Gå til innhold

USA - supermakten over alle supermakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurra, nå får jeg sjangsen til å øse ut av meg det akkuratt jeg mener, helt uten å starte egne poster!

Hip hip hurra, jeg er bare best!

 

...men når det er sagt, kan det vel være like greit å løfte blikket opp fra navlen en gang iblant og chille litt.

 

Vil allikevel kort nevne at det jeg frykter med USA, er fenomentet "Fool's Mate".

* USA er velsignet med naturbarrierer som grenser, og vil derfor aldri bli invadert.

* USA har en enorm økonomi (som store deler av verden er avhengige av)

* USA har en hær (og ABC-våpen) som mangler sidestykke

 

Dette, samt andre ting, gjør USA istand til å utkjempe krig uten våpen.

Lenke til kommentar

Så hygglig! USA er jo mitt yndlingstema også jo!

 

Du har ikke hørt om raketter bomber sluppet med fly? USA har grunn til å frykte! Jeg regner meg som Amerika-venn (www.VennerAvAmerika.no).

Jeg gikk en stund i viter/vår med en pin, med amerikansk og norsk flagg forent. Inntil jeg to ganger ble forsøkt slått ned pga. den.

 

Det synes jeg er skremmende. USA har instalasjoner over hele verden og frykte. Et mariott-hotell ble jo som kjent sprengt i luften på Jakarta(tilfeligvis 20 meter fra den norske ambassaden).

 

USA er jo et av verdens største land. At de da har en stor hær er vel naturlig. USA må være i stand til å forsvare seg, f.eks. mot potensielle angriper som lille Sadamm der nede i Iraq. Det er ganske vennligsinnet å komme å befri et land med sine freedomforces, uten å ha noe sted å sende faktura!

 

Du synes det er greit å angripe sivile amerikanske mål, men du går samtidig med på at deler av verden er avhengig av den amerikanske økonomi. her er det noe jeg ikke forstår..... :oops: :roll:

Lenke til kommentar

Så hygglig! USA er jo mitt yndlingstema også jo!

 

Du har ikke hørt om raketter bomber sluppet med fly? USA har grunn til å frykte! Jeg regner meg som Amerika-venn (www.VennerAvAmerika.no).

Jeg gikk en stund i viter/vår med en pin, med amerikansk og norsk flagg forent. Inntil jeg to ganger ble forsøkt slått ned pga. den.

 

Det synes jeg er skremmende. USA har instalasjoner over hele verden og frykte. Et mariott-hotell ble jo som kjent sprengt i luften på Jakarta(tilfeligvis 20 meter fra den norske ambassaden).

 

USA er jo et av verdens største land. At de da har en stor hær er vel naturlig. USA må være i stand til å forsvare seg, f.eks. mot potensielle angriper som lille Sadamm der nede i Iraq. Det er ganske vennligsinnet å komme å befri et land med sine freedomforces, uten å ha noe sted å sende faktura!

 

Du synes det er greit å angripe sivile amerikanske mål, men du går samtidig med på at deler av verden er avhengig av den amerikanske økonomi. her er det noe jeg ikke forstår..... :oops: :roll:

Lenke til kommentar
1.Hva gjør egentlig den amerikanske president, George W. Bush?

2.Er USA fremtidens land?

1. Sikrer USA og vesten og demokratiet mot terrorister/sosialister. Jobber for demokratisk utvikling i Midtøsten og tar alle drittjobbene som vi i Europa er for pysete og for evneveike/handlingslammede til å gjennomføre.

2.For de som tror på firhet, demokrati og kapitalisme ja.

Lenke til kommentar

* USA har en enorm økonomi (som store deler av verden er avhengige av)

Men når revolusjoner starter i land som ikke lenger finner seg i utplyndring av rike kapitalister, vil hele grunnlaget for USA's enorme økonomi forsvinne.

* USA har en hær (og ABC-våpen) som mangler sidestykke

Det er problemet. De vil nok gjøre mye for å unngå revolusjoner i land, det har de gjort før og vil nok prøve seg igjen. Jeg vil tippe at om de tror en revolusjon er nært forestående, vil de angripe så fort som mulig for å "hjelpe" folket. Når så krigen er over kan de gjøre som de vil med landet og dermed fortsette plyndringen. Så lenge de får etablert kapitalisme. Med privat eiendom og noen som eier produksjonsmidlene, vil de vel være stort sett fornøyde.

Lenke til kommentar
1. Jeg betrakter Pentagon, Det Hvite Hus, WTC, og Oklahoma "whatever" Building legitime mål.

2. Jeg betrakter de amerikanske soldatene som hjernevaskede og lite greie leiesoldater som selger seg for oljeindustrien.

Bare for å gjøre det klart hvilke verdier DrDoogie står for. Trenger ingen videre kommentar.

 

Nå sendte jeg deg en PM for noen dager siden, hvor jeg ba deg ta ballen og ikke spilleren. Jeg gjentok dette idag, da du sa at du ikke forstod hva jeg mente.

 

Jeg har avsluttet min diskusjon med deg, fordi jeg forstår at dette forumet ikke er min personlige lekekasse hvor jeg har ubegrenset rett til å gnåle på sludderet jeg kommer med.

 

Ei heller tror jeg andre ser på det som interessant at to personer tar over en tråd og gjør den om til en pisse-konkurranse.

 

Så når du nå for 2. gang trekker mine uttalelser frem i en tråd jeg kommenterer i, ber jeg deg tenke over hva du ønsker å oppnå med det.

Lenke til kommentar
sludderet jeg kommer med.

Endelig sier du noe fornuftig.

Kan ikke se noen steder i retningslinjene at det ikke er lov til å siter andre personer i forumet. Har du skrevet en tekst på en offentlig plass som dette her så må du stå for det du sier. Hadde det du sa vært urelevant i forhold til topicen så hadde jeg skjønt deg, men dette har i høyeste grad med headline å gjøre. Dette har ikke noe med ballen å gjøre. Dine innlegg taler for seg, og trenger ingen motargumenter.

Lenke til kommentar

...

Du synes det er greit å angripe sivile amerikanske mål, men du går samtidig med på at deler av verden er avhengig av den amerikanske økonomi. her er det noe jeg ikke forstår..... :oops: :roll:

 

Den var kanskje til meg?

 

Jeg kan vel kommentere den da... som nevnt ovenfor, kan USA utkjempe krig uten våpen.

 

Det er punkt 1.

 

Punkt 2 er erkjennelsen av at slike ting som Verdensbanken sine påtvungne tiltak for land som trenger lån, utnyttingen av fattige land gjennom "fri"-handel, osv. dreper en del mennesker. Og gjør livet surt for ganske mange andre.

 

Punkt 3 er litt dypere. Og krever litt tankevirksomhet av tilhøreren (ok, det er arrogant. Men sant.).

 

Punkt 3: "Hvis noen dreper deg, hvilken forskjell gjør det for deg om det er Hitler ellor mor Theresa?"

 

Når det gjelder Oklohoma City Building, som Timothy McVeigh knallet av, så kan jeg forstå at det burde jeg ikke tatt med. Det er svært få folk som faktisk vet hva som skjedde i Waco, i og med at massemedia presenterte det myndighetene serverte dem.

Lenke til kommentar

Verdenbanken har begynt med mord? Forklar litt nærmere for oss med begrenset hjernekapasitet....

 

Betrakter du FORTSATT WTC, Pentagon, Det hvite hus som legiteme mål?

 

De amerikanske soldatene er leiesoldater? Neppe. Staturere karer finnes neppe. Jeg har tidligerte bodd i USA, og flytter ditt om halvannet år. Dersom jeg kommer til å være der når jeg er atten, da skal jeg skrive meg inn i Army, Navy eller Marines. Da ville jeg følt at jeg hadde gjort nok. De selger seg til oljeindustrien?! Hvor har du det fra da?

 

Ja, det var en gang en svær fremmedkultuyrrel person, med 1 meter fra skulder til skulder som truet med å slå meg ned. Den andre gangen var det to ungdommer med SU merker som ble litt vel pågående der de ville ha svar på hvorfor jeg gikk med merket.

 

USA plydrer land? Det er derfor det blir revolusjon noen steder???

