Gå til innhold

Thriller-kortfilm med horrortwist!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter mye arbeid har vi omsider laget en ny kortfilm. Vi er naturlighvis kjempespente på deres tilbakemelding! :)

Filmen er på rundt 3 min, med skuespillere fra Canada, en fra Oslo, og en som har utdannelse fra New York. Canon 7D er brukt under innspilling, med anamorphic-adapter for å skapte det cinematiske formatet. Hvis det er noen spørsmål ang. tekniske ting, er det bare å fyre løs med spørsmål- så svarer vi så godt vi kan.

Her er filmen:

Vi har laget en del før, blandt annet scif-fi spillefilmen “EVERYWHEN”. Ta en titt her om det høres interressant ut: www.youtube.com/JARANDandJENS

Vi har også en facebook side om du ønsker å ta kontakt, eller vil holde dere oppdaterte på nytt innhold: www.facebook.com/JARANDandJENS

God filmopplevelse, og dropp gjerne en liten kommentar!

Vi jobber for å bli bedre, så om dere har litt innput er det bare hyggelig :)

Vennlig hilsen,

Jarand & Jens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lyd, filming, skuespill osv virket ganske bra, selv om jeg ikke hang helt med i historien.

Syns det så litt rart ut med norsk politiskilt kombinert med god engelsk.

når negeren er skutt regner det ingenting på han, men når vi ser tilbake på politimannen regner det en del bak han, men regnlyden er der hele tiden.

Og på hvilken måte er han kuren? og hva er grunnen til konflikten i starten?

Syns det virker som en god filmtrailer, men som kortfilm syns jeg den er noe løs.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lyd, filming, skuespill osv virket ganske bra, selv om jeg ikke hang helt med i historien.

Syns det så litt rart ut med norsk politiskilt kombinert med god engelsk.

når negeren er skutt regner det ingenting på han, men når vi ser tilbake på politimannen regner det en del bak han, men regnlyden er der hele tiden.

Og på hvilken måte er han kuren? og hva er grunnen til konflikten i starten?

Syns det virker som en god filmtrailer, men som kortfilm syns jeg den er noe løs.

Hei Evelen,

Takk for hyggelig svar :)

Politiskilt på norsk med engelsk dialog har en enkel bakgrunn: synes ikke norsk dialog fungerer så godt, så velger derfor engelsk. Politiuniformen er da på norsk, men som i The Girl With the Dragon Tatoo tar vi oss noen friheter akkurat der, og håper publikum ikke legger så mye vekt på det.

Det regner hele tiden, like mye. Hvis du ser i hjørnet ser du regnet fosser ned. Kun en lysere bakgrunn som gjør det lettere å se på politimannens-vinkel.

Hvordan han er kuren er opp til seeren, men min tanke er at det er noe i hans blod som kan skape en kur. De trodde det var et objekt (f.eks sprøyte) som han hadde tilgang til- som forklarer konflikten på starten. Det er "noe" han mørke har, som politimannen vil vite hvor er. Det sies i dialogen :)

Poenget med filmen var å skape suspens og spenning på 4 minutter, som om klippet er tatt ut av en lang film :)

igjen, takk for at du så den !:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...