Rickenbacker Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Meh. Gimmik. Track IR lar deg se deg rundt i spillet ala 'mouse-look' + se tastaturet ditt/joysticken din for kompliserte spill med mange hot-keys + kan se hendene dine slik at du kan forsyne deg med snacks og drikke på bordet ditt uten å måtte ta av deg noe + ikke like stor sjanse for bevegelseskvalme + billigere.Har Rift devkit. Å sammenligne Track IR med rift er en sinnsykt dårlig sammenligning. Du sammenligner bare tracking, også glemmer du å inkludere selve dekkinga av synsfeltet.. Når du snur deg 90 grader med Track IR ser du ikke skjermen din lengre. Når du gjør det med riften ser du enda skjermen.. Man kan se 360 grader i track IR og fortsatt se skjermen. Er bare å stille inn sensitivity på Track IR. Heller track IR da jeg bare behøver å lene litt på hodet for å se f.eks 180 grader (slipper å bli sliten i nakken). Og track IR er et pluss da du kan se tastatur samtidig og knapper. Og jeg blir ikke kvalm av Track IR. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Man kan se 360 grader i track IR og fortsatt se skjermen. Er bare å stille inn sensitivity på Track IR. Heller track IR da jeg bare behøver å lene litt på hodet for å se f.eks 180 grader (slipper å bli sliten i nakken). Og du tror ikke man kan sette senitivity på rift også kanskje? Hele poenget blir borte, må jo gjøre musebevegelser hvis man skal dekke 360 grader en vei. Track IR er ikke i nærheten av å gi den opplevelsen Rift gjør, Rift byr på så mye nye ting at den nesten ikke er sammenlignbar med Track IR. Rift er ikke en gimmick, det er begynnelsen på en revolusjon innen for spillbransjen. Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Og du tror ikke man kan sette senitivity på rift også kanskje? Hele poenget blir borte, må jo gjøre musebevegelser hvis man skal dekke 360 grader en vei. Track IR er ikke i nærheten av å gi den opplevelsen Rift gjør, Rift byr på så mye nye ting at den nesten ikke er sammenlignbar med Track IR. Rift er ikke en gimmick, det er begynnelsen på en revolusjon innen for spillbransjen. Du har tydelgivis ikke prøvd Track IR. Trenger ikke musebevegelser for å dekke 360 grader. Du kan sette opp track IR akkurat som du vil: Du kan sette hvor følsom og hvor mye den skal bevege seg innen visse grader du tilter hodet: f.ekjs 20 grader til venstre så ser du 90 grader, 30 grader så ser du 180 grader osv... fungerer glimrende i combat sims som Falcon BMS. Man glemmer nesten at man bruker track IR og det føles som man sitter i cockpit omtrent. Rift er ikke mer revolusjonerende enn hva Virtual Reality var på 90 tallet. Eneste forskjell er at den nå er mindre i størrelse og pris. Jeg tipper det vil floppe. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Du har tydelgivis ikke prøvd Track IR. Trenger ikke musebevegelser for å dekke 360 grader. Du kan sette opp track IR akkurat som du vil: Du kan sette hvor følsom og hvor mye den skal bevege seg innen visse grader du tilter hodet: f.ekjs 20 grader til venstre så ser du 90 grader, 30 grader så ser du 180 grader osv... fungerer glimrende i combat sims som Falcon BMS. Man glemmer nesten at man bruker track IR og det føles som man sitter i cockpit omtrent. Rift er ikke mer revolusjonerende enn hva Virtual Reality var på 90 tallet. Eneste forskjell er at den nå er mindre i størrelse og pris. Jeg tipper det vil floppe. Ja det sier vel nok om hva du vet om Rift. Du får vel like rett som du gjorde med "Sim City i bukta etter uke" spådommen din, kanskje på tide å sette seg inn i produkter før du begynner å spå? Endret 20. juni 2013 av MrLG Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Ja det sier vel nok om hva du vet om Rift. Du får vel like rett som du gjorde med "Sim City i bukta etter uke" spådommen din, kanskje på tide å sette seg inn i produkter før du begynner å spå? Hva er det jeg ikke vet om Rift som ikke allerede er dekket? Og hva har dette å gjøre med at hvor lenge det tar før en hacker klarer å knekke en kode? Om jeg husker rett så var det du som mente du at Sim City sin "server funksjon" ville gjøre det umulig å cracke, da det etter ca. en måned ble cracka og man kunne spille det fullverdig offline. 3 ukers forskjell i "spådom". Driti ut det og: stakkars! haha Endret 20. juni 2013 av Rickenbacker Lenke til kommentar
