Gå til innhold

Kjøretimer

Workman94

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes tusenvis av bilister som aldri skulle hatt lappen, til tross for at de girer helt utmerket. Øvelseskjør med automat om det bare er det du har tilgjengelig.

Selv brukte jeg minimalt med kjøretimer (8, tror jeg) hos trafikkskole, men kjørte ekstremt mye med faren min.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke kjører utenom kjøretimene er fordi vi MÅ ha manuelbil for at vi skal kunne være effektive, men alt og alle vi kjenner har bare automat

men kjære deg, bilkjøring handler ikke bare om teknikk, kjør så mye du klarer, automat eller ikke, trafikkbildet er viktigere å lære seg enn at du kveler bilen i 5km/t.

Lenke til kommentar

Det kan ikke sammenlignes det som er kravet nå i forhold til foregående år (10-50) år siden. Kjører man i tillegg i byen, vil man måtte legge betydelig innsats for å mestre dette. Folk er forskjellige, men jo mer du lærer før du får lappen, jo bedre bilist blir du når du er ferdig. Ikke gjør som de som bor i Oslo (eller en annen storby), men reiser til Nordfjordeid, tar alt de trenger på ei uke og får lappen. Etterpå er de livredde fordi de faktisk ikke kan kjøre i en by. Personlig tok jeg lappen i 2008 og endte vel opp på 40-45 timer totalt, da inkludert alt det obligatoriske. Kunne alt det tekniske rundt å kjøre bil før jeg dro til kjøreskole, men kjørte lite privat mens jeg dro til kjøreskole (hysterisk mor).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...