Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fikk 6 bekreftelseskoder fra google - uten å be om dem

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp intet mindre enn 5 bekreftelseskoder fra "google"..... Jeg har ikke bedt om disse. Koden var den samme i alle sms-ene.

Avsendernummer er +447736840482

Dette er åpenbart ikke google, men spørsmålet er om jeg bør være nervøs for at noen forsøker seg? Logget meg inn på google etterpå og sjekket aktiviteten, og det er ingen tegn til forsøk på pålogging på kontoen. Jeg bruker selvsagt 2-step verification hos google, og for å få tilsendt disse kodene må man viste passordet.....

Noen som har erfart noe lignende?

Jeg skiftet selvsagt passord umiddelbart, selv om det er merkelig om noen har klart å knekke det. Består av 20 tegn, både tall, små og store bokstaver og spesialtegn. Helt unikt passord som ikke er brukt noen andre steder enn på google.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke faktisk er Google, og at det er en som skriver feil nummer når h*n skal ha en 2-sikret account?

Meldingene jeg får når jeg 2-sikrer mine accounts er fra "Google".

Tenkte på det først, men hvorfor 5 identiske meldinger i løpet av 10 sekunder og med et avsendernummer fra Storbritannia?

Uansett, ser ut til at det ikke har vært noe aktivitet på kontoen og jeg har endret passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...