Gå til innhold

Dårlig hastighet fra trådløst nett til NAS (Synology)

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Hei,

Jeg sliter med dårlig hastighet til NAS boksen min, en Synology DS413, fra en Macbook Pro ret. Denne har jo kun trådløst, og forsåvidt kun det jeg ønsker å bruke. Problemet er at når jeg forsøker å "preview'e" filmer så lagger og henger det så sjukt mye (MP4 videoer tatt med et GoPro kamera). For ikke å snakke om når jeg slenger disse inn i Final Cut for å prøve å redigere litt, umulig oppgave.

Jeg er klar over at jeg kan kopiere alt over til lokal disk, men det fjerner liksom litt av grunnen min til å ha en NAS. Det går helt fint å streame BluRay filmer til HTPCen liksom fra samme NAS, så skulle jo tro båndbredden var der (imidlertid er jo det på kabel).

Noen som har noen erfaringer rundt det å bruke NAS, eller i det minste har en videoavspiller som kan buffre så ikke alt henger ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hvilken router har du?

En trådløs ruter som kom med bredbåndet fra Telenor, Zyxel P-2812HNU-F3. Har forsåvidt valgt "kanal" som ikke er i konflikt med naboer også for sikkerhets skyld. Vanlig kopiering ser forøvrig ut til å gå sånn nonelunde greitt, uten at jeg vet nøyaktig hvor fort det bør gå.

Synologyen er satt opp til å dele mappe på vanlig "Windows måte" med "SMB2" aktivert hvis jeg ikke husker helt feil

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...