AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei, jeg får jævlig vondt nederst i venstre hjørnet på høyrehånda (Mus hånda) der det er ett bein :S har spilt i flere år men har begynt å få det i det siste! og jeg skjønner ikke hvorfor, jeg klarer så vidt å spille nå for tiden :S vet noen av dere dette? Anonym poster: 7a97dc0509ed787af8a260754c7c7e74 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Noenlunde uklart spørsmål, men: Ta pause til det er borte, ellers kan du risikere å ha det slik resten av livet. Må du bruke mus, prøv andre typer mus eller ha god håndleddstøtte slik at denne delen av hånden ikke ligger nedpå. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det er vel mer muskelsamlingen, ikke beinet, du har vondt i. Dette kalles på fagspråket "Nintendinitis" (faktisk!). Legen min fant denne siden til meg og anbefalte meg å lese det og ta det innover meg. Lenke til kommentar
tim isaksen Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det er vel mer muskelsamlingen, ikke beinet, du har vondt i. Dette kalles på fagspråket "Nintendinitis" (faktisk!). Legen min fant denne siden til meg og anbefalte meg å lese det og ta det innover meg. men det er jo console gaming? :S Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Ikke bare, det gjelder for mus og joystick også. Lenke til kommentar
tole Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 http://www.youtube.com/watch?v=7v60nDH8Twk Kan det være Decathlonitis ? Et godt eksempel er fra 06:00 i videoen. I alle fall en kjent selvdiagnose hos mange C64-eiere Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Kroppen er bygget for bevegelse, og det er en kjent sak at om kropsdeler holdes i stille posisjon med stramma mulsker, så vil det bli ømt og det vil føles stivt. Som du sa har du holdt på med dette en god stund (noen år), så en idé er nok å anskaffe noe så enkelt som en slik "gaming ball" som det heter. En ball som du kan klemme på når du har tid for å få litt bevegelse i hånden som ellers er relativt rolig. Som det er sagt tidligere er det viktig at du begynner med dette fort, og ikke spiller lenger enn nødvendig, da dette fort kan gå over til å bli et permanent problem. Endret 17. juni 2013 av Akselev Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) haha, fikk musearm når jeg satt og gamet age of empires seks timer i strekk... ta pauser gutten min!!!!!!!! Lær av dine feil..... Endret 17. juni 2013 av speedskater Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Sjekk ut Evoluent Vertical Mouse. Bruker jeg "vanlig" mus så tar det 5-10 minutter før jeg kjenner at det brenner i arm og hånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå