stoneminer02 Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Heisann. I dag ville jeg lage en bukkit server, men hvordan portforwarde? Prøvd før, men de får bare "Connection refused: connect". Vennligst svar fort! PS.: Har det nye designet for kontroll-panelet! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Hvilken nettleverandør, router og evt (router)modem har du? Endret 17. juni 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Nå har jeg ikke telenor eller vet om dette er nye eller gamle, men å følge denne guiden på telenor sin hjemmeside bær funke utmerket: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/portapning.jsp Lenke til kommentar
stoneminer02 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Hvilken nettleverandør, router og evt (router)modem har du? Les overskriften og teksten. Nå har jeg ikke telenor eller vet om dette er nye eller gamle, men å følge denne guiden på telenor sin hjemmeside bær funke utmerket: http://www.telenor.n.../portapning.jsp Vet, men hjelper ingenting :/ Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Jobbet før for en annen leverandør en Telenor som kondekonsulent, så kan ikke si med sikkerhet for telenor sin del da. Men vært fall, der så¨hadde vi noen routere som så og si var umulig for brukere å åpne porter på, port åpning på bruker web grensesnittet funket ikke og man måtte inn i telnet. Problemet var jo at vi på telefonen ikke fik lov og hjelp med det siden ikke var support og måtte henvise til standard skriv som ikke fungerte. Håpløst. Så funker ikke det blir du kanskje nødt å ringe telenoreksperten, etter det jeg har skjønt koster litt men de kan værtfal gjøre ting uten for support området til telenor kundersvise mener jeg. Ikke helt kjent med telenor Endret 17. juni 2013 av Sakiko Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Høres ut som du har en annen router etter modemet ditt... Stemmer det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det kan være flere forklaringer på hvorfor man ikke får åpne porter. Den ene er at Telenor har stengt de. Deretter ville jeg sjekket at du bruker en god metode til å teste porten. Er det fremdeles stengt, så prøv å slå av softwarebrannmur(er) på PC. Hvilken ipadresse har din datamaskin? Er det 10.0.0.xxx ? Lenke til kommentar
stoneminer02 Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Det kan være flere forklaringer på hvorfor man ikke får åpne porter. Den ene er at Telenor har stengt de. Deretter ville jeg sjekket at du bruker en god metode til å teste porten. Er det fremdeles stengt, så prøv å slå av softwarebrannmur(er) på PC. Hvilken ipadresse har din datamaskin? Er det 10.0.0.xxx ? Har Windows Firewall alltid av, for AVG klarer seg. Og AVG tillater at folk kommer til 25563. IP: 10.0.0.82 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Legg ut et screenshot av forwardingsiden i Zyxel'en din, lettere å se om/hva som kan være feil ;-) Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 (endret) Minecraft kjører vanligvis på port 25565 og det vil alltid være den porten Minecraft vil prøve å koble seg opp på med mindre annet er spesifisert. Forsøk dermed å legge til ":25563" på slutten av IP adressen. Dette gjelder både lokal og ekstern IP. Eksempelvis "lokal ip":25563. Funker dette så prøv "ekstern ip":25563. Du skal ikke ha anførselstegnene med. Ekstern IP kan du finne på http://www.whatismyip.com/ EDIT: Leif. Endret 18. juni 2013 av Lednar Lenke til kommentar
stoneminer02 Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Minecraft kjører vanligvis på port 25565 og det vil alltid være den porten Minecraft vil prøve å koble seg opp på med mindre annet er spesifisert. Forsøk dermed å legge til ":25563" på slutten av IP adressen. Dette gjelder både lokal og ekstern IP. Eksempelvis "lokal ip":25563. Funker dette så prøv "ekstern ip":25563. Du skal ikke ha anførselstegnene med. Ekstern IP kan du finne på http://www.whatismyip.com/ EDIT: Leif. Vet jo det, er ikke dum. Men det kommer det samme om den ikke er nevnet eller ikke. Aldri vil den funke! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Du skal ikke bumpe før det er gått minst 24 timer... Hvis du har sjekket det som står i tråden, så bør du ha funnet ut av problemet. Men du svarer bare selektivt på visse ting og da får du i grunnen takke deg selv for at du fortsatt sliter. 3 Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) ^ enig. Vet jo det, er ikke dum. Men det kommer det samme om den ikke er nevnet eller ikke. Aldri vil den funke! Aldri sagt du var dum og skjønner ikke hvor du henter det fra... Bilde av min konfig på samme modell. Dette konfigureres inne på NAT -> Port Forwarding. Går ut fra at du vet det sier du tydeligvis er smart. Har du ADSL setter du det opp på WAN interface. Portene har du. Server IP er selvfølgelig den interne adressen til serveren. Sjekk om porten er åpen på http://www.yougetsig...ols/open-ports/. EDIT: Bildet funker ikke. Og når du tester, slå av alle brannmurer... Endret 20. juni 2013 av Lednar 1 Lenke til kommentar
stoneminer02 Skrevet 21. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2013 ^ enig. Aldri sagt du var dum og skjønner ikke hvor du henter det fra... Bilde av min konfig på samme modell. Dette konfigureres inne på NAT -> Port Forwarding. Går ut fra at du vet det sier du tydeligvis er smart. Har du ADSL setter du det opp på WAN interface. Portene har du. Server IP er selvfølgelig den interne adressen til serveren. Sjekk om porten er åpen på http://www.yougetsig...ols/open-ports/. EDIT: Bildet funker ikke. Og når du tester, slå av alle brannmurer... TUSEN TAKK!!!! Du er best. Fikk det endelig til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå