt problem

Teddy KGB

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle kjøre 1.07 firmware oppdateringen fikk jeg "flash error" ca 80% ut i oppdateringen.

Startet maskinen på nytt, og nå ble den identifisert som NEC nd1100.

De eneste driverne jeg klarer å rote frem for nd1300a er denne firmwaren. Firmware-programmet finner ikke lengre min nec nd1300a.

Det gule lyset fremme på dvd-brennern blinker hele tiden, og jeg klarer ikke lengre å åpne skuffen (noe jeg klarte før flashingen)

Noen som vet hvordan jeg kan få tak i eller installere eldre firmware og på nytt prøve å oppdatere..? Eventuelt drivere for nd1300a som kan hjelpe? Eller er jeg dømt til retur hos komplett.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk dvd-brenneren i dag, og tenkte jeg først som sist skulle gjøre den nødvendige firmware oppdateringen (som komplett linker til på siden over brenneren). Denne oppdateringen førte til "flashing error", og jeg sitter igjen med en tilsynelatende ubrukelig dvd-brenner... Har jeg rett på ny brenner (det var komplett som viste meg linken, og som fikk meg til å oppdatere)? Hva kan jeg evt gjøre? Har prøvd å få lagt inn Herries firmware, (fra bootcd) men programmet bare kjører på 0.2 sekunder, akkurat som om ingenting blir gjort.

Maskinen vil ikke boote i windows, men blinkingen har hvertfall sluttet. Klarer å åpne skuffen til brenneren før windows bootingen henger seg.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Hei,

Noen som vet hvordan jeg kan få tak i eller installere eldre firmware og på nytt prøve å oppdatere..? Eventuelt drivere for nd1300a som kan hjelpe? Eller er jeg dømt til retur hos komplett.no?

Send meg en PM hvis du trenger den orginale firmware versjonen, har tatt vare påe den ett sted.

mvh roger

Lenke til kommentar
Fikk dvd-brenneren i dag, og tenkte jeg først som sist skulle gjøre den nødvendige firmware oppdateringen (som komplett linker til på siden over brenneren). Denne oppdateringen førte til "flashing error", og jeg sitter igjen med en tilsynelatende ubrukelig dvd-brenner... Har jeg rett på ny brenner (det var komplett som viste meg linken, og som fikk meg til å oppdatere)? Hva kan jeg evt gjøre? Har prøvd å få lagt inn Herries firmware, (fra bootcd) men programmet bare kjører på 0.2 sekunder, akkurat som om ingenting blir gjort.

Maskinen vil ikke boote i windows, men blinkingen har hvertfall sluttet. Klarer å åpne skuffen til brenneren før windows bootingen henger seg.

Hva skal jeg gjøre?

Du har desverre ikke krav på ny brenner, det du har gjort er en brukerfeil, og garantien ryker når du flasher firmware.

Du må nok kjøpe deg en ny brenner :/

Pussig, jeg flashet min igår, og det gikk heldigvis helt uten problemer. Fikk du noen andre feilmeldinger? Hadde du antivirus/firewall eller andre programmer oppe når du flashet?

Lenke til kommentar
Skal se mer, men alle hans 1.07 firmwares sier "target drive not found" når jeg prøver å installere.

Finnes det noen måte å "nullstille" firmwaren og installere 1.07 fra "blank firmware" eller lignende?

Samme beskjed får jeg med firmwarene til herbie....jeg har tidligere oppgradert min brenner som ennå funker og brenner det meste. Men jeg får ikke oppgradert til nyere firmware.

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre?

Du har desverre ikke krav på ny brenner, det du har gjort er en brukerfeil, og garantien ryker når du flasher firmware.

Pussig, jeg flashet min igår, og det gikk heldigvis helt uten problemer. Fikk du noen andre feilmeldinger? Hadde du antivirus/firewall eller andre programmer oppe når du flashet?

Men når komplett selv linker til oppdateringen slik :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Uten å varsle om at dette kan ødelegge brenneren din utover garantien, synes jeg det er litt synd... Fra NECs websider når jeg leter etter drivere, er denne firmware-oppdateringen det eneste som er å oppdrive.. Heller ikke her står det at dvd-brenneren din kan bli ødelagt... Jeg får se hva komplett sier, jeg har tro på at de enten kan reparere billig, eller lar meg få en ny gratis. Kanskje de legger ut en advarsel på nettsiden?

-kgb

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre?

Har du prøvd å flashe fra DOS eller bare windows?

Men når komplett selv linker til oppdateringen slik :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Uten å varsle om at dette kan ødelegge brenneren din utover garantien, synes jeg det er litt synd... Fra NECs websider når jeg leter etter drivere, er denne firmware-oppdateringen det eneste som er å oppdrive.. Heller ikke her står det at dvd-brenneren din kan bli ødelagt... Jeg får se hva komplett sier, jeg har tro på at de enten kan reparere billig, eller lar meg få en ny gratis. Kanskje de legger ut en advarsel på nettsiden?

-kgb

Lenke til kommentar
Lurer på og kjøpe Nec ND-1300 DVD-Brenner...

Men det jeg lurer på og som jeg håper at noen kan hjelpe meg med er; kan en brent (les: backup av min egen) dvd film spilles av i alle vanlige dvd spillere

Jeg har selv AKAI DV-P2440

Nei. Den må være klargjort for DVD+R eller DVD-R (avhenger av om du brenner + eller -). Min Toshiba, 3 år gammel, spiller ikke brente DVD'er, mens enkelte andre eldre DVD spillere takler brente DVD'er like bra som vanlige. (Alle) nyere DVD spillere skal kunne spille brente DVD'er uten problemer.

Er du i tvil, sjekk produsentens hjemmeside for informasjon om den aktuelle DVD spilleren.

Lenke til kommentar

Har nettop kjøpt denne brenneren men har et problem.

Når jeg innstalerte den og starta opp maskinen finner windows ny programvare og innstalerte den automatisk å jeg må reboote maskinen. Etterpå finner jeg ikke brenneren og vist jeg søker etter ny programvare låser windows seg hver gang....

Hadde håpet å klare meg uten firmware siden mange har hatt problemer med dette. Noen forslag til hva jeg gjør galt??

Evnt. link til sider med driver/firmware som funker??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...