SecoYage Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg skal bygge en mindre, stasjonær PC til min mor. Alle komponenter behøves inkl. et optisk drev, samt skjerm og mus-/tastaturpakke. Har Windows-lisens. BRUK: Surfing, e-post, tekstbehandling, noen enkle medieoppgaver (film/musikk/bilder). KRAV: Budsjett: Så nære 3000,- som mulig. Må absolutt ikke overstige 4000,- inkl. frakt. Helst en nettbutikk. Ikke Pixmania el. Amentio. Størrelse: mITX- eller mATX-kabinett. Lagring: En SSD skal med. Lite behov for mye lagringsplass (dette legges til etterhvert ved behov). Skjerm: Minimum 20" og 1080p. Tastatur/mus: OK kvalitet, greit å skrive på. Enkelt i utformingen. Optisk drev: En DVD-leser/brenner må med, selv om den sjelden brukes. Utseende: Generelt sett anonymt; ingen LEDs eller vindu i kabinett, rent og pent utseende på både skjerm og tastatur/mus. TANKER: Jeg er usikker på om jeg skal velge et Intel- eller AMD-oppsett for et slikt budsjettbygg. De integrerte grafikkløsningene er vel tilstrekkelig hos begge? Burde jeg velge to- eller fire-kjernet prosessor? Finnes et OK, billig, lite kabinett med medfølgende PSU? Finnes det greie, alternative skjermer med 16:10-format? Jeg har satt sammen et bygg som jeg kanskje tenkte kunne passe. Håper på innspill om hvordan dette kan gjøres bedre og/eller billigere. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå