Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Hei, Jeg sliter med dårlig hastighet til NAS boksen min, en Synology DS413, fra en Macbook Pro ret. Denne har jo kun trådløst, og forsåvidt kun det jeg ønsker å bruke. Problemet er at når jeg forsøker å "preview'e" filmer så lagger og henger det så sjukt mye (MP4 videoer tatt med et GoPro kamera). For ikke å snakke om når jeg slenger disse inn i Final Cut for å prøve å redigere litt, umulig oppgave. Jeg er klar over at jeg kan kopiere alt over til lokal disk, men det fjerner liksom litt av grunnen min til å ha en NAS. Det går helt fint å streame BluRay filmer til HTPCen liksom fra samme NAS, så skulle jo tro båndbredden var der (imidlertid er jo det på kabel). Noen som har noen erfaringer rundt det å bruke NAS, eller i det minste har en videoavspiller som kan buffre så ikke alt henger ? Endret 17. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Hvilken router har du? En trådløs ruter som kom med bredbåndet fra Telenor, Zyxel P-2812HNU-F3. Har forsåvidt valgt "kanal" som ikke er i konflikt med naboer også for sikkerhets skyld. Vanlig kopiering ser forøvrig ut til å gå sånn nonelunde greitt, uten at jeg vet nøyaktig hvor fort det bør gå. Synologyen er satt opp til å dele mappe på vanlig "Windows måte" med "SMB2" aktivert hvis jeg ikke husker helt feil Endret 17. juni 2013 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå