Gå til innhold

treng billig bærbar pc til gaming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du mener 15-30 fps kan jeg være enig.

Hvorfor tror du ikke at den vil få noe høyere FPS enn det?

Ett 765M klarer jo BF3 med 1080p Ultra m/ 4x MSAA med gjennomsnittlig 20FPS, og hvis vi baserer oss på at BF4 er like krevende burde da ikke 1080p High og over 30FPS være umulig?

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Treng en laptop nå. har en 5 år gammel en.

Jeg vet ikke ka som er top på grafikkkort og CPU nå. som jeg har hørt er 670m og 730(nyeste nvidia bra)

prisklasse 7000-10000kr.

vill helst ha windows 7. hørt mye dårlig om windows 8 & virker litt "avansert"

Pcn må klare å takle fremtidlig spill som battlefield 4 på maks.

Windows 8 er vel ein tilvenings sak :p Synest det er veldig bra, og ikkje spessielt avansert :p pcen gjekk ein del raskere med det + startet 1-4 sek raskere :p

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du ikke at den vil få noe høyere FPS enn det?

Ett 765M klarer jo BF3 med 1080p Ultra m/ 4x MSAA med gjennomsnittlig 20FPS, og hvis vi baserer oss på at BF4 er like krevende burde da ikke 1080p High og over 30FPS være umulig?

Fordi Notebookreview tester en del av BF3 som er særdeles lettkjørt: som tidligere sagt vil et 650M duve på 20-30 fps på Low @ 720p når det blir heftig i BF3 til tross for at NoteBookReview lover at den skal klare High @ 768p med 50% høyere framerate.

Lenke til kommentar

Hvis budsjetter er maks 10 000 kroner, og ønsket er først og fremst best mulig spillytelse innenfor det budsjettet:

15-tommer: Multicom Xishan W350S

17 tommer: Multicom Xishan W370S

Du får dem litt billigere hvis du velger versjonene uten SSD, men jeg synes det er temmelig lite smart å kjøpe en pc uten SSD nå for tida, så derfor.

Hvis du trenger operativsystem (Windows), så må det plusses på prisen, men du kommer likevel til å holde deg innenfor maksprisen.

Hvis ikke GTX 765M er bra nok, så gå like gjerne for en maskin med GTX 780M - ingen grunn til å velge GTX 770M, som er et kort i "ingenmannsland" etter min mening. Da må du selvfølgelig opp i pris, men du får jo Multicom-maskiner med GTX 780M fra ca.13 000 kroner. Altså samme eller billigere pris enn det enkelte andre produsenter vil ha for sine laptoper med GTX 770M i.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Fordi Notebookreview tester en del av BF3 som er særdeles lettkjørt: som tidligere sagt vil et 650M duve på 20-30 fps på Low @ 720p når det blir heftig i BF3 til tross for at NoteBookReview lover at den skal klare High @ 768p med 50% høyere framerate.

min kompiss sin 650m spiller BF3 på medium-high settings med 40-50 FPS på 900p

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

min kompiss sin 650m spiller BF3 på high settings med 40-50 FPS på 900p

Sist jeg prøvde High på 1600x900 med min laptop så jeg 40-50 fps i basen, problemet var bare at jeg møtte på en tank + jeep med C4 + tre engineers, og det er veldig unødvendig at frameraten faller under 10 fps når det er så mye som skjer rundt deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg prøvde High på 1600x900 med min laptop så jeg 40-50 fps i basen, problemet var bare at jeg møtte på en tank + jeep med C4 + tre engineers, og det er veldig unødvendig at frameraten faller under 10 fps når det er så mye som skjer rundt deg.

hehe okay, har ikke testet selv bare han som sa d til meg, men utifra det du beskriver her virker det nesten som om det er CPU som svikter.

Lenke til kommentar

hehe okay, har ikke testet selv bare han som sa d til meg, men utifra det du beskriver her virker det nesten som om det er CPU som svikter.

Jeg har svært vanskelig for å tro at en i7-3720QM (turbo boost til 3.4GHz på alle kjerner) var en flaskehals i BF3.

Mitt 650M har også 2GB VRAM å rutte med, så det er heller ikke flaskehalsen.

Det er rett og slett alt for lite futt i 650M for å fungere skikkelig for tyngre spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale laptop til å spille på.. Du kaster bort pengene dine, som du heller kan spare til en skikkelig stasjonær til 10+ tusen. Jeg kjøpte en Alienware laptop, og den funka helt OK, en LITEN stund. Solgte den og kjøpte meg en stasjonær til rundt 22 tusen, og har ikke hatt et eneste problem siden det.

Bærbare PCer blir fort utslitte og er ikke laget for å spille på, og jeg ser stadig "idioter" som bruker en halv formue på laptops som klarer noen spill på laveste grafikk.

er ganske så enig :)

Lenke til kommentar

Låter som om du har viktigare saker att prata om än en pc. Har du behov för stationär så köper du en. Inte låt andra bestämma vad du har behov av eller inte. Att spela fps på 17" eller mindre är helt värdelöst i längden. I korta perioder fungerar det, men inte i längden. I dag får du en mini itx maskin som inte är större än kartongen du köper dina skor i. I den kan du stoppa i bland det kraftigaste du har råd till. Har du inte primärt behov för att ta med pc överallt är det bortkastat med bärbar om spel är det primära.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jau + har dame som ikke ville likt dt atm

På tide å ta på deg buksene gutt, bor selv med dama på knappe 40kvadrat, heiv bare sminkebordet hennes i boden. Blir nok en litt "værhard" uke, men hun kommer over det.

Endret av Abell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...