Gå til innhold

USA - supermakten over alle supermakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se dokumentaren du!

Amerikanerne fjerner her hasj-produsenter, samtidig som de driver veldedig arbeid for lokalbefolkningen.  

Jeg gjentar:

SE DOKUMENTAREN!

 

jeg så denne dokumenteran (ingen spørsmålstegn blir stilt, ingen kritiske kommentarer)

 

det som var det mest interessante å se er amerikanske soldaters maktmisbruk og vold mot mennesker.

Samtidig uttaler lederen for patruljen at de har ingen politi-myndighet i Afghanistan, men de brenner opium / cannabis utstyr som de også aktivt leter etter. (dette minner meg litt om amerikansk organisert forgifting av jordsmonnet og grunnvannet i Columbia i deres kamp mot "narkotika".)

 

Til opplysning er dyrking og bruk av cannabis en gammel Afghansk tradisjon. Men i kjent amerikansk stil blir amerikansk lov den eneste gjeldende lov i et usa-okkupert land.

 

(ser for meg utenlandske styrker brenne ned alkohol-og tobakks fabrikker i usa samt mishandle arbeiderne ved fabrikkene)

:D

 

et ord (av flere selvsagt) beskriver godt usa's utenrikspolitikk:

 

etnosentrisme:

forherligelse av ens egen nasjon og dens kultur, og negativt syn på andre nasjoner og kulturer i den utstrekning de avviker fra ens egen.

Lenke til kommentar
det som var det mest interessante å se er amerikanske soldaters maktmisbruk og vold mot mennesker.  

Hva har USA å tjene på å mishandle afgahnere? Ingenting. Hva har USA å tjene på å være i det møkka-landet? Ingenting. Hvorfor er de der da? Jo, fordi de er gode mennesker å vill hjelpe folket med å bygge et demokrati og en rettsstat og skape velstand. Hva har Norge bidratt med for den 3.verden? Jo: Misjonærer, penger i lomma på diktatorer, og et og annet fattig feltsykehus. Patetisk!
Lenke til kommentar
Ja vel. Fordi det er aghansk kultur, så er narkotika OK.  

 

Maktmisbruk? Det er til hjelp for folket!

 

om cannabis er narkotika eller ikke er avhengig av hvor i verden man befinner seg. I tillegg er det faktisk usa som presset gjennom kriminalisering av cannabis via FN på midten av 1900-tallet.

Slik kriminaliserte de store deler av afro-amerikansk og meksikansk befolkning. Cannabis er dessuten et mildt rusmiddel, mildere enn alkohol f.eks.

 

tobakk og alkohol er som kjent kjemiske stimulanter slik som heroin og paracet er. (verdens største narko-bransje er forresten

legemiddelindustrien (etter at den ble privatisert og $$ er prioritet nr.1, jfr. f.eks. aids-relaterte medisiner problematikken), se også bivirkninger til hvilket som helst legemiddel i felleskatalogen)

 

Siden du så dokumentaren og stiller spørsmålstegn ved maktmisbruk: så du ikke hvordan de behandlet bøndene som hadde noen kjemi-tønner i bakgården?

Lenke til kommentar
Taliban klarte faktisk å hindre produskjon av narkotika. USA  begynner å få dreisen på dette nå. Disse "kjemi-tønnene" var fulle  av ting man ikke nevner høyt, og de fortjente ikke noe bedre, de visste hele tiden at de drev med ulovlig virksomhet.

 

tønnene inneholdt kjemikalier for å destilere opiumvalmuefrø såvidt jeg vet.

Ulovlig? i følge hvem?

Kan du forklare meg nærmere hvilke rettigheter som knytter seg til ødeleggelse av andres arbeid (dyrking av opium-valmuer og cannabis-planter) under okkupasjon av en annen suveren nasjon?

spesielt med tanke på at krigen offisielt er over, usa er der for å opprettholde orden (offisielt), samtidig som soldatene i dokumetaren sier at de ikke har politi-myndighet i landet. Jeg ser på dette som problematisk.

Lenke til kommentar

vennligst trykk på knappen "varsle mod." dersom du føler deg mobbet. Jeg forbeholder meg retten til å sammenfatte (utfra dine innlegg) at du på mange måter er inhuman eller bedre beskrevet som det motsatte av filantrop. Dersom en moderator finner det upassende, tar jeg dette til etterretning.

Lenke til kommentar

Heraldo: Word til deg også!

 

JoachimR: Tror faktisk at du fortjener å mobbes litt da en del av dine synspunkter hører hjemme på 1400-tallet! FiskePinna har sine uttalelser han også, men de er til tider både fornuftige og ikke-fornuftige, så det er han om det, men du derimot...

 

Varsel mod = tråd stengt!

Lenke til kommentar

Kjiipt at ikke arnie kan bli president, håper de endrer lovverket.

Hva med Hulk Hogan, han tror jeg ville egne seg som president...

 

Jeg syntes at valget i california sier alt om Usa, at en hollywood stjerne kan bli guvernør er jo helt sinnsykt(selv om jeg synes samtidig at det er utrolig morsomt), mannen nektet å stille i alle debatter fordi mest sannsynlig ville han ikke kunne svart på en dritt. Utrolig hva den mannen har fått til med å snakke dårlig amerikansk og spise masse steroider...

Lenke til kommentar

"Human Rights Record of the United States"

By Information Office of the State Council of the People's Republic of China

 

http://www.china-embassy.org/eng/26488.html

 

:D

 

"For many years, the US government has year after year published reports on human rights conditions in other countries in disregard of the opposition of many countries in the world, cooking up charges, twisting facts and censoring all countries except itself. It also publishes a report every year to make a so-called appraisal of anti-drug trafficking campaigns of 24 countries including all Latin American countries. "

 

Forresten så hadde det jo vært morsomt med Richard Stallman som president i røvernasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...