ThatLittleSpider Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Man kan se 360 grader i track IR og fortsatt se skjermen. Er bare å stille inn sensitivity på Track IR. Heller track IR da jeg bare behøver å lene litt på hodet for å se f.eks 180 grader (slipper å bli sliten i nakken). Og track IR er et pluss da du kan se tastatur samtidig og knapper. Og jeg blir ikke kvalm av Track IR. Du sitter alikevel å ser på en skjerm med track ir, en som ikke dekker hele synsfeltet ditt. I tilegg får du ikke 3d effekten. Det er stor forskjell på en opplevelse der du sitter å ser på en flat skjerm, og en hvor skjermen faktisk dekker hele synsfeltet ditt og gir deg 3d. Jeg har hatt rift i 3 uker nå. Det har vært en helt unik opplevelse, spesielt med dog fighting/rom simulatorer. Der er det helt konge. Når det konsumer versjomer versjonen kommer, med høyere oppløsning, skal jeg garantert ha meg en. Det er mulig verden ikke er klar for VR enda, og at det kanskje vil floppe (noe jeg absolutt ikke tror på etter at jeg selv prøvde riften) Men det er en veldig annen diskusjon enn diskusjonen om "track ir vs rift", og der har desverre ikke track ir en sjangse. Det blir rett å slett ikke det samme. Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Du sitter alikevel å ser på en skjerm med track ir, en som ikke dekker hele synsfeltet ditt. I tilegg får du ikke 3d effekten. Det er stor forskjell på en opplevelse der du sitter å ser på en flat skjerm, og en hvor skjermen faktisk dekker hele synsfeltet ditt og gir deg 3d. Jeg har hatt rift i 3 uker nå. Det har vært en helt unik opplevelse, spesielt med dog fighting/rom simulatorer. Der er det helt konge. Når det konsumer versjomer versjonen kommer, med høyere oppløsning, skal jeg garantert ha meg en. Det er mulig verden ikke er klar for VR enda, og at det kanskje vil floppe (noe jeg absolutt ikke tror på etter at jeg selv prøvde riften) Men det er en veldig annen diskusjon enn diskusjonen om "track ir vs rift", og der har desverre ikke track ir en sjangse. Det blir rett å slett ikke det samme. Hvordan fighting simulator? Jeg flyr Falcon BMS og trenger å se knapper jeg trykker på. Absolutt alle knapper kan man trykke på i cockpit. Dette vil bli umulig med ocolus rift da jeg vil famle i blinde. Ble du kvalm? veldig mange blir kvalme etter ca. en times spilling Jeg kan se ocolus rift passe til consoll spill eller spill der man fint kan bruke en håndkontroller hvor man ikke trenger å se på knappene. Og blir man kvalm så er dette jo den største bremsen. Lenke til kommentar
ThatLittleSpider Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Viss du trenger alle knappene for å ha det gøy, så ikke kjøp deg rift. Da kan du kose deg med "realistisk" simulatorer , på en flat skjerm.. De andre som ønsker en enormt mye bedre innlevelse med full dekking av synsfeltet. (fartsfølelse, magesug, og 3d er inkludert) med færre knapper, de kan kjøpe seg en rift.. Og virkelig nyte det Rift er best med en joystick eller en console kontroller, noe du kan sette deg tilbake i stolen med.. (anbefaler også trådløst headset, g930 eller noe) Det burde være simpelt.. Men i bytte er innlevelsen enorm i forhold til noe anna jeg har prøvd.. Jeg spillte half life 2 på riften, jeg fant alle knappene på keyboardet som jeg trengte, det var bare instinktivt. Men viss det er slik at du trenger hele keyboardet, så er ikke rift noe for deg. Jeg vet ikke om jeg skal syntes synd på deg eller le av deg fordi du er så opphengt i dette med keyboard. Jeg kommer til å spille dritten