Gå til innhold

USA - supermakten over alle supermakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har ikke hørt om raketter bomber sluppet med fly? USA har grunn til å frykte!
Jeg er også motstander av bomber sluppet fra fly.
Jeg regner meg som Amerika-venn (www.VennerAvAmerika.no).
6. August, 1945 ble verdens første atombombe sluppet over den japanske byen Hiroshima. Atombomben ble sluppet av et amerikansk B-29 bombefly. Rundt regnet 90.000 - 140.000 mennesker ble drept, mens mange fremdeles lider. Bomben utslettet mer enn 10 kvadratkilometer og mye utenfor det ble alvorlig skadet.

 

Tre dager senere slapp USA den andre atombomben over Nagasaki. 60.000 - 80.000 mennesker ble drept av denne.

 

2. verdenskrig var over, USA viste USSR ved dette deres makt.

Du synes det er greit å angripe sivile amerikanske mål... her er det noe jeg ikke forstår..... :oops: :roll:
Er det noe du ikke forstår?
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Wow, utrolig hvor mange tar Bowling for Columbine helt seriøst, og som om det var Bibelen eller noe.

 

USA står for all faenskapet i verden? :lol:

Ja, skulle likt å se deg argumentere den fullt ut.

 

USA har gjort sin del av tabber i fortiden, det vet alle og det er ingen hemmelighet.

 

Men å sette all nåtidens faenskaps skyld på USA... det er å strekke seg alt for langt.

Lenke til kommentar
i denne filmen er det fakta og <b>fiskepinna</b> har jo ikke peiling her da.
Den filmen synes jeg var kjedelig og uinterresant. Fakta my ass. MIcheal Moore er bare en feit ****** som lumper rundt og tjener penger på dere sosialister...

Hva er det jeg ikke har peiling på? Hvor tar jeg feil? Synes jeg har ganske god peiling på emner som historie, økonomi og samfunnet generelt.

til alle dere fjondotter som diskuterer en sak uten egentlig ha peiling, det er usa som står for alt faenskapet i denne verden og at du fikk bank pga en usa-norge pin forstår jeg godt. Skulle gjerne h ...
Tror du virkelig at all faenskapen i verden ville forsvinne hvis USA bare ble lagt ned og emigrantene kom tilbake til Europa og bøffelen igjen fikk beite fritt? Ærlig talt asså, det må gå ann å forvente litt mer seriøsitet, selv fra en trønder.
hmm, noenganger lurer jeg på hvorfor jeg er arbeidsløs.
Det er sikkert fordi du har valgt feil utdannelse. Det er ikke USA sin feil.
Yup.
Eller som DrD pleier å si :
1. Jeg betrakter Pentagon, Det Hvite Hus, WTC, og Oklahoma "whatever" Building legitime mål.

2. Jeg betrakter de amerikanske soldatene som hjernevaskede og lite greie leiesoldater som selger seg for oljeindustrien.

Lenke til kommentar

Michale Moore er en luring! Og det er desverre fakta. For en tid til bake sendte TV2 en NORSKPRODUSERT dokumentar om de amerikanske freedom forcesene i Afganistahn. Hvis du betaler noen få kroner kan du se den på TV2s WEB-TV. Se etter "home of the brave" her ser vi amerikakanske soldater som deler ut godeteri til de små aghanerne.

 

Ja vel da, sa det er OK å slå meg ned om jeg har USA-Norge pin på? Kan jeg slå ned de som går med SU eller RU merker????

Lenke til kommentar
Jada, landet er herjet av krig, sykdom og store menneskegrupper flykter fra sine hjem på grunn av nettopp USA! Det eneste barna der ønsker seg/trenger er selvfølgelig GODTERI!
tror barna ble ganske glad for det godteriet jeg. Nå har USA gitt afghanserne friheten til å komme seg ut av hegnemyra landet har vært i siden 70-tallet. Hva har Norge bidratt med i Afghansistan? "Fedon Lindbergs beste"?
Lenke til kommentar
Se dokumentaren du!

 

Amerikanerne fjerner her hasj-produsenter, samtidig som de driver veldedig arbeid for lokalbefolkningen.

 

Jeg gjentar:

 

SE DOKUMENTAREN!

 

Tror ikke argumentasjonen din er helt god.

 

Heroin-produksjonen i nettopp Afghanistan skjøt til himmels etter Taliban-styret sitt fall, og på landsbygda gikk man tilbake til det gode gamle "_pule_ på smågutter som status-symbol fordi vi ikke har biler"-opplegget som, nettopp Taliban-styret hadde satt en stopper for.

 

Veldedig arbeid? Det må du fortelle mer om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja psykocybe, for USA gikk rundt å fyret løs på sivile i Afghanistan som formål... :roll:

 

Michael Moore har aldri sagt at filmen hans var en dokumentar. Han har sagt at alle faktaene i filmen hans er sanne. Og det er sikkert helt korrekt, siden det ikke finnes mange fakta i den! :lol:

 

Her er et eksempel på en nettside som tar for seg dette problemet med "Bowling for Columbine":

 

http://www.hardylaw.net/Truth_About_Bowling.html

 

Ta en titt på det der og så kan man virkelig begynne å føle skam over å ha blitt lurt noe så forhejævlig.

:lol:

Lenke til kommentar

...

Også litt om Michale Moore.

http://www.monticello.no/aktuelt/moore.html

 

Michael Moore's "Bowling for Columbine" won the Oscar for best documentary. Unfortunately, it is not a documentary, by the Academy's own definition.

 

The injustice here is not so much to the viewer, as to the independent producers of real documentaries. These struggle in a field which receives but a fraction of the recognition and financing of the "entertainment industry." They are protected by Academy rules limiting the documentary competition to nonfiction.

 

Bowling is fiction. It makes its points by deceiving and by misleading the viewer.

 

Dette blir litt for barnslig. "_Shit_fit" tror jeg er ett godt amerikansk ord i denne forbindelse. Jeg synes filmen er morsom, og at Moore får sine poenger frem på en underholdende måte, punktum.

Lenke til kommentar
Ja psykocybe, for USA gikk rundt å fyret løs på sivile i Afghanistan som formål... :roll:

 

1. Blir det for vanskelig for deg å skrive nicket mitt, kan du klippe og lime fra en av postene mine. Nicket står korrekt skrevet over avataren. Var det derimot et forsøk på å være barnslig, klarte du det ganske bra. Syns du kanskje ordet "promp" er morsomt fremdeles?

 

2. Går og fyrer. Presens, ikke preteritum.

 

3. I og med at krigen offisielt er over, blir ikke dette det samme som om Sverige skulle ha hatt et par bataljoner på besøk i Bergen, og de tilfeldigvis plaffet ned et par nordmenn om dagen?

 

"Ojoj, et hendig uhell at vi drepte moren din. Men, her, ta en liten kjærlighet på pinne og et skjerf, så går det nok bra."

Lenke til kommentar
"Ojoj, et hendig uhell at vi drepte moren din. Men, her, ta en liten kjærlighet på pinne og et skjerf, så går det nok bra."
1. Tror du afghanere flest er glade for at talibanstyre falt eller tror du at de ønsker det tilbake?

2. Mener du krigen mot Afghanistan bare kan forsvares hvis det var for å ta Osama og nettverket hans?

3. Hvilke motiver har USA for å ha tropper i Afghansistan?

4. Er demokrati en forutsetting for å skape velstand?

5. Er byen Bergen og laget Brann? :D

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Dette blir litt for barnslig. "_Shit_fit" tror jeg er ett godt amerikansk ord i denne forbindelse. Jeg synes filmen er morsom, og at Moore får sine poenger frem på en underholdende måte, punktum.

Leste du linken som jeg la frem?

 

Bowling for Columbine er sikkert en underholdende film på en eller annen måte, det er det ikke noe tvil om. Den fremhever noen ting om USA som kanskje vi må reflektere på. Men, måten han gjør det på er å ta ting ut av sammenheng og rett og slett lyge, fabrikere "bevis" på ting, etc. Mange av tingene i den filmen er ikke tilfeldig, de er heller opplagt aka "staged".

 

Filmen, DrDoogie, er sikkert morsom, spesielt for deg, fordi du søker etter noe som kan mate ditt hat for USA, selv om det kanskje er med falskt grunnlag.

 

Jeg skal se filmen snart, og hadde jeg ikke visst at mange ting i den er falske, løgner, eller rett og slett på-funn, så hadde jeg også kanskje blitt lurt... helt til jeg gikk og sjekka de tingene som ble snakket om.

 

Moore får frem sine punkter ved å bedrage. Seriøst, det går da an å få sine poeng frem uten å lyge og å være falsk?

Å ja, vent litt, filmen må jo være salgbar. Glemte det visst. Ooops... Sannheten er for kjedelig.

 

psilocube, ja, krigen i Afghanistan er ferdig, mot Taliban. Krigen mot al-Qaida, er ikke ferdig. Den kommer kanskje aldri til å bli "ferdig". Hvis svenskene var i Bergen fordi Friele hadde nettopp blitt tatt ut av styret, og det var kaos i Bergen fordi hele Norge sin regjering hadde blitt satt ut av spillet grunnet terrorvirksomhet... og de da prøvde å opprettholde orden og prøve å få ting i stand igjen, og hvis det skjedde en ulykke hvor nordmenn ble drept, så er det forståelig.

 

Vær så snill å ikke forenkle hver eneste ting ned til noe helt annet. Når man forenkler komplekse problemer og situasjoner, så ender det vanligvis med at man får et feilaktig bilde av hva den går ut på.

Lenke til kommentar

Moore får frem sine punkter ved å bedrage. Seriøst, det går da an å få sine poeng frem uten å lyge og å være falsk?

Å ja, vent litt, filmen må jo være salgbar. Glemte det visst. Ooops... Sannheten er for kjedelig.

 

Så sant, så sant.

 

"I determine that [iraq] planned, authorized, committed, or aided the terrorist attacks that occurred on September 11, 2001."

 

- George Bush, March 18 2003

 

"We've had no evidence that Saddam Hussein was involved with September the 11th."

 

- George Bush, September 14 2003

 

Seriøst, det går da an å få sine poeng frem uten å lyge og å være falsk?

 

psilocube

 

Fremdeles for vanskelig?

 

ja, krigen i Afghanistan er ferdig, mot Taliban. Krigen mot al-Qaida, er ikke ferdig. Den kommer kanskje aldri til å bli "ferdig".

 

Nei, ikke sånn som USA buser frem og redder verden fra ikke-eksisterende MØV/sikrer seg litt olje (stryk det som passer).

 

Hvis svenskene var i Bergen fordi Friele hadde nettopp blitt tatt ut av styret, og det var kaos i Bergen fordi hele Norge sin regjering hadde blitt satt ut av spillet grunnet terrorvirksomhet... og de da prøvde å opprettholde orden og prøve å få ting i stand igjen, og hvis det skjedde en ulykke hvor nordmenn ble drept, så er det forståelig.

 

Opprettholde orden og prøve å få ting i stand igjen, ja. Beklager at jeg ler rått. Please. :roll:

 

Vær så snill å ikke forenkle hver eneste ting ned til noe helt annet. Når man forenkler komplekse problemer og situasjoner, så ender det vanligvis med at man får et feilaktig bilde av hva den går ut på.

 

Hva går dette ut på, da? Egentlig?

 

Helt til slutt, et fint bilde:

 

TMW09-10-03.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...