_sindre_ Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det er faktisk ikke så høl i huet som det ser ut.Er det egentlig smart å sage av kontakten til skjermkortet? (Ekstra) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Akrapovic Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Liker ikke dette freemium-opplegget. Dere har jo ikke hatt en god artikkel siden dere lanserte HE! Bedre å støtte dere enn å kjøpe HE, siden det ser ut som at kvaliteten vil synke. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Din_Laban Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Begynnelsen på slutten? Jeg blir ikke å betale noe her. Det kryr av alternativer der ute internasjonalt, HW.no tilbyr ingenting andre ikke har, kanskje med unntak av norsk. Endret 18. juni 2013 av Din_Laban 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper. Jeg for min del synes dette var morsom og samtidig lærerik lesning som hjalp meg med å forstå logikken bak et PCI spor sin oppbygging. Samtidig ser jeg det at 2 skjermkort i X8 modus VS 2 skjermkort i X16 modus ikke har like mye å si som det høres ut, om logikken stemmer ved SLI/Crossfire. 31 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kceb Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 God artikkel! Selvfølgelig er det noen som kan alt og som derfor ikke trenger å repetere ting ved å lese artikler. For min del var dette lærerikt. 13 Lenke til kommentar
jomargrr Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg mener at artikkelen er interessant. Påstander/fakta som ikke er dokumentert tviler jeg bestandig på og ofte går de i glemmeboka. Fortsett med dette arbeidet, det er sikkert ikke interessant for alle, men "tillags for alle kan ingen gjæra". 9 Lenke til kommentar
RJ45 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Synest nesten dette burde testast med eit kort som støtter PCIe 3.0 også, da skal man jo ikkje tape så veldig mykje på å kjøyre eit skjermkort i x1 mode Noen som veit om man kan køyre sli med skjermkort som står i x1? Har ikkje planer om å teste men vil det i teorien fungere? 3 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Synest nesten dette burde testast med eit kort som støtter PCIe 3.0 også, da skal man jo ikkje tape så veldig mykje på å kjøyre eit skjermkort i x1 mode Noen som veit om man kan køyre sli med skjermkort som står i x1? Har ikkje planer om å teste men vil det i teorien fungere? Det forutsetter at sporet du bruker er 3.0 også. Småsporene på hovedkort er oftest 2.0 og ikke 3.0 og på eldre hovedkort 1.0... Alternativt så kan du prøve å åpne sporet i bakkant, det finnes PCI-E spor til hovedkort som har en åpning i bakkant, mener P55 kortet til Intel for en stund tilbake ble sendt med 2x slike for SLi / CF. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Nå bare lurer jeg litt - vil dette si at dette fungerer også på andre kort enn bare skjermkort? Har et SCSI kort jeg gjerne skulel brukt på en endre PC. Med kontrollerkortet er 4x, og PCen har kun 1x spor da 16x sporet er opptatt av et skjermkort (dog ut ifra denne artikkelen kan de jo bare bytte plass, lol). Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Nå bare lurer jeg litt - vil dette si at dette fungerer også på andre kort enn bare skjermkort? Har et SCSI kort jeg gjerne skulel brukt på en endre PC. Med kontrollerkortet er 4x, og PCen har kun 1x spor da 16x sporet er opptatt av et skjermkort (dog ut ifra denne artikkelen kan de jo bare bytte plass, lol). Ja, det bør det; det er PCIe i seg selv som gir fleksibiliteten. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 God artikkel! Selvfølgelig er det noen som kan alt og som derfor ikke trenger å repetere ting ved å lese artikler. For min del var dette lærerikt. Veldig riktig! Dette hadde aldri falt meg inn til å begynne med; men i et sært tilfelle er dette sikkert nyttig for folk også! 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper. Jeg for min del synes dette var morsom og samtidig lærerik lesning som hjalp meg med å forstå logikken bak et PCI spor sin oppbygging. Samtidig ser jeg det at 2 skjermkort i X8 modus VS 2 skjermkort i X16 modus ikke har like mye å si som det høres ut, om logikken stemmer ved SLI/Crossfire. Du tar feil, stupende kvalitet er et resultat av kommersialiseringen av nettstedet. Reklameblokkering er brukernes straff og vrede for dårlig innhold. Hvis du leser artikkeltråder for de seneste årene ser man stadige kommentarer om at brukere blokkerer reklamen pga dårlig innhold. Endret 18. juni 2013 av BadCat 8 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper. Adblock er vell en kosnekvens av de enorme banenrne som florerte her for en stund siden. Jeg kunne godt slått av adblock slik det ser ut akurat i dag, men jeg får fremdeles ikke noe ads, siden tracker blokerne mine tar kverken på samtlige reklamer. 6 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Personlig synes jeg det er smått latterlig at ikke alle PCIe-spor på alle hovedkort som ikke er 16x ikke har åpen ende, alt hadde vært mye mer praktisk da. AtW 4 Lenke til kommentar
Djn Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Personlig synes jeg det er smått latterlig at ikke alle PCIe-spor på alle hovedkort som ikke er 16x ikke har åpen ende, alt hadde vært mye mer praktisk da. AtW Enig; det hadde ikke akkurat vært noen voldsom ekstrakostnad heller. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Enig; det hadde ikke akkurat vært noen voldsom ekstrakostnad heller. Faktisk hadde de vel teoretisk sett Spart penger på det da de bruker mindre plastikk pr hovedkort... Men nå som jeg vet om det skal jeg ta frem remelen og prøve å åpne opp en slot. ^^ Lenke til kommentar
Finholt Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper. Jeg bruker adblock. Digger adblock. Digger HE. Folk er generelt ikke særlig glad i reklame og middelmådig innhold. Så nettsider som kombinerer disse to, de burde omstille seg eller forberede seg på døden. Godt faglig og/eller underholdende innhold er verdt å betale for. Endret 18. juni 2013 av Finholt 3 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Du tar feil, stupende kvalitet er et resultat av kommersialiseringen av nettstedet. Reklameblokkering er brukernes straff og vrede for dårlig innhold. Hvis du leser artikkeltråder for de seneste årene ser man stadige kommentarer om at brukere blokkerer reklamen pga dårlig innhold. Det er vel heller økende forventninger til kvaliteten som med alt annet i teknologiens verden. For eksempel: Mobiltelefonene.. unnskyld, smarttelefonene blir raskere, skjermen større og ytelsen skyter i været. Samtidig forventer vi at batteriet skal vare lengre enn det gjør idag. "alt var bedre før" prinsippet gjelder artikler og. Se på artiklene noen år tilbake og vurder selv. Er artiklene bedre enn nå? Er de bedre fordi du fantaserte og siklet mer på teknologien du ikke hadde? Jeg mener at i de yngre år så var verden full av ny teknologi å utforske. Om vi skal fortsette denne diskusjonen foreslår jeg at en moderator bruker litt magi og oppretter en egen tråd så denne artikkelen får ha kommentarfeltet sitt i fred. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg BadCat Skrevet 18. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2013 Artiklene var langt bedre før 2005. Jeg hadde selvbygde oppsett med kraftig prosessor og 3D-grafikkortfør nettstedet ble til, så jeg har aldri vært i den situasjonen du sikter til. I gamle dager greide i det minste dette nettstedet å publisere noen greie artikler/tester om de aktuelle hovedkort, chipset, prosessorer og det er langt mer enn de makter i dag. For meg var det game over for dette nettstedet i 2006 da det ble kommersialisert. Å kjøpe opp ett nettsted for å spekulere i å omstrukturere innholdet til å bli noe annet er en hån mot brukerne. På lik linje med andre selskaper som blir kjøpt opp og videreført under "everything changes but the name". Problemet er at folk fortsetter å bruke tjenesten selv om det kun er navnet tilbake, mens folk burde ha boikottet og sagt "Haha, kos dere med det det tomme skallet dere har kjøpt." 15 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper. Jeg for min del synes dette var morsom og samtidig lærerik lesning som hjalp meg med å forstå logikken bak et PCI spor sin oppbygging. Samtidig ser jeg det at 2 skjermkort i X8 modus VS 2 skjermkort i X16 modus ikke har like mye å si som det høres ut, om logikken stemmer ved SLI/Crossfire. Konsekvensen av at vi ikke liker å se reklame, ja. Det er bare synd at de ikke tjener på klikk istedenfor reklame, men så er ikke verden slik. De kommer nok ikke til å tjene noe på meg dersom de skal tvinge på meg en avgift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå