Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spydd på hotell, erstatning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sent i forrige uke var jeg på et hotell i forbindlese med en jobbfest (bodde der ikke), i den forbindlese spydde jeg på et av rommene grunnet alkohol, muligens også i ressepsjonen, dette er noe usikkert grunnet manglende hukommelse.

Uansett, på vei ut av hotellet og inn i en bil ble jeg spurt om telefonummeret "i tilfellet det var noe" eller noe, jeg oppga dette.

Fikk tidligere i dag en tlf som jeg ikke besvarte da jeg ikke hadde tid, men med et telefonsvar hvor jeg ble bedt om å ringe tilbake til hotellet.

Ringte hotellet, men vedkommende kjente ikke til saken da det akkurat hadde vært vaktbytte.

Spørsmålet er egentlig, hvor mye er vanlig å måtte ut med her?

Og da jeg var beruset i forbindlese med sjenking i en fornøyelsespark i nær relasjon av hotellet har vel dem brutt loven for sjenking (synlig beruset)?

Setter pris på svar :)Anonym poster: f749ecf8958bf066d6ce00f57c13274d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spøy etter julebord engang (jeg bodde på hotellet) og fikk 500 kr i "bot". Dog kastet jeg opp i sengen, vet ikke om det samme sats når du gjør det andre steder.

Men burde de ikke gitt deg denne boten når det faktisk skjedde? Om de ikke har bilder eller andre beviser som tilsier at det faktisk var du som kastet opp, så har de vel ingen sak? ...

Lenke til kommentar

Jeg spøy etter julebord engang (jeg bodde på hotellet) og fikk 500 kr i "bot". Dog kastet jeg opp i sengen, vet ikke om det samme sats når du gjør det andre steder.

Men burde de ikke gitt deg denne boten når det faktisk skjedde? Om de ikke har bilder eller andre beviser som tilsier at det faktisk var du som kastet opp, så har de vel ingen sak? ...

Er det verdt å kjempe for dette? Hotell har nok av kameraer og hvis de vil, vil de nok klare å kreve inn disse kronene. Beste er vel å bare fly så lavt under radaren som det går i en slik flau situasjon, pay up, iallefall hvis det bare blir en tusing.

Lenke til kommentar

Men da har han et pressmiddel. Skjenkebevillingen deres er sikkert mer verd enn en spybot for hotellet.

Han innrømmer selv at han har spydd inne på hotellet. Hva skal han da "presse" de for? TS sier han var synlig beruset, det betyr ikke automatisk at hotellets skjenkebevilgning skal gå.
Lenke til kommentar

Jeg drøftet kun hvilke muligheter som finnes.

En ganske simpel og uansvarlig mulighet må jeg si. Voksne folk som selv tar avgjørelsen om å drikke må også kunne håndtere ansvar og konsekvenser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...