Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Headsett allround (spill viktigst)

Anbefalte innlegg

Hei, mitt g930 knakk nå nettopp, så jeg må ha meg et nytt headsett. Har ikke lyst på g930 om igjen, ikke fordi jeg ikke var fornøyd med lyden, men passformen var ikke helt god og jeg har lyst til å prøve noe nytt. Headsettet kommer til å bli brukt til det meste, film, musikk og spill, men er kanskje spill som er viktigst.

Først tenkte jeg å bare se etter et lignende headsett av typen corsair vengance 2000, men leste litt rundt på forumet og kom fram til at Beyerdynamic DT 770 + modmic 2.0 kunne være en veldig god løsning. Problemet er bare at dette kjøpet kom litt brått på meg, og jeg vil egentlig ikke bruke 1600-1700 (tilsammen) på headsett. Eneste kravet er at det skal være komfortabelt og helst over-ørene ting(?). Ellers vil jeg selvfølgelig ha så god lyd som mulig. Noen som har noen anbefalinger til billigere løsninger, og hvor mye dårligere vil disse være? Kan veldig lite om headsett og lyd.

På forhånd en stor takk til alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på posten i dag og henta mitt nye headsett,

Og jeg bruker dette til 90% spilling og lydkvalitet osv på film er så varierende for meg uansett siden jeg laster ned.

Men dette er headsettet http://www.komplett....aspx?sku=761196

Det jeg syntes er veldig bra med dette er at det er utrolig bra til spill og da særlig fps spill som battlefield,call of duty osv.

Grunnen til det er at headsettet består av 4 høytalere i hver øreklokke og du kan stille inn lyden individuelt på alle 4. Altså Front,Rear,Center og bass. Det som er utrolig morro med dette er at du kan senke volum på senter, det gjør så du ikke hører så veldig mye som foregår akkurat der du er. Det vil si at volumet på din skyting,din løping osv er senket mens du hører veldig godt hva som foregår rundt deg og du kan øke lyden som kommer bakfra for og ungå og få en kniv i ryggen og etter noen timer med dette headsettet har jeg faktisk klart og komme meg vekk eller tatt folk som kommer fra siden eller bak meg.

Jeg syntes headsettet er veldig komfortabelt og bruke, sittet med det i 3-4 timer nå. Men for noen kan det hende det føles litt tungt. Men det er veldig individuelt hva folk mener er for tungt/lett/komfortabelt osv.

Mic`n ifølge noen venner fungerer supert og de hører ikke noe støy fra pc eller noe annet i rommet selvom jeg prøver og lage bakgrunslyder selv.

+ God lyd

+ Veldig bra til fps

+ Bra mikrofon

+ Komfortabelt ( men igjen varier dette fra person til person )

+ Du kan mixe og trikse som du vill med volum veldig enkelt.. Øke og senke volum fra forskjelige kanaler gjør så du har mulighet til og høre godt hva som foregår rundt deg og ca hvor langt unna det skjer.

- Litt stort og klompete ( men syntes ikke det går utover komfort )

- Veldig tykk ledning

- Bruker 2 usb porter ( strøm til lydkonsollen og lyd )

- Kan bli klønete med den lydkonsollen om du har liten plass på databordet.

PS: bassen er helt latterlig om du har den på fult , Høres ut som du har et par stortrommer i hvert øre xD Kanskje litt mye bass generelt men nå har ikke jeg prøvd så mye instinlinger. Det er et program du får som lar deg lagre forskjelige settings til forskjelige ting som Film,spill,musikk osv og du kan lage flere profiler til for eks Pop,dubstep,country osv.

Et headsett med litt mer en bare volumknapp

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Takk, for god anbefaling :)

Jeg driver faktisk å vurderer dette headsettet, virker som et godt headsett. Det eneste er, som jeg har glemt å skrive i første post (sorry), at det som gjorde at jeg følte at g930 var litt ubehagelig å ha på er formen på hodetelefonene, slike firkantede. Vet ikke hva som er greia, om jeg har store ører eller om de bare er ekstra følsomme :s , men synes det blir ubehagelig/slitsomt i lengden å ha de på. Kan jo være at dette bare er g930 og at sirius storm heasettet er bedre, større/mykere klokker, det eneste jeg vet er at før jeg hadde g930 så hadde jeg siberia v2, som har storerunde klokker, de var ekstremt behagelige for min del. Så derfor er jeg litt skeptisk til å kjøpe firkantede klokker igjen. :p

Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp et gammelt gavekort fra i jul på 300 kr, som jeg kan bruke på å kjøpe modmic, da trenger jeg bare å betale for selve headsettet. Her lest litt mer om Beyerdynamic DT770 og de virker for meg som veldig solide, god kvalitet lyd og ikke minst komfort. Regner med jeg kan ha de i noen år, og dermed blir de muligens verdt de ekstra kronene. Jeg er litt skeptisk på hvordan det blir i spill, med å høre hvor lydene kommer i fra. Noen som kjapt kan svare på om dette er et problem? blir nok mest sannsynligvis å bestille de i løpet av kvelden :)

Endret av Norish
Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp et gammelt gavekort fra i jul på 300 kr, som jeg kan bruke på å kjøpe modmic, da trenger jeg bare å betale for selve headsettet. Her lest litt mer om Beyerdynamic DT770 og de virker for meg som veldig solide, god kvalitet lyd og ikke minst komfort. Regner med jeg kan ha de i noen år, og dermed blir de muligens verdt de ekstra kronene. Jeg er litt skeptisk på hvordan det blir i spill, med å høre hvor lydene kommer i fra. Noen som kjapt kan svare på om dette er et problem? blir nok mest sannsynligvis å bestille de i løpet av kvelden :)

Er ikke noe problem å høre folk med mitt oppsett værtfall. DT770 er veldig gode allround hodetelefoner med potensielt veldig mye bass om man ønsker det.

Lenke til kommentar

dt770 er bygd som en tanks. De varer i over 5 år, minst! Liker lyden, god bass og god lydscene.

Lenke til kommentar

5.1 og 7.1 er bare tull. Bedre å kjøpe en musikk-hodetelefon og sette på en mic, synes ett par gode 2.0 hodetelefoner har bedre lydscene enn 5.1/7.1.

Det jeg har nå , CM Storm Sirus 5.1 funker bra med 5.1 siden det er 4 høytalere per øreklokke. Men jeg har vært borti mange som har 5.1 7.1 som er dårligere en vanlig headsett man bruker på musikk osv. Men har også mulighet til og individuelt stille lyd på alle 4 høytalerne og syntes det er veldig bruktbart til gaming. Musikk høres også veldig bra ut men man må inn på mixer`n og sette på riktig settings for de forskjlige typene musikk vell og merke for at det skal bli best,.

Lenke til kommentar

dt770 er bygd som en tanks. De varer i over 5 år, minst! Liker lyden, god bass og god lydscene.

Haha, supert! Savner headsett som varer.

Tror du kommer til å bli fornøyd. Om du har en forsterker stående med hodetelefonutgang kan det være en idè å koble den imellom. DT770 liker litt power.

Har ikke forsterker nei, men dette kan jo være noe jeg kan kjøpe til senere. Hvor mye sånn ca det koster for en slik forsterker da?

Takk for alle svarene forresten :)

Edit:

Har bestilt de nå, kjenner jeg gleder meg til å få testet de ut!

Endret av Norish
Lenke til kommentar

Har ikke forsterker nei, men dette kan jo være noe jeg kan kjøpe til senere. Hvor mye sånn ca det koster for en slik forsterker da?

Takk for alle svarene forresten :)

Selv bruker jeg stereoforsterkeren min som hodetelefonforsterker, men ser at Fiio blir mye anbefalt. De har mange modeller i forskjellige prisklasser både med og uten DAC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...