Lenke til kommentar
Verdenbanken har begynt med mord? Forklar litt nærmere for oss med begrenset hjernekapasitet....

 

Nei, du har misforstått. Jeg sa at Verdensbanken tvang land til å iverksette tiltak som medførte negative konsekvenser for innbyggerne i vedkommende land, deriblant tap av liv og livskvalitet.

 

Hvis dette er interessant, må du gjerne starte en egen tråd om det.

 

Betrakter du FORTSATT WTC, Pentagon, Det hvite hus som legiteme mål?

 

Ja.

 

De amerikanske soldatene er leiesoldater? Neppe.

 

Har ikke amerika en profesjonell hær da? Men det er vel ikke _helt_ korrekt å kalle dem leiesoldater i ordets egentlige betydning, da dem jo tjenestegjør _kun_ for hjemlandet sitt.

 

Men nå gav da jeg uttrykk for hvordan jeg så på dem, gitt deres bidrag til det USA holder på med, samt deres oppførsel overfor sivilbefolkning etc. i Irak og Afghanistan.

 

Staturere karer finnes neppe. Jeg har tidligerte bodd i USA, og flytter ditt om halvannet år. Dersom jeg kommer til å være der når jeg er atten, da skal jeg skrive meg inn i Army, Navy eller Marines.

 

Jeg er sikker på at ikke alle tyskerne som tjente Hitler var dårlige mennesker.

 

De selger seg til oljeindustrien?! Hvor har du det fra da?

 

Du leser tydeligvis nyhetsbildet så forskjellig fra meg at om jeg detaljert forklarte deg hvilke elementer jeg legger til grunn for en slik vurdering, ville du allikevel vært uenig i mitt syn.

 

 

USA plydrer land? Det er derfor det blir revolusjon noen steder???

 

Um. Jeg ser faktisk ikke forbindelsen her.

Lenke til kommentar

De amerikanske soldatene er leiesoldater? Neppe. Staturere karer finnes neppe.

 

 

Les dette først heller. De er ikke akkurat staute karer etter min mening.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/09/20/379002.html

 

Legg merke til at det skjedde innenfor sikkerhetssonen. (ja, nettopp der man IKKE skal gå).

 

Off topic vil jeg også nevne at www.antipsykopat.net er den teiteste og mest uforståelige websiden jeg har sett siden Vigrid lanserte sine teorier på nettet.

Siden til VenneravAmerika.no er iallefall seriøs og forståelig, selv om jeg ikke er enig i synspunktene deres.

Lenke til kommentar

til alle dere fjondotter som diskuterer en sak uten egentlig ha peiling, det er usa som står for alt faenskapet i denne verden og at du fikk bank pga en usa-norge pin forstår jeg godt. Skulle gjerne hvert den som har gitt deg bank og. Uansett, usa finansierte afghanistans styre (taliban) for så å gå til angrep, de finansierte irak til å gå inn i kuwait for så å "befri" kuwait igjen (noe de ikke hadde trengt hvis de ikke blandet seg inn fra starten av) så angriper de irak som de først finansierte.

 

og filmen/dokumentaren <b>Bowling for Columbine</b> anbefales på det sterkeste før dere fortsetter å diskutere subjektive meninger. i denne filmen er det fakta og <b>fiskepinna</b> har jo ikke peiling her da. The childs lost. be nice

Lenke til kommentar

til alle dere fjondotter som diskuterer en sak uten egentlig ha peiling, det er usa som står for alt faenskapet i denne verden og at du fikk bank pga en usa-norge pin forstår jeg godt. Skulle gjerne hvert den som har gitt deg bank og. Uansett, usa finansierte afghanistans styre (taliban) for så å gå til angrep, de finansierte irak til å gå inn i kuwait for så å "befri" kuwait igjen (noe de ikke hadde trengt hvis de ikke blandet seg inn fra starten av) så angriper de irak som de først finansierte.

 

og filmen/dokumentaren <b>Bowling for Columbine</b> anbefales på det sterkeste før dere fortsetter å diskutere subjektive meninger. i denne filmen er det fakta og <b>fiskepinna</b> har jo ikke peiling her da. The childs lost. be nice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...