ut av dette viss/når det kommer, og dette har blitt kaldt den beste opplevelsen på E3. Og det er med kontroller og rift. Viss du ikke føler dette ser spennende eller gøy ut, så er det nok din egen særhet som kommer i veien for all positivitet du har for nye ting. http://www.youtube.com/watch?v=fdU-f456N-E Jeg har allerede svart på spm angående kvalmhet og andre rift spørsmål tidligere i denne tråden. Jeg blir ikke kvalm. Endret 20. juni 2013 av Athidi Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Da kan jeg i følge din logikk svare: Da ler jeg av deg som begrenser deg til kun simple spill som krever en enkel joystick eller noen få knapper. "Sigh..." Husk å kjøpe en spypose da, i tilfelle Lenke til kommentar
ThatLittleSpider Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Da kan jeg i følge din logikk svare: Da ler jeg av deg som begrenser deg til kun simple spill som krever en enkel joystick eller noen få knapper. "Sigh..." Husk å kjøpe en spypose da, i tilfelle Jeg begrenser meg selv ikke til simple spill. Jeg nyter begge. Kompleksiteten av et spill avgjør ikke hvor gøy jeg har det. eller hvor mye innlevelse jeg opplever. Takk for at du beviste hvor sær du er. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 Hva er det jeg ikke vet om Rift som ikke allerede er dekket? Og hva har dette å gjøre med at hvor lenge det tar før en hacker klarer å knekke en kode? Om jeg husker rett så var det du som mente du at Sim City sin "server funksjon" ville gjøre det umulig å cracke, da det etter ca. en måned ble cracka og man kunne spille det fullverdig offline. 3 ukers forskjell i "spådom". Driti ut det og: stakkars! haha 1. TrackIR og Rift kan sammenlignes sånn: To helt forskjellig opplevelser. TrackIR: Rift: 2. Jeg har ikke driti meg ut nei, du gjorde det. Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første. Skal vi vedde? Kommer jo annpå hva du mener med det første da. Vær litt mer spesifik? I løpet av en uke vil jeg si at jeg sitter og spiller "gratis" versonen Først denne måneden, altså 3 måneder etter release, ble det lansert en crack som visstnok skal fungere. En måned etterpå var det ingen crack ute nei, det var en crack som tillott å spille offline for de som hadde kjøpt spillet. Det er ganske driti ut å skrive at jeg driter meg ut når du selv ender med å drite deg selv ut. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Hmm, kanskje de må vurdere å bruke to skjermer. Jeg som trodde dette var planen hele tiden... Savner også DisplayPort og høyere oppdateringsfrekvens. Etter det jeg har forstått kommer Rift 2.0 til å få bedre skjermer enn den modellen de utvikler nå. Det var snakk om 1080p skjerm til prototype modellene de viste frem på E3, men selv de hadde synlige linjer mellom pixlene. FlatpanelsHD om 1080p-versjonen. Utviklerene sier ihvertfall at de vil fortsette å videreutvikle Oculus Rift etterhvert som teknologien kommer lengre. Dvs. at vi får QFD/UHD etter en stund. For min del hadde det vært kult å prøvd, men jeg tviler på jeg hadde villet brukt det i spillingen. Oppløsningen er altfor liten, og som efikkan sier ikke gode nok paneler osv. Endret 21. juni 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Hva er det jeg ikke vet om Rift som ikke allerede er dekket?Og hva har dette å gjøre med at hvor lenge det tar før en hacker klarer å knekke en kode?Om jeg husker rett så var det du som mente du at Sim City sin "server funksjon" ville gjøre det umulig å cracke, da det etter ca. en måned ble cracka og man kunne spille det fullverdig offline. 3 ukers forskjell i "spådom".Driti ut det og: stakkars! haha1. TrackIR og Rift kan sammenlignes sånn: To helt forskjellig opplevelser.TrackIR:Rift: 2. Jeg har ikke driti meg ut nei, du gjorde det. Lykke til med det. Dette spillet kommer du neppe å få tak i i bukta med det første. Dette spillet kan ikke crackes med en simpel "crack", man må simulere en server. Spørs om det noen gang kommer på plass, isåfall blir det uannsett ikke med det første. Skal vi vedde? Kommer jo annpå hva du mener med det første da. Vær litt mer spesifik?I løpet av en uke vil jeg si at jeg sitter og spiller "gratis" versonen Først denne måneden, altså 3 måneder etter release, ble det lansert en crack som visstnok skal fungere. En måned etterpå var det ingen crack ute nei, det var en crack som tillott å spille offline for de som hadde kjøpt spillet.Det er ganske driti ut å skrive at jeg driter meg ut når du selv ender med å drite deg selv ut. Du klarer aldri svare på spørsmål du. Du bare svarer hvert innlegg med noe nytt og flåsete svada. Igjen: Har du prøvd Track IR? Venter på svar. Igjen: Jeg hadde rett anngående Sim City ble hacket. Greit nok, det tok ikke en uke, men ca. 3 uker og noen dager. Grei nok "spådom" det spør du meg. Og du var jo bastand på at dette var umulig pga. server løsningen de haddde. Vel etter 3 uker ca. så var hele spillet cracka og man kunne nyte det full offline. Det var DRITI UT fra din side. Hvis du ikke kan innrømme det er du en taper. Men igjen: hva har dette med at jeg mener at rift vil floppe vs. hvor lang tid det tar en hacker å knekke en kode? Venter på svar! veldig mange blir kvalme etter å ha brukt rift i ca. 1 time. Man kan ikke se tastatur eller andre ting rundt seg når man spiller. Dette vil gjøre at det flopper mener jeg. Lenke til kommentar
MDD Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Det at man ikke man se tastaturet eller andre ting i rommet er ikke en svakhet med Rift, men snarere hele poenget... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 (endret) Du klarer aldri svare på spørsmål du. Du bare svarer hvert innlegg med noe nytt og flåsete svada. Igjen: Har du prøvd Track IR? Venter på svar. Igjen: Jeg hadde rett anngående Sim City ble hacket. Greit nok, det tok ikke en uke, men ca. 3 uker og noen dager. Grei nok "spådom" det spør du meg. Og du var jo bastand på at dette var umulig pga. server løsningen de haddde. Vel etter 3 uker ca. så var hele spillet cracka og man kunne nyte det full offline. Det var DRITI UT fra din side. Hvis du ikke kan innrømme det er du en taper. Men igjen: hva har dette med at jeg mener at rift vil floppe vs. hvor lang tid det tar en hacker å knekke en kode? Venter på svar! veldig mange blir kvalme etter å ha brukt rift i ca. 1 time. Man kan ikke se tastatur eller andre ting rundt seg når man spiller. Dette vil gjøre at det flopper mener jeg. 1. Hvis du leser faktisk hva jeg skrev, så sa jeg at spillet kommer aldri til å ligge i bukta etter en uke, og det hadde jeg helt rett i. Hvilke "hacks" som blir lansert for de som har kjøpt spillet har jeg aldri spekulert i, du refererte til "gratisversjonen", ikke "lovlig versjonen", og samme gjorde jeg. Nei det det har med denne saken å gjøre er at du ikke ikke satt deg nok inn i produktet(sim city) hvis du kommer med en spådom om at pirater kan spille det etter 1 uke, for det er, akkurat som det var med Diablo 3, svært vanskelig å få til en crack på så kort tid. Så da lurer jeg på hvor mye du egentlig vet om Rift, siden du allerede spekulerer at det flopper, når igjen ganske mange ting tyder på noe annet. Jeg har gjort mye research på Track IR ja, så jeg vet ganske godt hvordan det fungerer, jeg trykket nesten på kjøp knappen en gang. Min mening er at ingen kan egentlig forutsi om Rift blir flopp eller ikke, for veldig mye går begge veier. Men ting som du lister opp, som at man ikke ser tastatur osv, er ikke et problem i retning i flopp ihvertfall, det er som sagt halve poenget, og de fleste gamere ser svært sjeldent på hverken tastatur eller kontroll, kun n00bs som trenger det. Forskjellen på TrackIR og Rift er at med TrackIR ser du inn i cockpiten i en bil, mens med rift sitter du i cockpiten. En vesentlig, betydlig forskjell for opplevelsen Endret 21. juni 2013 av MrLG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå